Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورق ‌های رنگی در حقیقت ورق ‌های گالوانیزه هستند که در طی دو مرحله رنگ ‌آمیزی می ‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آرادآهن، این ورق ‌ها در برابر خوردگی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و از زیبایی منحصر به ‌فردی از نظر ظاهری برخوردار هستند.

مشخصات و استانداردهای ورق رنگی

در حقیقت ورق‌ های رنگی برای کار در محیط‌ هایی که درصد رطوبت در آنجا بالا است بسیار مناسب ‌تر می ‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار ورق‌ های رنگی را با نام تجاری ورق پیش رنگ نیز می‌شناسند. ورق رنگی فولادی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی و صنعت، بی‌شمار بوده و از انواع ورق رنگی، در صنایع مختلفی استفاده می ‌کنند.

به ‌طور کلی، ساخت ورق ‌های رنگی، طبق مشخصات و استانداردهای مشخصی ساخته می ‌شوند. از آنجایی که هدف از تولید ورق رنگی فولادی، پاسخ‌ دهی به مقاومت مورد نیاز برای تحمل بار فشاری یا کششی نیست، ازاین‌رو برای این ورقه‌ ها ضخامت بالایی در نظر نمی گیرند. ضخامت ورقهای تولید شده در محدوده 0/2 تا 0/7 میلی‌متر می‌ باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که هرچه ضخامت ورق بیشتر شود، به طبع آن قیمت و استحکام آن زیاد می ‌شود. در نتیجه انتخاب نوع و ضخامت ورق فلزی، باید متناسب با کاربرد مدنظر باشد. عرض ورق رنگی تولیدی تمامی کارخانه‌ها، ثابت بوده و فقط ضخامت آن‌ها متغیر است. ورق ‌های رنگی فولادی، در دو عرض 1000 و 1250 میلی‌متر تولید و روانه بازار می ‌شوند. وزن هر رول از این ورق ‌ها، بین 4 تا 9 تن است. ورق‌ های رنگی فولادی، در شکل‌های مختلفی اعم از ورق کرکره رنگی، ورق شیروانی، ورق هلالی یا ورق سینوسی - هشتی ساخته می ‌شوند. همچنین در این ورقها، تنوع رنگی بالا بوده و شامل رنگ‌ های قرمز، آبی، سبز، سفید، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته، صورتی، نقره‌ای، جگری، بنفش، زرد، کرمی و دیگر رنگ ‌ها می ‌باشند. امروزه انواع ورق رنگی در بیش از 15 رنگ مختلف، تولید و روانه بازار می ‌شود. ورق رنگی اصفهان از جمله بهترین ورق رنگی های ایران محسوب می شود.

مراحل تولید ورق رنگی

ورق، پس از خروج از خط تولیدی نورد سرد، به بخش پوشش‌ دهی با روی می‌ رود تا فرایند گالوانیزاسیون انجام شود. معمولاً روش مورد استفاده در گالوانیزه کردن، گالوانیزه گرم و غوطه ‌وری در نمک ‌های فلز روی است. در مرحله بعد، برای اطمینان از عاری بودن سطح، از هر نوع آلودگی سطحی، ورق را چربی زدایی کرده و پس از آن، ورق را خشک می ‌کنند و آخر سر نوبت به رنگ‌آمیزی ورق می ‌رسد. ورق برای رنگ‌آمیزی، در دو مرحله تحت پوشش‌ های پلیمری قرار می ‌گیرد. مرحله اول پوشش ‌دهی با نام back coat یا پوشش زیرین شناخته می‌ شود. مرحله دوم نیز با نام top coat یا پوشش رویی از آن یاد می‌ گردد. ضخامت پوشش یا همان رنگ در مرحله اول ما بین 7 تا 15 میکرون است. در مورد ضخامت رنگ در مرحله دوم نیز، این مقدار در حدود 20 الی 25 میکرون است.

کاربرد ورق رنگی در ساختمان

یکی از بیشترین مصارف ورق رنگی فولادی، در صنعت ساختمان‌سازی به ‌ویژه ساخت و نصب شیروانی ساختمان محسوب می شود. در حقیقت این ورق ‌ها در نواحی جغرافیایی که میزان بارندگی و شدت رطوبت بالا دارند، بسیار محبوب بوده و از مقبولیت بالایی برخوردار هستند. کاربرد ورق رنگی در ساختمان بسیار وسیع است. از مهم ‌ترین ویژگی این ورق ‌ها، مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ ‌زدگی و خوردگی است. همچنین این ورق ‌ها از زیبایی ظاهری چشم نوازی برخوردار هستند. از دیگر کاربرد ورق رنگی در ساختمان‌سازی، می‌توان به سقف کاذب، بدنه پیش ساخت ‌ها، انبار، کارگاه، کابینت و ... اشاره کرد. به دلیل تفاوت در مراحل تولید این محصول با سایر ورق‌ ها، قیمت ورق رنگی نسبت به قیمت ورق سیاه و گالوانیزه بیشتر است و سبب افزایش هزینه‌ های پروژه می‌ گردد.

کاربرد ورق رنگی در صنایع

کاربرد ورق رنگی در صنعت و ساختمان سازی بسیار گسترده است. ورق رنگی در صنعت حمل ‌و نقل هم نقش مهمی ایفا می کند. از جمله مهم‌ ترین مصارفی که دارند، تولید کانکس‌ ها، کاروان ‌ها، کانتینرها محسوب می شود

از ورق رنگی در ساخت صنایع فلزی نیز استفاده می شود. از جمله این کاربردها می توان به تولید بدنه رایانه و دستگاه‌ های الکترونیک، ساختن کابینت و تجهیزات اداری، بدنه ماشین ‌آلات صنعتی و دیگ ‌های بخار، سردخانه ‌ها و ... اشاره کرد. از ورق رنگی برای تولید لوازم‌ خانگی نیز استفاده می شود. در برخی موارد مشاهده می ‌شود که برای ساخت اسبابی مانند لباس‌ شویی، ظرف‌ شویی، یخچال، آب‌ گرمکن و اجاق‌گاز و ... از این ورقه‌های رنگی استفاده می‌ کنند. قابل‌ ذکر است بر روی ورق ‌های رنگی مورد استفاده در یخچال و فریزر از یک ‌لایه محافظ از جنس PVC یا PET بر روی رنگ نهایی استفاده می ‌شود.

معرفی مرجع خرید ورق رنگی

در حال حاضر ورق رنگی فولادی، توسط شرکت‌ های داخلی مختلفی تولید و روانه بازار می ‌شود. ورق رنگی فولاد مبارکه (که به‌عنوان اولین و بزرگ تولیدکننده انواع محصولات فولادی در ایران شناخته می‌شود)، از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است. آراد آهن نمایندگی فروش ورق رنگی فولاد مبارکه و مرجع فروش و قیمت گذاری انواع آهن آلات به ویژه میلگرد، تیرآهن و ورق رنگی می باشد. فروش ورق رنگی در ایران با توسعه صنایع مختلف روز به روز در حال افزایش است.

برای اطلاع از قیمت روز ورق رنگی و خرید ورق رنگی می توانید به بزرگترین مرجع فروش انواع آهن آلات یعنی آهن آراد مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت آراد آهن ورق رنگی فولادی ساختمان سازی ورق رنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند