Web Analytics Made Easy - Statcounter

توقف روند تحقیق در مورد انفجار بندر بیروت، به درگیری پلیس و معترضان منجر شد. خبرگزاری میزان – «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، می‎گوید «تحقیقات درباره انفجار در بندر بیروت، ادامه دارد و مقصران و مسئولان این حادثه هیچگونه مصونیت سیاسی نخواهند داشت.»

وی در مورد تشکیل کابینه جدید لبنان، گفت «تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید ادامه دارد و امیدوارم دیدار امروز با سعد حریری تاثیری مثبتی بر روند تشکیل دولت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   در همین حال سه شنبه شب، تجمع بازماندگان قربانیان انفجار آگوست ۲۰۲۰ بندر بیروت لبنان در مقابل اقامتگاه وزیر کشور به درگیری انجامید.   به گزارش «الجزیره»، توقف روند تحقیقات در مورد انفجار سال گذشته بندر بیروت و مخالفت «محمد فهمی»، وزیر کابینه پیشبرد امور لبنان با بازجویی از رئیس امنیت عمومی، اعتراض خانواده قربانیان این حادثه را برانگیخت.   تجمع خانواده قربانیان انفجار بندر بیروت در مقابل اقامتگاه وزیر کشور، به ورود پلیس و استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان منجر شد.   به گزارش صلیب سرخ لبنان، تیم‎های پزشکی برای مداوای معترضان مجروح به محل تجمع اعزام شدند.   معترضان پیشتر در نزدیکی پارلمان تجمع کرده و خواستار لغو مصونیت قانونگذاران و وزرای پیشین در پرونده انفجار بزرگ بندر بیروت شده بودند. بیشتر بخوانید: بحران‌های درهم تنیده لبنان و ادامه بن بست سیاسی هشدار حسان دیاب درباره انفجار اجتماعی در لبنان انفجار بندر بیروت در آگوست ۲۰۲۰ سبب مرگ ۲۱۱ نفر و زخمی شدن ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر شد و خسارات گسترده‌ای برجای گذاشت.   مخالفت وزیر کشور لبنان با بازجویی از برخی از مقام‌های احضار شده توسط قاضی پرونده انفجار بندر بیروت و موضوع مصونیت قضایی برخی از مقام‌های پیشین دخیل در این پرونده، سبب توقف روند رسیدگی به این پرونده شد.   دادگاه لبنان در ماه فوریه، «فادی صوان»، قاضی پرونده انفجار بندر بیروت را به دلیل متهم کردن «حسان دیاب»، رئیس کابینه پیشبرد امور و ۳ وزیر کابینه اش به سهل انگاری، از کار برکنار کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: لبنان میشل عون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لبنان لبنان میشل عون انفجار بندر بیروت پرونده انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.

اخیراً در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت