Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛امیرامیرشکاری،با اشاره به اهمیت آفتاب دهی بستر گلخانه ها در فصل تابستان عنوان کرد:به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی وعدم کاربرد سموم شیمیایی در کنترل علف های هرز،آفات و بیماریهای گیاهی و کاهش هزینه ها ، در فصل تابستان بستر گلخانه ها آفتاب دهی می شود.

وی آفتاب دهی بستر کاشت گلخانه ها را روشی غیر شیمیایی و زیست محیطی و کم هزینه جهت کنترل علف های هرز و آفات و بیماریهای گیاهی دانست و در خصوص نحوه آفتابدهی بستر کاشت گلخانه ها افزود:در فصل تابستان پس از جمع آوری ضایعات گیاهی از سطح گلخانه،عملیات آبیاری تا عمق ۵۰ سانتی متری انجام و بعد از گاورشدن خاک عملیات شخم ،تیلر و لولر و سپس کرت بندی سطح گلخانه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی افزود: در ادامه کود دامی پوسیده به مقدار۴۰ تن در هکتار و کود اوره به میزان ۳۰۰ کیلو در هکتار با خاک بستر گلخانه ها مخلوط و سپس با یک لایه پلاستیک شفاف که هیچگونه منفذی نداشته باشد روی کرت های ایجاد شده پوشانده می شود.

وی اضافه کرد:در این مرحله در زیر پوشش نایلون یک نوبت دیگر عملیات آبیاری انجام و ابتدا و انتهای پلاستیک با خاک پوشانده می شودو پس از ۲ تا ۲/۵ ماه پلاستیک ها را از سطح بستر گلخانه خارج و عملیات تیلر زنی و ایجاد جوی پشته و آماده سازی جهت کاشت گیاهان مورد نظر در گلخانه انجام می شود. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بستر گلخانه آفتاب دهی گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی