Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:05:13 GMT

انباشت هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۴۷۰۸

انباشت هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از گمرک، «مهرداد جمال ارونقی» اظهار داشت: ترخیص کالاهای اساسی نیازمند مجوزهای قانونی است که حتما باید توسط گمرک اخذ شود و بیشتر این‌ محموله ها نیاز به مجوز وزارت جهاد کشاورزی در زمینه سلامت کالا دارد که البته این مجوزها در حداقل زمان ممکن صادر شده و به گمرک ارائه می‌شود.
وی افزود: حداقل زمانی که مجوز بازارگاه به گمرک ارائه می‌شود ۴۵ روز است و در این مدت، گمرک نمی‌تواند کالا را ترخیص کند که این رویه باید اصلاح شود که زمان حداقلی محسوب می شود
ارونقی تصریح کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیارد یورو کالا در بندر امام خمینی (ره) است که باید تعیین تکلیف شود و هیچ کدام از آنها تخصیص نگرفته و همه کالاها دپو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته معاون امور فنی و گمرکی، در حال حاضر در بنادر شمالی نیز  بیش از ۱۱۰ هزار تن کالا، بیش از هشت ماه است که دپو شده و نمی توانیم تشخیص دهیم که این کالا فاسد شده یا نشده است و حتی کالاهایی وجود دارد که ۱۶ ماه است در بنادر شمالی دپو شده است.
به گزارش ایرنا، تجارت خارجی غیرنفتی در فصل بهار به ۳۸ میلیون و ۳۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار رسید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهرداد جمال ارونقی شورای عالی امنیت ملی بندرامام خمینی کالای اساسی واردات تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شورای عالی امنیت ملی وزارت جهاد کشاورزی شورای عالی امنیت ملی بندرامام خمینی کالای اساسی واردات تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه که محل انباشت زباله و ضایعات بود، صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد.
رییس هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: چهار کامیون زباله و ضایعات که مدت‌ها در خانه‌ای مسکونی واقع در محله نیروگاه کوچه قدرتی مرکز خراسان شمالی با بوی بد برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اوایل اردیبهشت نیز ۸۰ خاور زباله که مدت‌ها در یک منزل مسکونی واقع در مرکز خراسان شمالی با بوی بد ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان