Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح دبستان شش کلاسه «شهدای قرقی» که با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و خیران مدرسه‌ساز در روستای قرقی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و تولیت معزز آستان قدس رضوی همواره بر ضرورت خدمت‌رسانی به مجاوران حضرت رضا(ع) به‌ویژه محرومان و مستضعفان تأکید داشته‌اند و ما نیز به این خدمت‌رسانی افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالک رحمتی افزود: انقلاب اسلامی ما در حقیقت متعلق به مستضعفان بوده و آن‌ها بودند که پایه‌گذار انقلاب شدند، به همین دلیل همه ما وظیفه‌داریم طبق تأکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، تمام توان خود را برای خدمت به آن‌ها بکار بگیریم.

وی با ابراز امیدواری از ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در کشور گفت: وظیفه خود می‌دانیم تا زمانی‌ که فقر و محرومیت وجود دارد پای‌کار باشیم و باید در این خصوص کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه داشته باشیم.

خدمات آستان قدس برای محرومیت‌زدایی از روستای قرقی

رحمتی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد مذهبی که بر پایه وقف و نذر مردم خدمت‌رسانی می‌کند، طی این سال‌ها خدمات قابل‌توجهی را در منطقه قرقی ارائه کرده که ساخت مسکن برای محرومان و جوانان و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی ازجمله آن‌ها بوده و امروز نیز با احداث مدرسه‌ برای تحصیل دانش آموزان این روستا گام مهم دیگری در عرصه خدمت‌رسانی برداشته شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری دبستان این روستا به نام «شهدای قرقی»، نقش شهدا در پایداری ایرانی اسلامی را حیاتی دانست و افزود: اگر ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا نبود امروز کشور ایران در قله پیشرفت، سعادت و مقاومت قرار نداشت، به همین دلیل است که باید نام آن‌ها را زنده نگه‌داریم و پاسدار خون آن‌ها باشیم.

باید به مقوله علم و دانش توجه بیشتری کنیم

رحمتی افزود: در شرایط امروزی جهان، آنچه می‌تواند کشور ما را به سمت پیشرفت و سعادت حرکت ‌دهد، کسب علم و دانش است و اگر می‌خواهیم به توسعه اقتصادی، مهارت آفرینی و کارآفرینی دست‌یابیم باید به مقوله علم و دانش توجه بیشتری داشته باشیم.

هم‌افزایی آستان قدس رضوی و خیران برای رفع مشکلات مردم

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خوشحالیم که امروز در جمع مردم عزیز روستای قرقی هستیم و مدرسه‌ای را افتتاح می‌کنیم که به همت آستان قدس و با مشارکت خیران مدرسه‌ساز احداث‌شده و به‌عنوان یک ظرفیت آموزشی و تربیتی برای فرزندان این روستا و آینده‌سازان ایران اسلامی عزیزمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رحمتی بابیان اینکه کار مردم باید به دست خود مردم انجام شود، گفت: باید از ظرفیت خود مردم برای رفع مشکلات و نیازهای مناطق محروم استفاده کنیم و در راستای رفع مشکلات بسیج شویم. تلاش ما نیز این بوده که بسترهای انجام کار خیر و نیازهای کشور برای توسعه را به خیران معرفی کنیم تا سرعت توسعه افزایش یابد و افتتاح دبستان شهدای قرقی، یکی از مصادیق همکاری و هم‌افزایی بین خیران و آستان قدس رضوی است.

وی ادامه داد: معرفی کار خیر به خیران باید سرعت داشته باشد و به‌عنوان الگویی در کشور توسعه یابد.

رحمتی تصریح کرد: مدرسه‌سازی صدقه جاریه است و هر کس که حتی به‌اندازه یک آجر در این مسیر کمک و همکاری کند از آثار معنوی آن‌هم در این دنیا و هم آخرت بهره‌مند خواهد شد.

اختصاص اعتبارات عمرانی در منطقه قرقی مشهد توسط بنیاد کرامت رضوی

در ادامه این مراسم مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از اختصاص اعتبارات عمرانی و تسهیلات برای اشتغال‌زایی جوانان در منطقه قرقی مشهد طی سال گذشته توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

محمدحسین استاد آقا اظهار کرد: حاشیه شهر مشهد با تدابیر صورت گرفته به ۸ پهنه تقسیم‌شده و آستان قدس رضوی نیز با تعیین مسئول برای هر یک از این پهنه‌ها و همکاری خادمیاران به‌منظور حمایت از محلات و مناطق حاشیه شهر مشهد، اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای را از سال‌های گذشته آغاز کرده است.

وی ابراز کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط کرونا این اقدامات افزایش یافت و در بخش‌های متنوعی ازجمله سلامت با همکاری گروه‌های جهادی، ساخت‌وساز مدارس، توزیع بسته‌های معیشتی، اهداء جهیزیه به تعداد قابل‌توجهی از خانواده‌های محروم این خدمات ارائه شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: یکی از این اقدامات بهره‌برداری از دبستان ۶ کلاسه شهدای قرقی است که امروز افتتاح شد، این مدرسه در زمینی با متراژ ۲ هزار متر بناشده و حدود ۱۸۰ دانش‌آموز ظرفیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که پیش‌ازاین به دلیل نبود مدرسه در منطقه مسافتی طولانی را طی می‌کردند اینک با افتتاح این مدرسه از اول مهرماه سال جاری با رفع مشکلات گذشته به تحصیل علم و دانش می‌پردازند.

استاد آقا بیان کرد: بخشی از اعتبار اختصاص‌یافته برای این مدرسه توسط اداره نوسازی مدارس و بخش دیگری نیز از سوی آستان قدس رضوی و کانون‌های خادمیاری رضوی تأمین‌شده است.

وی تأکید کرد: این منطقه نیاز به اقدامات دیگری نیز دارد که امیدواریم با کمک خیرین و آستان قدس رضوی در راستای رفع مشکلات مردم این منطقه گام برداریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مالک رحمتی علم و دانش هم افزایی آستان قدس رضوی رفع مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

ایسنا/فارس مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در بازدید از طرح‌های تأمین آب جهاد آبرسانی در فارس تأکید کرد: محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است.

میثم جعفرزاده در سفری دو روزه به استان فارس ضمن بازدید از چند طرح و پروژه تأمین آب شهری و روستایی در شهرستان‌های فسا و مرودشت، محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب را از سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم عنوان و جهاد آبرسانی را دستان محرومیت زدا در این حوزه توصیف کرد.

وی در روز نخست سفر با حضور در شهرستان فسا در شرق استان فارس به اتفاق علی جان صادق‌پور، مدیر عامل شرکت آبفا فارس و حسنعلی محمدی، منتخب مردم شهرستان فسا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از عملیات اجرای خط انتقال آب چاه‌های منطقه چهل چشمه(بخش رونیز) به شهر فسا و پروژه آبرسانی به این شهر از منطقه مهدی‌آباد و موردی بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی تأکید کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به منظور تامین پایدار آب شرب بخشی از شهر فسا، با اضافه شدن ۲ حلقه چاه جدید به ۴ حلقه چاه قبلی در منطقه چهل چشمه بخش رونیز، ظرفیت خط انتقال این مجموعه آبرسانی به منظور انتقال آب ۶ حلقه چاه کاهش یافت که بر همین اساس اجرای خط انتقال جدید آب با افزایش ظرفیت انتقال، در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

وی در تشریح طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه مهدی آباد و موردی نیز گفت: این طرح شامل حفر ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب با لوله‌های ۸۰۰ میلیمتری است که اجرای خط انتقال پایان یافته و با برق رسانی و تجهیز چاه‌های مزبور، این طرح در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در ادامه از طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی جنگل(آب آسمانی) شامل تأمین آب شرب روستاهای آب آسمانی، سلیمان‌آباد، تل زیره و پانل با اجرای۳۲۰۰ متر خط انتقال دیدن و بر تسریع در عملیات اجرای مرحله تکمیلی این طرح تأکید کرد؛ در همین راستا بخش بزرگی از این طرح شامل احداث ۳ باب مخزن ذخیره، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال نیز پیش از این اجرا و گشایش یافته است.

در بازدید جعفرزاده از وضعیت آبرسانی به روستاهای بخش ششده و قره بلاغ نیز حفرو تجهیز ۴ حلقه چاه جدید به منظور آبرسانی به روستاهای این بخش در دستور کار قرار گرفت.

در بازدید از روستاهای بخش پشتکوه شهرستان فسا هم بر تکمیل طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی بیشه زرد از چاه‌های میان شهر شامل اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب مخزن ذخیره ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مکعبی و همچنین تکمیل پروژه ۸ کیلومتری خط انتقال آب از چاه‌های مزبور به روستاهای بیدزرد و سده با همکاری جهاد آبرسانی و مشارکت خیرین نیکوکار تأکید شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در روز دوم سفر خود به استان فارس به اتفاق رضا عسکری معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس به شهرستان مرودشت در بخش مرکزی استان فارس رفت و از طرح آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی تنگ شول(شول بزی) در بخش کامفیروز بازدید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا فارس، طرح آبرسانی به مجموعه تنگ شول مشتمل بر ۲۲ کیلومتر خط انتقال، ۸ باب مخزن ذخیره، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه به عمق ۳۰۰ متر با دبی ۱۳ لیتر بر ثانیه می باشد. در حال حاضر ۶ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع، به علاوه ۸ باب مخزن ذخیره با ظرفیت مجموعا ۱۵۵۰متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث شده و یک حلقه چاه این طرح نیز حفر و تجهیز شده است.

در حال حاضر از طریق اعتبارات محرومیت‌زدایی ۶ کیلومتر دیگر از خط انتقال مطروحه در حال اجرا است و از طریق همین طرح دو پارچه روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ خانوار که تاکنون تحت پوشش آبرسانی نبوده‌اند، به زودی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد