Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریم و مذاکرات/ انتخابات هیات رئیسه شورای نگهبان/ خاموشی های اخیر از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعیه ای که از طرف وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره فرستاده شده است، این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امضا شده  «انتقال پول های ایران از حساب های مسدود شده به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره» را مجاز می‌سازد. این معافیت امکان این را فراهم می سازد که پول بلوکه شده ایران در اثر تحریم های آمریکا بدون نقض قانون آزاد شود.

در جلسه امروز هیات دولت هم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه فرصت دستیابی به توافق را از دولت دوازدهم گرفتند،‌ گفت: اگر اصل ۶۰ قانون اساسی مورد احترام بود و در اوایل آذر لطمه نمی خورد و اگر ۱۱ آذر را نداشتیم در اسفند ماه تحریم مردم برداشته شده بود و امروز مردم می دیدند چه شرایطی بر کشور حاکم بود و فروردین و اردیبهشت و خرداد و تیر دیگری را می دیدیم.

رییس جمهور با ابراز امیدواری برای اینکه دولت سیزدهم بتواند کار را تکمیل کند، افزود: فرقی نمی کند که دولت دوازدهم یا دولت سیزدهم موفق باشند، ولی برای اینکه 6 ماه فرصت از دست رفته بسیار متاسفیم و امیدواریم بتوانیم تا لحظه آخری که سر کار هستیم به وعده های خود عمل کنیم. ما در زمینه تحریم اقداماتی که لازم بوده را انجام داده ایم و در گزارش اخیر وزیر خارجه هم آمده و مردم می توانند بخوانند و کامل ببینند که صحنه چگونه بوده و در کجا هستیم.

در ادامه این اظهارات، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برجام موضوعی اجرایی است و تقنینی نیست، گفت: اگر اصل ۶۰ قانون اساسی بصورت تمام و کمال انجام می‌شد و امور اجرایی کاملاً به رئیس جمهوری و وزرا واگذار می‌شد، برجام به نتیجه رسیده و تحریم‌ها برداشته شده بود و امروز شاهد مسایل و مشکلاتی که درباره برجام مواجهیم، نبودیم.

همچنین رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسایل بین‌الملل در تحلیلی به مهمترین دستاورد برجام بعد از گذشت 6 سال از این توافق و اجرا نشدن آن پرداخت و گفت که به اعتقاد من مهم‌ترین دستاورد برجام به لحاظ سیاسی و فنی به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی در خاک ایران بود که در مجامع مختلف بین‌المللی مورد تایید نیز قرار گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا هم در بیانیه ای مدعی شده است که روز سه شنبه چهار نفر از سوی ایران مامور به ربودن یک خبرنگار ایرانی الاصل شده بودند که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در بخش جنوبی نیویورک با طرح این ادعا که چهار  ایرانی برنامه داشتند خبرنگاری ایرانی الاصل را به خاطر  آن چه «تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان نسبت به تغییر  قوانین و رویه حکومت آن» عنوان شده، بربایند، افزود: دولت ایران ظاهرا به عاملانی داخلی دستور داده بود که این آدم ربایی را طرح ریزی کرده و در خاک آمریکا اقدام به جاسوسی کنند. 

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را در لینک های زیر بخوانید.

تحلیل روزنامه الجمهوریه از سیاست بایدن در تعامل با ایران

در حال رایزنی با ایران برای تبادل زندانیان هستیم

***

در جلسه انتخابات هیات رئیسه شورای نگهبان،‌ آیت الله جنتی به عنوان دبیر، سیامک ره‌پیک به عنوان قائم مقام دبیر و هادی طحان نظیف به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

کدخدایی سخنگوی پیشین شورای نگهبان  روز گذشته به ایسنا گفته بود که ان‌شاءالله قولی را که به مردم داده بودیم و در سال گذشته گفته بودیم که امسال سال آخر فعالیت در این سمت است؛ عملیاتی می‌کنیم.  بهتر است جوان‌ها در این عرصه بیایند و سکاندار این مسولیت شوند و  ان‌شاءالله طرح نو و فکر نو داشته باشند. 

در همین جلسه آیت الله احمد جنتی با اشاره به اتمام مسئولیت کدخدایی در سمت سخنگویی شورای نگهبان، گفت: ایشان سخنگوی خوبی برای شورای نگهبان بودند و در این مدت مسئولیت با متانت، استدلال و منطق، به خوبی از شورای نگهبان دفاع کردند و ارتباط خوبی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشتند و آبروی این شورا را حفظ کردند که بنده قدردان زحمات ایشان بوده و هستم.

نتایج جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم با وزیر نیرو درباره خاموشی‌ها بعد از گذشت یک هفته توسط فریدون حسنوند تشریح شد.

رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به پیگیری های کمیسیون انرژی به منظور کاهش خاموشی های اخیر بیان کرد: مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون برای مدیریت خاموشی ها تا حدودی اجرایی شده اما امیدواریم با اقداماتی که در روزهای آینده صورت می‌گیرد باقی مصوبات نیز عملیاتی شود تا شاهد کاهش خاموشی ها در سراسر کشور باشیم.

همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو  با بیان اینکه در جلساتی که داشتیم، تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند، اظهار کرد: هفته آینده هنوز شاهد گرمای نسبتا بالایی هستیم و امیدواریم همکاری و همراهی‌ها ادامه پیدا کند. اولویت این است که با همکاری بخش تجاری و خانگی و همکاری رسانه‌ها، مصرف کاهش پیدا کند که ناچار به محدودیت برای صنایع نباشیم.

بسیج و توانیر نیز در جلسه مشترک قرارگاه امام هادی (ع) با سپاه های استانی تصمیم به همکاری جهت کاهش مصرف انرژی گرفتند.

همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحريم مذاکرات برجامی آیت الله جنتی قطعی برق شورای نگهبان خاموشی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند