Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: توسعه علمی جزو افتخارات و برگ برنده‌های یک کشور است؛ علم یک اعتبار ذاتی دارد و مرزی برای آن وجود ندارد؛ بنابراین حرمت عالم باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در آن سال‌ها را کمکی برای گسترش دانش در کشور توصیف و خاطرنشان کرد: در اینجا یک پسوند اسلامی وجود دارد که یعنی ما با جهت‌گیری اسلامی این دانشگاه را راه‌اندازی کردیم و به‌عبارت‌دیگر اینجا باید صبغه اسلامی داشته باشد.

او ادامه داد: وظایف شما به‌عنوان حراست محدود و دارای مرزبندی است، ولی این مرز را باید به‌خوبی پاسداری کنید و مطمئن باشید که در بخش‌های دیگر هم تاثیرگذار خواهد بود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، حق‌الناس را مهم برشمرد و اظهار داشت: سعی کنید حق کسی بی‌جهت ضایع نشود؛ روی هر گزارشی که به شما داده می‌شود تحقیق کنید و به یکی دو گزارش اکتفا نکنید؛ چرا که آبروی هر فردی دارای اهمیت است.

آیت الله حسینی بوشهری، اداره بهتر کشور را در گرو خروجی‌های مراکز علمی دانست و خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس، وزرا و مجموع مسئولان را نگاه کنید خواهید دید که اکثر آن‌ها از فارغ‌التحصیلان کشور خودمان هستند و کشور دست این‌ها سپرده شده است؛ خوب عمل کنند یا بد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسئولیت تربیت‌یافتگان در نظام آموزشی کشور را بسیار سنگین دانست و افزود: کسانی که در این مجموعه و در این کشور تربیت می‌شوند، وابسته به نظام جمهوری اسلامی هستند، نظامی که این‌همه شهید داده است، ما وارث خون شهدا هستیم؛ کسانی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگران.

آیت الله حسینی بوشهری در انتها به نقش ارشادی حراست اشاره کرد و اظهار داشت: الزاما از شما انتظار برخورد سلبی نیست، زیرا آن خط آخر است.

او با بیان این‌که فطرت انسان‌ها پاک است، تاکید کرد: اگر این نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نمی‌شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آینده را روشن توصیف کرد و گفت: همه ما می‌خواهیم کسانی را تربیت کنیم که محقق آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشند؛ البته ما در حوزه وظیفه‌ای داریم و شما در دانشگاه وظیفه دیگری، اما باید متناسب با آموزه‌های دینی نیرو‌هایی در این تراز تربیت کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه قم تهاجمات فرهنگی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل فرهنگی و ایجاد فرهنگ سازی میان اقشار مختلف جامعه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، محمدمهدی اسماعیلی در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی کشور، گفت: اگر از مفاخر و بزرگان نام می‌بریم نباید اسیر مشهورات باشیم، چرا که مانع تعمیق و تعمد جدی می‌شوند.

وی افزود: معلمان همه داشته‌های اخلاقی و فرهنگی و تمامی مواردی که برای رشد یک کودک، نوجوان و جوان لازم است را به جامعه منتقل می‌کنند در این میان جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته است که به اساتید با تمام وجودش نسبت به جایگاه آن تعمیم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امید داریم بتوانیم برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود از جامعه فرهنگی به ویژه معلمان کمک بگیریم، اضافه کرد: سعی داریم در زمینه فرهنگ‌سازی با همکاری آموزش و پرورش اقدامات موثرتری داشته باشیم.

کد خبر 751853

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • رسالت بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • «الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست