Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:09:19 GMT

میزان واردات موز و صادرات سیب چقدر بوده است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۴۷۶۱

میزان واردات موز و صادرات سیب چقدر بوده است؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: در سال ۹۹ حدود ۸۸۴ هزار و ۷۹۸ تن سیب به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۳۴ دلار، به ۲۷ کشور صادر شده است.

وی در خصوص خریداران سیب ایرانی توضیح داد: عراق ۱۰۵ میلیون دلار، روسیه ۹۵.۴ میلیون دلار، افغانستان ۵۱.۷ میلیون دلار، هند ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون دلار، امارات ۲۱.۱ میلیون دلار، سیب در سال گذشته از ایران خریداری کردند و پنج مقصد اول صادرات سیب ایرانی بودند.

این مقام مسئول گفت: قزاقستان، اوکراین، عمان، قرقیزستان، ترکمنستان، پاکستان، قطر، ارمنستان، کویت، گرجستان، سوریه، آذربایجان، ترکیه، لیبی، بحرین، ازبکستان، مالزی، مغولستان، سریلانکا، مصر، نروژ و انگلستان هم به ترتیب مقصد ششم تا بیست و هفتم سیب ایرانی بودند.

لطیفی در خصوص واردات موز هم گفت: در سال گذشته بیش از ۳۷۵ هزار و ۴۰۳ تن موز به ارزش ۲۵۵ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۲۹۴ دلار از هشت کشور وارد ایران شد.

وی در خصوص میزان واردات موز از این هشت کشور توضیح داد: ترکیه با ۱۲۹.۸ میلیون دلار، هند با ۵۴.۳ میلیون دلار، اکوادور با ۳۴ میلیون دلار، فیلیپین با ۳۳.۸ میلیون دلار، پاکستان با ۲.۷ میلیون دلار، امارات با ۴۳۳ هزار دلار، روسیه ۴۸ هزار دلار و ویتنام با ۳۵ هزار دلار به ترتیب هشت کشور فروشنده موز به ایران در سال ۹۹ بودند.

لطیفی در خصوص صادرات سیب در فصل بهار ۱۴۰۰ گفت: در بهار امسال نیز ۲۰۷ هزار و ۲۵۷ تن سیب به ارزش ۶۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۳۴ دلار صادر شده است.

وی افزود: در همین مدت سه ماهه سال جدید، ۱۳۶ هزار و ۱۳۳ تن موز به ارزش ۹۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۱۲ دلار به کشور وارد شده است.

به گزارش مهر، بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، واردات موز در سال ۹۹ مشروط به صادرات سیب بوده است و تجار در قبال صادرات هر سه کیلوگرم سیب درجه یک یا دو می‌توانستند مجوز ثبت سفارش واردات یک کیلوگرم موز بگیرند که این موضوع در اختیار وزارت صمت برای ثبت سفارش و طبعاً تأمین ارز آن نیز با بانک مرکزی بوده است.

کد خبر 5258112

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران واردات موز قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت نیرو قطع برق بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی قطعی برق قیمت نفت طرح ملی مسکن بورس تهران مصرف برق کالاهای اساسی قیمت یورو میلیون دلار صادرات سیب واردات موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی