Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلتفرم همدم، سایتی با هدف تسهیل ازدواج پایدار و آگاهانه جوانان طراحی شده و امکان جست‌وجو و انتخاب زوج را فراهم می‌کند و رونمایی از این پلتفرم با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلتفرم همسریابی همدم موافقان و مخالفان بسیاری دارد، موافقان از تشکیل خانواده و فراهم شدن شرایط ازدواج با بهره‌گیری از این پلتفرم می‌گویند و مخالفان آن دید مثبتی به آشنایی جوانان در فضای مجازی برای شروع زندگی مشترک ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد باقر قالیباف با اشاره به اهمیت نهاد خانواده، تداوم خانواده را از تشکیل آن مهم‌تر دانست و با بیان اینکه خانواده کانون تبادل پایدار و بی‌دریغ محبت است، گفت: زن، ستون محبت در خانواده است و اگر خواستار تحول در جامعه هستیم و خانواده پایدار می‌خواهیم باید به زنان توجه کنیم.

وی در آئین بهره‌برداری از پلتفرم همدم که از سوی مؤسسه تبیان در راستای انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار برگزار شد، افزود: زمانی که مطلع شدم چنین برنامه‌ای تدبیر شده است دو نگاه شکل گرفت، یکی اینکه این برنامه در شأن حضور رئیس قوه است یا خیر، که بنده احساس کردم در کنار تمام اقداماتی که سازمان تبلیغات انجام داده است، این اقدام یک کار ماندگار بوده و برای حل یکی از مشکلات اساسی جامعه است، لذا حضور در این مراسم را وظیفه دانستم.

رئیس مجلس همچنین درباره اهمیت پلتفرم همدم، تصریح کرد: پلتفرم همدم یعنی فرزند زمانه خویش هستیم و توانسته‌ایم با کمترین هزینه، بیشترین کار را با خطایی متمایل به صفر انجام دهیم در حالی که بسیاری از اقدامات پرخرج در سازمان‌های مختلف نتوانست این کار را انجام دهد.

توجه به ۴ رویکرد مهم در پلتفرم همسریابی همدم

قالیباف در ادامه تداوم خانواده به خصوص در پنج سال نخست را نسبت به تشکیل خانواده بسیار مهم‌تر دانست و افزود: راه‌اندازی پلتفرم همدم اقدام بسیار به جایی بود که با همه مسائل ایرانی و اسلامی و سنت‌های اصیل نهاد خانواده سنخیت دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب همسر برای جوانانی که در اوج احساسات هستند، باید همراه با عقلانیت و آگاهی باشد گفت: در این امر بسیار مهم نیازمند مشاوران مؤمنی هستیم که در این زمینه از علم روز برخوردار باشند و پلتفرم همدم تلاش کرده تا مبتنی بر سنت‌های خانواده و مبانی اسلامی، با استفاده از روش‌های نوین و علمی به جوانان برای انتخابی آگاهانه و ازدواجی پایدار تحت نظر خانواده کمک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پلتفرم همدم چهار رویکرد شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی را با هم در بر دارد، اضافه کرد: هر مجموعه‌ای که این چهار رویکرد را داشته باشد می‌تواند مجموعه موفقی باشد ضمن اینکه باید به چهار موقعیت مکانی که در زندگی انسان تأثیرگذار است، توجه کرد که این مکان‌ها شامل منزل، مسجد، مدرسه و محله است که اگر این مکان‌ها به درستی و مثل ساعت با هم کار کنند، در تمامی امور حتی امور اقتصادی می‌توانیم موفق باشیم.

تاکید همدم برای آشنایی، خانواده است

زهره حسینی، مدیر طرح همسان گزینی و مدیر محصول اپلیکیشن همدم چندی پیش در مصاحبه با دیجیاتو در مورد نحوه کار پلتفرم که با استفاده از هوش مصنوعی، زوج‌های مناسب را برای مجردها پیدا می‌کنند، افزود: شاخص‌های همسان گزینی را در نظر گرفتیم و جوانانی که در سیستم ما ثبت نام کردند، می‌توانند یا خودشان از بین کاربران شخصی را برای آشنایی انتخاب کنند و یا این موضوع را به سیستم هوش مصنوعی اپلیکیشن واگذار کند.

به گفته سازندگان این پلتفرم، تأکید همدم روی خانواده‌هاست و تمام فرآیندهای آشنایی زوجین بدون اطلاع خانواده‌ها در آن پیش نمی‌رود. در حال حاضر از طریق یک وب اپلیکیشن می‌توان به همدم و قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کرد. همچنین نسخه اندروید اپلیکیشن همدم را می‌توانید از کافه بازار دانلود کنید.

واکنش‌های کاربران فضای مجازی به سایت همسریابی همدم

پلتفرم همدم، سایتی با هدف تسهیل ازدواج پایدار و آگاهانه جوانان و امکان جست‌وجو و انتخاب زوج را فراهم می‌کند.

موافقان این پلتفرم معتقدند، پلتفرم همدم یعنی فرزند زمانه خویش هستیم و توانسته‌ایم با کمترین هزینه، بیشترین کار را با خطایی متمایل به صفر انجام دهیم در حالی که بسیاری از اقدامات پرخرج در سازمان‌های مختلف نتوانست این کار را انجام دهد.

کاربران بسیاری به این اقدام واکنش نشان دادند و بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند اگر اشتغال، رفاه، مسکن و سایر تسهیلات ازدواج برای جوانان فراهم شود جوانان خود، خیلی خوب می‌دانند برای خود همسر برگزینند و نیازی به سایت همسریابی ندارند.

برخی از کاربران معتقدند نمی‌توان اطمینان کرد و این سبک از ازدواج را موفق نمی‌دانند، اما برخی از کاربران عنوان می‌کنند چون سایت همدم یک سایت رسمی است، می‌تواند در پیدا کردن همسر با ملاک‌های موردنظر جوانان کمک بزرگی انجام دهد.

گروهی از کاربران با تمسخر این سایت عنوان می‌کنند تا زمانی که مشکلات اقتصادی در ایران وجود دارد ازدواج اینترنتی صورت نگیرد بهتر است. عده‌ای از کاربران نیز معتقد هستند، افراد برای تشکیل زندگی، در سایت همسریابی به دنبال همسر نمی‌گردند و این سایت بیشتر به ازدواج‌های موقت منجر می‌شود.

مشکلات کاربران در همدم

زمانی از رونمایی رسمی این اپلیکیشن نگذشته اما در همین مدت کوتاه نیز با مشکلات زیادی مواجه بوده است، این مشکلات در وارد شدن و استفاده از نرم‌افزار وجود دارد. افرادی که در اپلیکیشن بازار و یا مایکت این برنامه را دانلود کرده‌اند بعضاً نظرهایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد توانایی ورود به اپلیکیشن را ندارند.

همچنین امکان دسترسی و دانلود این برنامه تنها در فروشگاه‌های اینترنتی داخلی از جمله بازار، مایکت و یا سایت رسمی تبیان وجود دارد. اما این برنامه هنوز در گوگل پلی قرار نگرفته است.

اپلیکیشن همسریابی همدم همچنان دچار اختلالاتی شده که دسترسی به این نرم افزار را محدود کرده است، همچنین این برنامه هنوز روی گوگل پلی قرار نگرفته است.

اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز برای همسریابی

شرکت دانش بنیان تبیان این اپلیکیشن را به عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز برای همسریابی و مشاوره ازدواج در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان معرفی کرد.

در حال حاضر همدم به عنوان اولین اپلیکیشن همسریابی در این زمینه فعالیت می‌کند، اما پیش از این صدها سایت به صورت غیرقانونی در زمینه همسریابی فعالیت داشتند، فعالیت این سایت‌ها با سواستفاده‌هایی همراه بود که به گفته مسئولان این سایت‌ها فیلتر شده‌اند.

علیرضا دهفولی، معاون نوآوری تبیان، درباره راه‌های پیشگیری از بروز سو استفاده، گفت: سو استفاده در زمینه‌های مختلفی مانند رسانه و امنیت اطلاعات رخ می‌دهد، اما در برنامه همدم تمام احراز هویت‌ها به صورت یکپارچه از سسیتم‌های سامانه ثبت استعلام گرفته می‌شود و پس احراز هویت‌ها به صورت ولید رخ می‌دهد و کسی نمی‌تواند با اکانت تقلبی وارد سامانه شود. در نتیجه هر گونه عملکردی تحت نظارت و بررسی است و اگر کاربری قصد ایجاد اختلال در سیستم را داشته باشد اکانت او بسته و نمی‌تواند وارد سامانه شود.

همچنین وی درباره استفاده از سوال‌هایی بر اساس استانداردهای جهانی، تصریح کرد: تست‌ها بر اساس استانداردهای جهانی استفاده شده است، اما بخشی از سوال‌ها متناسب با تجربه‌های مختلفی است که روانشناسان و صاحب‌نظران، در حوزه روانشناسی داشته‌اند و بر همین اساس تغییراتی در این زمینه اعمال شده است.

کد خبر 507291

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سایتهای همسریابی کانال های همسریابی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همسریابی همدم همدم یاب آمار ازدواج تحکیم خانواده سو استفاده در سایت های همسریابی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق همسریابی همدم سایت همسریابی پلتفرم همدم نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، گفت: فراجا مسئولیت‌های متعدد و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود. اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: مقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، گفت: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات