Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته محمود فکری در مصاحبه پس از بازی تیمش با نفت مسجدسلیمان از کم کاری برخی بازیکنانش گفت و از کمیته اخلاق درخواست کرد به این قضیه ورود کند اما قبل از سرمربی نفت مسجدسلیمان نیز برخی مربیان همچون فراز کمالوند، امید روانخواه و داوود مهابادی درگیر چنین قضیه و مصاحبه هایی شدند...

به گزارش طرفداری، رقابت های لیگ برتر و لیگ دسته یک در حال به پایان رسیدن است و در این هفته شاهد رفتار عجیبی از سوی سرمربیان تیم هایی هستیم که به نوعی یا فصل برای شان به اتمام رسیده و یا آن طور که باید و شاید تیم شان نتیجه نمی گیرد و خطر سقوط را حس می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که یک مربی به بازیکنان تیم حریف یا تیم های دیگر مشکوک باشد و برچسب تبانی روی آن ها بزند شاید اتفاق خیلی عجیبی در فوتبال در ایران نباشد اما چنین اتفاق مشابهی در فوتبال روز دنیا به ندرت رخ می دهد و در صورتی هم که رخ بدهد به صورت جدی از لحاظ قضایی بررسی می شود. این اتفاق به نوعی می تواند ترفندی برای بازی های رسانه ای باشد...

اولین سوالی که برای ما پیش می آید این است که چگونه می شود یک مربی که صبح تا شب با بازیکنان تیمش سر و کار داشته و حتی خودش تیم را ارنج کرده چنین صحبت هایی را عنوان کند؟ آیا این صحبت ها واقعا نشان از کم کاری بازیکنان است یا مربیان می خواهند حواس ها را پرت کنند؟ و یا حتی اگر قضیه تبانی جدی باشد باید چه برخوردی با این قضیه داشته باشیم؟

این هفته فراز کمالوند پس از این که دروازه بان تیمش نتوانست پنالتی ارسلان مطهری را مهار کند مدعی شد که جهت پنالتی را به کوروش ملکی گفته اما این دروازه بان از پریدن به آن جهت سرباز زده است (بازیکنان سایپا در دفاع از ملکی می گویند چون احمد موسوی بازیکن استقلال توصیه فراز به او را شنید، ما به دروازه بان تیم گفتیم سمت چپ نپرد!)، امید روانخوه مدعی شد باخت مس کرمان مقابل تیم هوادار مشکوک بوده و این در حالی بود که خود مس کرمان در کورس صعود حضور داشت و هواداران شاهین شهرداری بوشهر هم معتقدند داوود مهابادی عمدا کاری کرده شاهین شهرداری بوشهر مقابل فجر سپاسی مغلوب شود تا کار فجر برای صعود آسان شود و این قضیه هم در حالی است که خود شاهینی ها تا همین هفته پیش امید صعود داشتند و شب گذشته نیز محمود فکری تیر خلاص را زد و از کمیته اخلاق خواست به تیمش و بازی بازیکنانش مقابل ذوب آهن ورود کند، این صحبت ها تعجب همه را برانگیخت و باز هم بهانه ای شد برای کسانی که علاقه ای به دنبال کردن فوتبال داخلی ندارند تا به این  دنبال نکردن و پیگیری نکردن بازی ها افتخار کنند اما این یک فاجعه برای فوتبال ایران است...

این روز ها همه به هم مشکوک هستند و از اصطلاحات مختلف برای توجیه باخت ها و ناکامی هایشان استفاده می کنند.

با این که ما می دانیم محمود فکری سرمربی ای است که به اصطلاح زود جوش می آورد و عصبانی می شود و او هنگام حضور در استقلال نیز چنین صحبت هایی را بیان کرده بود، همه ما می دانیم به دور از منطق است تا یک دروازه بان آن هم برای مهار یک پنالتی دست به کار غیرعادی ای بزند و از صحبت های مربی اش سرپیچی کند یا حتی همه ما می دانیم امیدرضا روانخواه نمی تواند این قضیه را قبول کند که تیمش پایین تر از هوادار به لیگ برتر صعود نکند و تمام این اتفاقات هم منجر به بیان چنین صحبت هایی شده است حتی اگر چنین اتفاقاتی هم در زمین افتاده باشد می دانیم جای بیان این صحبت ها پس از بازی نیست برای مثال سایپایی که در حال سقوط به لیگ پایین تر است نباید روحیه بازیکنانش را خراب کند و از همین الان فصل را تمام شده بداند. اما با تمام این دانستن بیان شدن چنین صحبت هایی نگران کننده است و به قول معروف، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها...

در راستای همین قضایا شنیده می‌شود که محمود فکری قصد دارد 4 بازیکن تیمش را اخراج کند. سرمربی نفت مسجد سلیمان فقط به دیده‌های خودش اکتفا نمی‌کند. در جریان بازی و اواسط نیمه اول چند بازیکن تیم، او را از کم کاری برخی بازیکنان مطلع می‌کنند. به همین خاطر فکری به اطمینان بیشتری در این موضوع می‌رسد و تعویض‌ اول او در ابتدای نیمه دوم و همچنین سه تعویض همزمان در دقیقه 55 به نظر می رسد حاصل اطمینان سرمربی نفت مسجد از وقوع اتفاقی ناگوار در تیمش است.

در حال حاضر نیاز است که مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حتما به این قضیه ورود کنند و نگذارند حداقل سطح اول فوتبال ایران درگیر قضایایی مثل شرط بندی و تبانی شود.

اما چه چیزی باعث می شود یک بازیکن به خودش اجازه بدهد فضایی به وجود بیاید که همه به هم مشکوک شوند. اگر انسان خوش بینی باشیم و خیلی ایده آل گرایانه به این قضیه نگاه کنیم می گوییم خب برخی تیم ها در این فوتبال پس از این که جایگاه شان تثبیت می شود، بی انگیزه می شوند. در این بین باید به تیم هایی میانه جدولی حق بدهیم که انگیزه شان را از دست بدهند در فوتبال ایران این که تیم شما فصل را در رتبه هشتم تمام کند یا دوازدهم خیلی فرقی ندارد و هیچ عوایدی نیز برای باشگاه ندارد و همین اتفاق است که ممکن است برخی شک و شبهه ها را به وجود بیاورد در فضای راکت و بی روح فوتبال ایران ما نباید انتظار داشته باشیم تیمی مثل نفت مسجدسلیمان برای ادامه فصل همان انگیزه ابتدای فصل را داشته باشد و خودش را به آب و آتش بزند. به جدول زیر نگاهی بیاندازید:

جدول درآمد تیم های لیگ انگلیس در فصل 2018-2019

از درآمد های حاصل از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی صرف نظر کنید و به پولی که هر باشگاه برای رتبه پایان فصلش دریافت می کند نگاهی بیاندازید. تیم بیستم جدول یعنی هادرسفیلد 1.9 میلیون دلار درآمد داشته است و هر رتبه جا به جایی چند میلیون دلاری برای هر تیم آب می خورد و همین انگیزه مضاعفی برای هر تیم فوتبال به ارمغان می آورد. اگر فوتبال ایران هم چنین فضایی داشت قطعا کسی به خودش اجازه چنین کارهایی نمی داد و یا حداقل کمتر چنین اتهاماتی را می شنیدیم.

البته محمود فکری به این مشکوک است که برخی بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان به سرمربی ابتدای فصل خودشان مجتبی حسینی که حالا سرمربی ذوب آهن است، راه داده اند. فراز کمالوند هم به این شک دارد که یکی از اعضای هیات مدیره سابق سایپا که در بستن تیم نقش داشته به خاطر روابطش با سرمربی سابق تیم، از بازیکنان خواسته باشد به اصطلاح کار را زمین بگذارند!

چه این شک درست باشد و چه نادرست، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق باید به این موضوع ورود کنند. عبدالرحمن شاه حسینی رییس اسبق کمیته انضباطی امروز در رادیو تاکید کرده وقتی سرمربی یک تیم لیگ برتری به عنوان شخصیت حقوقی اتهامی را به تیم خودش وارد می کند، آن اتهام حتما باید بررسی و نتیجه اش اعلام شود. این دیگر تهمت تیم رقیب نیست که بدون مدرک و سند قابل پیگرد نباشد.

البته به قول یکی از مدیران سابق فوتبال؛ وقتی نتیجه انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال با توافق و تبانی چند رییس هیات تغییر کرده، شما می خواهی با چراغ قوه دنبال بازیکن فلان تیم شهرستانی یا تهرانی بگردی که آیا با سرمربی سابق خودش یا عضو سابق هیات مدیره باشگاهش شام خورده است؟!

 

اخبار داغ 

فیلم قمه کشی دختران وقیح در پارک ! / دختران همدیگر را دریدند! پیروز قربانی در طرفداری: با یک قبض برق نمی توانید علی کریمی را خراب کنید! حمله پرسپولیس به تلویزیون؛ حق پخش نمی دهند، گستاخی هم می کنند هشت مرداد، هشت مدیر فوتبالی مادام العمر محروم می شوند کمپس: مسی هیچوقت مانند مارادونا نخواهد شد افشای فایل صوتی فلورنتینو پرز در سال 2012: کریستیانو رونالدو یک احمق مریض است!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نفت مسجدسلیمان چنین صحبت هایی فوتبال ایران محمود فکری دروازه بان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نفت آبادان درلیگ برتر فوتبال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، درهفته بیست وششم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم صنعت نفت آبادان با یک گل میهمان خود مس رفسنجان را پشت سرگذاشت و با ۱۹ امتیاز درمکان شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

دراین بازی علی یوسف در دقیقه ۱۹ گلزنی کرد.

تیم مس رفسنجان از دقیقه ۸۶ به علت اخراج محمدرضا مهدوی، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.

تیم استقلال خوزستان درمقابل میزبان خود سپاهان اصفهان به تساوی یک بریک دست یافت و با ۲۲ تمتیاز درمکان سیزدهم جدول رده بندی باقی ماند.

شهریار مغانلو در دقیقه ۴۵+۱ برای میزبان گلزنی کرد و جواد آقایی پور در دقیقه ۶۷ بازی را به تساوی کشاند.

تیم فولادخوزستان با ۲ گل مغلوب میهمان خود تیم تراکتور تبریر شد و با ۲۲ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی باقی ماند.

شجاع خلیل زاده و ریکاردو آلوز گل‌های بازی را به ثمر رساندند.

جفرسون باهیا بازیکن تیم فولادخوزستان با دریافت قرمز در دقیقه ۷۸ از بازی اخراج شد.

درهفته بیست وهفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم صنعت نفت آبادان، ببست ودوم اردیبهشت ماه مقابل تیم آلومینیوم اراک به میدان می‌رود و تیم‌های فولادخوزستان و استقلال خوزستان، بیست وچهارم اردیبهشت ماه در مقابل تیم‌های استقلال تهران و نساجی مازندران می‌روند.

۱۶ تیم برای کسب عناوین برتر مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های تند درویش درباره سپاهان و نقشه نخ‌نمای سازمان لیگ!
  • صحبت های جیمی کرگر در مورد کاسمیرو: فوتبال را ترک کن، قبل از اینکه فوتبال تو را ترک کنه! / زیرنویس فراسی
  • واکنش تند به پیشنهاد حذف سپاهان از فوتبال ایران
  • جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال | استقلال صدر را از پرسپولیس پس گرفت
  • پیروزی نفت آبادان درلیگ برتر فوتبال
  • سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه معرفی شد
  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • سرمربی تیم فوتبال سایپا برکنار شد
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • نباید صحبت‌های پیرمرد هوادار بازتاب داده می‌شد