Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیئتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است، با آقای آندری ساوینیخ، همتای بلاروسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیئتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است، با آقای آندری ساوینیخ، همتای بلاروسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساوینیخ روابط سیاسی دو کشور را ممتاز ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور در سطحی عالی پیش می‌رود انتظار داریم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز متناسب با ظرفیت‌های بالای اقتصادی ایران و بلاروس گسترش یابد.

وی در ادامه برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور، حمل و نقل و ترانزیت کالا، افزایش گفت‌وگو‌های تجار و همکاری‌های علمی و پژوهشی را از موضوعات مورد علاقه بلاروس عنوان کرد.

عمویی در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوستانه پارلمانی ایران و بلاروس تاکید کرد و گفت: گفتگو‌های پارلمانی کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری دولت‌ها خواهند کرد لذا گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را برای تحکیم مذاکرات و همکاری‌های پارلمانی دو کشور بکار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: کشور‌های عضو این اتحادیه ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور دارد.

شایان ذکر است که آقایان غلامحسین رضوانی، مهدی سعادتی بیشه‌سری، مصطفی طاهری و خانم شیوا قاسمی‌پور از دیگر نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس هم در این سفر حاضر هستند که با همتایان خود در مجلس بلاروس در خصوص راه‌های تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کردند.

 

بیشتر بخوانید: بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس

 

انتهای پیام/

برچسب ها: بلاروس ابوالفضل عمویی مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بلاروس ابوالفضل عمویی مجلس شورای اسلامی گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس گفت وگو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس