Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:15:24 GMT

چه زمانی بهداشت و درمان توسعه یافته داریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۵۵۸۱

چه زمانی بهداشت و درمان توسعه یافته داریم؟

ایسنا/لرستان قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: زمانی می‌گوییم از نظر بهداشت و درمان توسعه یافته هستیم که هیچ بیماری از استان برای درمان یا تشخیص به دیگر استان‌ها سفر نکند.

علی فرهادی در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه تخصصی اساتید در خرم‌آباد، اظهار کرد: برای توسعه استان و کشور شاخص‌های مختلفی از نظر اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولین شاخص بهداشتی میزان دسترسی مردم به خدمات و تجهیزات پیشرفته است، ما بررسی کنیم استان ما در این شاخص‌ها چقدر ضعیف است.

فرهادی افزود: ۶۷۰ خانه بهداشت داریم، یعنی در کورترین نقاط استان امکان دسترسی به امکانات بهداشتی اولیه وجود دارد، اما در برخی از شاخص‌ها مانند سرانه تخت بیمارستانی وضعیت خوبی نداریم، از زمانی که دکتر نیکبخت آمدند، یکی از دغدغه‌های ما بحث پروژه‌های عمرانی بود که نزدیک به دو سالی بود متوقف شده بودند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: برای اینکه زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم برنامه‌ریزی‌هایی شد که در اواخر اسفند ۹۸ با کرونا مواجه شدیم و تمام ذهن ما درگیر کنترل این بیماری شد.

وی ادامه داد: میزان متوسط مرگ و میر ما براثر ابتلا به کرونا در اسفند ۹۸ روزانه هشت نفر بود که الان به یک و شش دهم نفر رسیده و کمترین میزان مرگ و میر را در کشور داریم.

فرهادی عنوان کرد: دلیل این کاهش این بود که تمرکز ما روی آوردن تجهیزاتی است که می‌تواند در میزان کاهش مرگ و میر کمک کند، در ابتدای کار تشخیص ما دیررس بود برای همین مرگ و میر ما بالا رفت، الان با افتخار می‌گوییم در تمام شهرستان‌های ما دستگاه سی تی اسکن برای تشخیص زودرس بیماری کرونا وجود دارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: یکی‌از دلایل کاهش مرگ و میر ما در موج چهارم شیوع کرونا این بود که تنها ۱۴۰ میلیارد صرف خرید دارو ضد کرونا کردیم برای اینکه بلافاصله درمان را شروع کنیم که افراد دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به این‌که ما جز استان‌هایی بودیم که اولین آزمایشگاه ها تشخیص کرونا را راه‌اندازی کردیم، عنوان کرد: پنج مرکز در استان داریم که غربالگری می‌کنند و یکی از استان‌هایی هستیم که میزان نمونه گیری ما از نُرم کشور بالاتر است.

فرهادی بیان کرد: جز پنج استان اول هستیم که میزان ابتلاء را داریم ولی از نظر مرگ و میر کمترین هستیم، در زمانی ما در یک دوره‌ای نزدیک به ۵۰ درصد تست‌ها مثبت بود یعنی میزان ابتلا بالا بود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: اقداماتی با پیگیری‌های نمایندگان مجلس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی انجام شد که بتوانیم تجهیزات را وارد استان کرده و به سلامت مردم کمک کنیم.

وی افزود: از نظر عمرانی سه بیمارستان داریم که استانی مانند شیراز از ظرفیت ماده ۵۶ تنها توانست ۶۰ میلیارد تومان بگیرد ولی ما توانستیم ۲۷۲ میلیارد تومان وام بگیریم که این پیگیری‌های همه را در پی داشت.

فرهادی ادامه داد: دولت نمی‌تواند بار همه مسائل کشور را به دوش بکشد، اشتغال گرفته تا بهداشت و درمان، راه‌اندازی این آزمایشگاه را یک نقطه عطف می‌بینم، اول این‌که در این دانشگاه اساتید علوم پایه را داریم که همه در یک رشته خاص متخصص هستند، که به ما خیلی کمک می‌کند، دوم این‌که  بخش خصوصی پای کار آمده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: ما از هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان استقبال می‌کنیم، یک بیمارستان تخصصی بخش خصوصی و مهرگان در حال فعال شدن است که به ارتقا سطح سلامت در جامعه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی می‌گوییم از نظر بهداشت و درمان توسعه یافته هستیم که هیچ بیماری از استان برای درمان یا تشخیص به دیگر استان‌ها سفر نکند.

فرهادی ادامه داد: همین دستگاه سی تی آنژیو که امروز آن را داریم به همین راحتی وارد استان نشده، هزینه بالایی دارد که با ارز دولتی توانستیم آن‌را وارد کنیم که امیدواریم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: نیاز بیمار کرونایی اکسیژن است و در تمام بیمارستان‌های ما دستگاه‌های دوم و سوم اکسیژن ساز نصب شده است، بنابراین کاهش مرگ و میر را داریم.

وی بیان کرد: ما خوشحال هستیم که بخش خصوصی وارد این کار شده، لازم است به بخش خصوصی به عنوان یک کمک نگاه کرده و نگاهمان حمایتی و مثبت باشد که پای کار بیاید.

فرهادی افزود: پیشنهاد شبانه روزی کردن این آزمایشگاه خوب و قابل اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان مجلس شورای اسلامی کروناویروس همه باهم علیه کرونا آزمایشگاه تخصصی بهداشت و درمان بخش خصوصی مرگ و میر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم