Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: تمامی فرمانداران شهرستان‌ها مکلف هستند طرح شهید سلیمانی را در پارک‌ها و بوستان‌های شهرستان خود عملیاتی کنند.

وی گفت: تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی در محیط منزل را نمی‌توان مدیریت کرد و نیاز به همراهی مردم داریم اما اجرای طرح شهید سلیمانی در پارک‌ها و بوستان‌ها باید به منظور آگاهی‌بخشی مردم، اطلاع از عواقب و پیامدهای تجمعات و دورهمی‌ها به طور ویژه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همه اقدامات و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در راستای حفظ سلامت مردم صورت می‌گیرد و ما در ستاد کرونا برای حفظ سلامت ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان باید برنامه‌ریزی و مدیریت مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط بحرانی کشور در پیک پنجم شیوع کرونا به ویژه استان‌های همجوار خراسان جنوبی که در وضعیت قرمز قرار دارند تصریح کرد: در مورد بحران کرونا که تاکنون ۱۷ ماه طول کشیده و هر روز تبعات و احتمال شیوع آن بیشتر می‌شود و هر روز با یک سویه و شکل جدید در حال خودنمایی و تهدید جامعه است، هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و باید مدیریت درستی داشته باشیم.

ملانوری گفت: این در حالی است که زمانی حادثه غیرمترقبه‌ای مانند زلزله یا سیل رخ می‌دهد، بعد از وقوع آن می‌توان بر مبنای اثری که به جا گذاشته، برای مدیریت و نحوه خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان و جبران خسارت‌ها، برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است عنوان کرد: در حوزه مدیریت کرونا باید درست تصمیم‌گیری کنیم و در اجرای تصمیمات و مصوبات نیز باید توجه و جدیت داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر با عادی‌انگاری و سهل‌انگاری از جانب مردم مواجه‌ایم که بعد از چند ماه از شرایط خسته شده‌اند اما عادی‌انگاری از جانب دستگاه‌های اجرایی خیلی بدتر است.

وی با بیان اینکه با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی باید مردم را قانع کنیم گفت: باید تلاش کنیم در قالب تصمیمات داخلی استان، خسارت‌ها را کاهش داده و از تبعات احتمالی بعدی جلوگیری کنیم.

ملانوری با اشاره به مصوبه ممنوعیت تردد در پارک‌ها و عدم اعمال آن افزود: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا باید در جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دیگر دستگاه‌های مربوطه، موضوع محدودیت حضور مردم در پارک‌ها را مورد پایش قرار دهند.

وی اظهار داشت: حضور یا ممنوعیت حضور مردم در پارک‌ها و مراکز تفریحی به تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا ارتباط دارد که این موضوع در جلسه روز شنبه ستاد استانی مدیریت کرونا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با فعالیت اصناف و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: بیشترین نگرانی ما از این بابت است که ناچار شویم برای جلوگیری شیوع بیماری، واحدهای صنفی را تعطیل کنیم.

وی افزود: باید اصناف مانند گذشته در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ما را یاری کنند و به افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند تذکر دهند تا مجبور به ممنوع کردن فعالیت‌ها نشویم زیرا بدون شک این تصمیم خسارت‌هایی را در پی خواهد داشت.

ملانوری بیان کرد: قبل از اینکه وضعیت استان بحرانی شود و شیوع ویروس کرونا ما را مجبور به اعمال ترددها و محدودیت‌های شدید کند باید مردم، مسوولان، اصناف و سایر مجموعه‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

وی به وضعیت قرمز شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: برای مدیریت شرایط نهبندان، بیمارستان صحرایی احداث شد تا بیماران در همان منطقه خدمات‌دهی شوند و از تسری بیماری به سایر نقاط به واسطه جابه‌جایی مبتلایان جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرهای قرمز کشور و استان در حال افزایش است عنوان کرد: با عنایت به همجواری خراسان جنوبی با استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد، کوچکترین کوتاهی ما منجر می‌شود گرفتار شویم.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۴ تیر ماه شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فردوس، قاینات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

در حال حاضر ۲۷۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان ‌جنوبی بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی نهبندان خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی نهبندان کرونا دانشگاه علوم پزشکی نهبندان خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استاندار خراسان جنوبی پارک ها شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

هواشناسی: امروز بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند. احتمال طغیان رودخانه‌ها در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند