Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود گبرلو در یادداشتی درباره انتقادات به سریال جدید محمدحسین مهدویان نوشت: فیلم داستانی با "نگاه منحرف" به فیلم مبتذل نسبت داده می‌شود. - اخبار فرهنگی -

محمود گبرلو از مجریان برنامه هفت و منتقد سینما در واکنش به انتقادات علیه "محمدحسین مهدویان" و اثر جدید او یعنی سریال "زخم کاری" در صفحه اینستاگرامش نوشت: "فیلم داستانی که پیام‌های اخلاقی به همراه دارد همانند دو لبه تیغ‌اند که با "نگاه منحرف" به فیلم مبتذل نسبت داده می‌شود و با "نگاه ژرف وعمیق" به نتیجه مثبت منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی در یادداشتش خوب و بد بودن سریال "زخم کاری" را بحث دیگر دانسته و در عین حال نوشته است: "فیلمی که جنبه داستانی دارد را نمی‌توان با یک نما و یا حتی با یک سکانس تفسیر کرد بلکه تأثیرات و خروجی آن مهم است."

اخیرا عده‌ای از منتقدان، به استعمال "فروان" سیگار و نشان دادن "عریان" استعمال مواد مخدر در سریال زخم کاری اعتراض کردند و پس از آن وزارت ارشاد نیز به همین دلیل از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) که مجوز پخش این سریال را صادر کرده، شکایت کرده است.

در سریال زخم کاری که فساد اقتصادی و اخلاقی طبقه "پولدارِ نوکیسه شمیران‌نشین" را به‌وضوح به تصویر کشیده است، دو کاراکتر "مالک" و "ناصر" به شدت سیگار می‌کشند. این دو شخصیت هر دو بسیار مضطرب‌اند، مالک به علت اجرای نقشه‌ای که به همراه همسرش برای خیانت به حاج عمو (رئیس هلدینگ ریزآبادی) و قتل او کشیده است، اغلب در استرس به سر می‌برد و همواره سیگار به لب دارد و ناصر (پسرحاج عمو) نیز که از ضعف شخصیت، عدم مقبولیت نزد پدر و خانواده‌اش به علت "بی‌عرضگی" و همچنین حسادت نسبت به مالک رنج می‌برد، انس ویژه‌ای با سیگار و مشروبات الکلی دارد.

گبرلو در بخش دیگری از واکنشش به انتقادها علیه مهدویان نوشته است: "مهدویان به عنوان نسل جدید سینماگر ایرانی در مسیر جدیدش با شناخت از جامعه امروز با فیلم شیشلیک و زخم کاری تجربه جدیدی را ارایه داده است."

مهدویان نیز اخیراً پس از سانسور بخش پایانی از ششمین قسمت سریال زخم کاری در یادداشتی اعتراضی با اشاره به اینکه این سانسورها "تأثیرات مخرب بر داستان سریال" دارد و "مدیران از درک واقعیات حاکم بر جامعه عاجزند و نمی‌بینند آ‌نچه ما می‌بینیم"  نوشت: "به راستی شما در کدام جامعه زندگی می‌کنید و برای کدام مردم نسخه‌ می‌پیچید؟"

کارگردان زخم کاری در این یادداشت به‌طور ضمنی تهدید به توقف پخش سریال کرده و نوشته است: "اجازه بدهید در قسمت‌های پیش رو در صورت ادامه‌ این رفتار، میان حق مسلم شما برای تماشای سروقت قسمت جدید و احقاق حق‌ دیگرتان که تماشای نسخه‌‌ای در شأن‌ شماست، دومی را انتخاب کنم."

حال باید دید هفتمین قسمت از سریال "زخم کاری" که در سایه تهدید ضمنی مهدویان برای توقف پخش و شکایت وزارت ارشاد به سر می‌برد، این هفته منتشر خواهد شد یا خیر!

3 "تهدید ضمنی" مهدویان در پی سانسور "زخم کاری"تعیین رده سنی هشداری برای پیشگیری والدین از ایجاد "زخم کاری" بر خلق و خوی نوجوانان/ پدر، مادر "می‌خواهم زنده بمانم!"ساترا برای "زخم کاری" مهدویان رده سنی 15+ تعیین کردپشت پرده گرای "سانسور" و "توقیف" سلبریتی‌ها درباره سریال‌های شبکه نمایش خانگی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهدویان کارگردان مهدویان کارگردان زخم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود

به گزارش ورزش سه، محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن پس از شکست مقابل تراکتور در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و درباره مسائل فنی و حاشیه‌ای مسابقه به صحبت پرداخت.

محمد ربیعی در نشست خبری اظهار کرد: قبل از صحبت درباره بازی فوت هوادار تراکتور را به مردم تبریز و جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گویم، واقعا ناراحت شدم روحشان شاد باشد.

سرمربی ذوب آهن درباره شرایط مسابقه گفت: به دو تیم خسته نباشید می‌گویم، ۱۲۰ دقیقه تلاش کردیم ولی در پنالتی‌ها بیش از هرچیز شانس مهم است و دقت ضربات هم اهمیت دارد، تیم ما در طول فصل تا الان ۲ پنالتی زده بود که هر دو را خراب کردیم، مقابل ملوان و آلومینیوم این اتفاق افتاد و کمبود پنالتی‌زن داریم.

او ادامه داد: هر ۳ بازی تراکتور و ذوب‌آهن در فصل جاری خوب بود، بچه ها زحمت کشیدند و شرایط ویژه ای داشتیم، ما در دو سه هفته اخیر با ترافیک سنگین بازی رو به رو بودیم، در مسیر بازی و ریکاوری بودیم.

او درباره شرایط تیمی ذوب آهن گفت: شرایط ویژه‌ای داشتیم و در ۳-۲ هفته اخیر با ترافیک سنگین بازی‌ها روبه رو بودیم. از روند تیم راضی هستم و با دریافت گل روند بازی را تغییر دادیم. البته در ابتدای وقت اضافه دوم دو موقعیت داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم.

وی ادامه داد: در ابتدای وقت اضافه یک موقعیت خوب داشتیم که می‌توانستیم بازی به سود ما برگردد، تراکتور تیم بسیار خوب و پرمهره‌ای است و قسمت ما برد نبوده است، با توجه به اینکه لیاقت این را داشتیم به مراحل بالاتر جام حذفی برویم قسمت نبود که این اتفاق بیفتد، شنیدم که فرزند هوادار مرحوم تراکتور در ورزشگاه بوده است و خیلی از این پیروزی خوشحال شده است، شاید این اتفاق هم یک قسمتی از زندگی است که رخ داده، وظیفه ما در فوتبال شادی مردم است.

ربیعی افزود: سه روز وقت داریم تا ریکاوری کنیم و آماده بازی بعدی شویم، تیم تراکتور از بازی قبلی تا این بازی از لحاظ مدل بازی تغییر کرد و همه توپ‌ها را از خط دفاعی بلند می‌زد و سعی می‌کرد با بازی بلند توپ را به فرارهای پشت دفاع برود یا برای توپ‌های سوم برنامه ریزی کند.

او در انتهای صحبت‌های خود گفت: ما از دقیقه 68 با تغییر آمدیم، گل زدیم و ادامه دادیم، مدل بازی در جام حذفی برای هر دو تیم احتیاط می‌آورد، چون این بازی باید برنده داشته باشد، گاهی ریسک می‌کنید و گاهی احتیاط می‌کنید، ما در نیمه اول دو بازیکنمان را از دست دادیم و مجبور شدیم تعویض اجباری کنیم، در اتفاقی نادر مهرداد رضایی بازیکن ما با داور برخورد کرد و مصدوم شد! البته تیم داوری عملکرد خوبی داشت و به صحنه‌ها نزدیک بود.

دیگر خبرها

  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • تراکتور به شدت تشویق شد