Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@09:18:27 GMT

۴۰ درصد بازنشستگان متوسط بگیر هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۵۸۳۲

۴۰ درصد بازنشستگان متوسط بگیر هستند

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت :‌برای پرداخت ما التفاوت حقوق بازنشستگان نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است که هنوز این اعتبار محقق نشده است . به گزارش پول نیوز، به نقل از اقتصادنیوز با اشاره به آخرین وضعیت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان که قرار بود با حقوق تیرماه پرداخت شود گفت: پیگیری‌های لازم برای پرداخت ما التفاوت  حقوق فروردین بازنشستگان انجام شده و جلساتی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشته ایم، برای تحقق این امر نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که هنوز تامین اعتبار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درخصوص این که  بر اساس قولی که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داده‌اند قرار بود این مابه‌التفاوت با حقوق تیرماه بازنشستگان پرداخت شود گفت:‌قول‌هایی داده شده که این اعتبار را شستا تامین کند، اما تاکنون محقق نشده است و نمی‌توان زمان دقیقی برای آن عنوان کرد.

دهقان کیا درخصوص این که احتمال دارد پرداخت ما به التقاوت‌ها به دولت بعدی برسد گفت:‌امیدواریم قبل از تغییر دولت این مبلغ را پرداخت گفتیم.

۴۰ درصد بازنشستگان متوسط بگیر هستند و طلبی از سازمان بابت مابه‌التفاوت برای افزایش حقوق‌ها در فروردین ماه دارند که قرار بود تیر ماه پرداخت شود.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تهران سازمان تأمین اجتماعی مشکل مالی دارد، اگر مدیران سازمان می‌توانستند زودتر این پول را تأمین کنند به طور حتم در ماه‌های قبل مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شد. شستا که زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است و باید از سوی خود سازمان نیز اداره می‌شد، در حالی که امروز مدیریت این مجموعه به دست وزارت رفاه افتاده و دولتی شده است. هنگامی که مدیریت مجموعه‌ای دولتی باشد خیلی برای افراد تحت پوشش خود دل نمی‌سوزاند.

دهقان‌کیا ادامه داد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی وضعیت خوبی ندارد و اگر با همین وضعیت پیش برویم تا سال ۱۴۰۴ به سمت ورشکستگی می‌رود.

روز گذشته نیز مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، درباره زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی بود و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تأمین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش بینی منابع را انجام دهیم.

وی افزود: باید تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تأمین شده باشد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از آنجا که در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد و باید مابه التفاوت بپردازیم، گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر منابع را وصول کنیم.

سالاری با تاکید بر اینکه منابع متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند و مطالبات از دولت هم هست، افزود: ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته که بر اساس پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه همراه با سود سهام و درآمد‌های دیگر به تأمین اجتماعی واگذار شود که امیدواریم سریع وصول شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حق بیمه دریافتی بازنشستگان کشوری بازنشستگان کشوری حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی مابه التفاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲