Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- علیرضا فغانی بعد از ۶۸۶ روز بار دیگر در فوتبال ایران قضاوت می‌کند و حالا با سوت زدن در هفت شهرآورد در کنار محسن ترکی، رکورددار قضاوت در دربی است.

علیرضا فغانی مطابق انتظار به عنوان داور شهرآورد نود وششم بین سرخابی‌های پایتخت انتخاب شد. این داور ارزنده و ۴۳ ساله بعد از مدت‌ها به فوتبال ایران بازگشته و قرار است مهمترین بازی جام حذفی را قضاوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*فغانی آخرین بار در تاریخ هفت شهریور ۱۳۹۸، جدال تیم‌های استقلال و فولاد در چارچوب هفته دوم رقابتهای لیگ برتر در فصل نوزدهم را سوت زد و سپس ایران را به مقصد استرالیا ترک کرد تا در اِی‌لیگ این کشور قضاوت کند. حالا با تعطیلی لیگ استرالیا و با توجه به نیاز فوتبال کشورمان به حضور داوری چون فغانی، شاهد حضور فغانی در فوتبالمان هستیم. او باید پس از یک سال و ۱۰ ماه و ۱۶ روز یا به عبارتی دیگر پس از ۶۸۶ روز در یک بازی داخلی سوت بزند.

*این هفتمین دربی علیرضا فغانی خواهد بود. او با قضاوت در بازی پنجشنبه، به رکورد محسن ترکی می‌رسد و بیشترین داوری در تاریخ شهرآوردها را به خود اختصاص می‌دهد. پیش از این داور رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۶ دربی تهران را سوت زده بود.

*در ۶ دربی گذشته فغانی ۲ بار از کارت قرمز استفاده کرد که یکی سهم پرسپولیس و یکی سهم استقلال بود و جالب این است که هر تیمی که اخراجی داده موفق شده به برتری دست پیدا کند. ابتدا در شهرآورد ۷۵، پرسپولیس با هت‌تریک ایمون زاید در حالی استقلال را از پیش رو برداشت که مهرداد اولادیِ فقید از زمین اخراج شده بود. در دربی ۸۵ نیز شاگردان علیرضا منصوریان در تیم استقلال به برتری سه بر ۲ دست پیدا کردند و بازیکن اخراجی میدان، مهدی رحمتی از همین تیم بود.

بازگشت آقای خاص بعد از ۶۸۶ روز؛ «فغانی» تاریخ‌ساز شد

*در این ۶ مسابقه، آبی‌پوشان ۲ برد به دست آورده‌اند و یک پیروزی هم به تیم سرخپوش رسیده است. سه بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه پیدا کرده که هر سه با نتیجه بدون گل بوده است.

*آخرین برد استقلال در جریان بازی و در بازی شهرآورد به دیدار هشتاد و هفتم بازمی‌گردد که آبی‌ها با تک گل وریا غفوری حریف خود را شکست دادند. بعد از آن در هشت شهرآورد برگزار شده استقلال هیچ دربی‌ای را در جریان بازی با برد پشت سر نگذاشته است.

*همچنین در پنج دربی اخیری که علیرضا فغانی قضاوت داشته پرسپولیس به برتری نرسیده است. آنها در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ موفق شدند با نتیجه سه بر ۲ استقلال را شکست دهند و پس از آن سه تساوی و ۲ باخت عایدشان شده است. باید دید پس از حدود ۱۰ سال این طلسم شکسته خواهد شد یا خیر.

بازگشت آقای خاص بعد از ۶۸۶ روز؛ «فغانی» تاریخ‌ساز شد

*کمتر از سه سال پیش بود که علیرضا فغانی آخرین دربی خود را سوت زد. در آن بازی که در تاریخ پنج مهر ۱۳۹۷ برگزار شد ۲ تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

*این سومین شهرآورد تابستانی‌ای است که داور خراسانی فوتبال کشورمان قاضی آن است. در ۲ بازی قبلی که هر ۲ در شهریور به انجام رسید نتیجه مساوی بدون گل به دست آمد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علیرضا فغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی

به گزارش "ورزش‌سه"، اگرچه نتیجه این مسابقه در پایان به سود شاگردان مهدی رجب‌زاده در حضور 15هزار نفری هواداران عاشق این تیم رقم نخورد، اما فرصت خوبی برای نشان دادن عشق به فوتبال و دلتنگی‌شان برای لیگ برتر بود. این دیدار با سه گل به سود گل‌گهر تمام شد تا شاگردان اوزونیدیس امیدوار به کسب یک جام در فصل جاری بمانند.

با هم نکات جالب توجهی از این مسابقه را مرور می‌کنیم:  

۱. ورزشگاه حافظیه شیراز طی دو سال اخیر این حجم از هوادار را به خود ندیده بود. هواداران شیرازی از روزی که به لیگ یک سقوط کردند، ذوق و شوقشان به فوتبال کور شد و به قول خبرنگاران شیرازی آنها از دوری لیگ برتر افسرده شده‌اند اما دیروز حضور گل‌گهر آنها را به وجد آورد و‌ شور و شوق به حافظیه بازگشت.
۲. از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۱۵ به یکباره ورزشگاه حافظیه مملو از هواداران شیرازی شد و فوج فوج هوادار به استادیوم آمد. هواداران سیرجانی هم توسط کانون هواداران باشگاه گل‌گهر به شیراز اعزام شده بودند تا گل‌گهر در شیراز احساس غریبی نکند.

۳. کاکوها از «احمد زنده روح» طی مراسمی تجلیل کردند. زنده روح دو فصل گذشته در شیراز در خدمت فجر بود و زحمت زیادی برای آنها کشید.
۴. بهترین قرعه جام حذفی برای گل‌گهر و فجر همین قرعه بود. فجر تمرکز اصلی‌اش روی صعود به لیگ برتر است و از این بازی یک استفاده تدارکاتی خوب کرد تا تیم و هواداران فجر برای بازی مهم هفته آینده برابر خیبر تمرین کنند.
گل‌گهر نیز یک صعود بی دردسر می‌خواست تا به جمع هشت تیم صعود کننده اضافه شود.

۵. اردیبهشت شیراز برای سیرجانی ها خوش یُمن بود و آنها را از بحران خارج کرد، به ویژه آنکه آنها هفته بعد دربی حساس برابر مس رفسنجان را در پیش دارند.
۶. در حافظیه طلسم گل‌گهر شکست. از گلزنی زائر کاظمینی مهاجم گل‌گهر که از زمان انتقالش به گل‌گهر گلزنی نکرده بود تا برد گل‌گهر در سال جدید.
۷. تورس لالیگایی این روزها تلخ و تیز و برنده تر از هر زمانی است. او متعصبانه می‌جنگد، پاس گل می‌دهد و گلزنی می‌کند. گل‌گهر برای حفظ او‌ کار سختی دارد و باید از همین امروز مذاکره با او و سایر بازیکنان تاثیرگذارش را برای تمدید شروع کند.
۸. در شیراز همه سراغ پیراهن تیکدری را می‌گرفتند. این علاقه به تیکی ربط داشت یا شماره پیراهنش (11) را نمی‌دانیم. بعید است تیکدری پیراهنش را در حافظیه حفظ کرده باشد.

۹. در فوتبال شیراز جای خالی اسپانسر به شدت احساس می‌شود. آنها همه چیز دارند به جز حامی مالی. هواداران پر شور، شهر زیبا و فوتبالیست بااستعدادِ فراوان.
۱۰. حضور اسفندیار پور مدیرعامل، حدیدی رئیس هیئت مدیره و صادقی معاون باشگاه گل‌گهر در ورزشگاه نشان از اهمیت این بازی برای آنها داشت.

با این پیروزی گل‌گهر و اوزونیدیس نفس راحتی کشیدند و حالا رفته رفته با بهبود وضعیت مصدومین، آنها آماده دربی می‌شوند. رفسنجان سال‌ها در حسرت برد دربی مانده. دربی مهمی که از آنچه در تقویم می‌بینید به شما نزدیکتر است!

عکس‌ها جواد نادری‌پور

دیگر خبرها

  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان در دیدار با سپاهان
  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!
  • علیرضا بیرانوند آماده بازگشت به میادین + ویدئو
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا