Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران ادواری که عملکرد برجسته ای در استقلال و پرسپولیس داشتند، در نظرخواهی بزرگ برترین های قرن حق رای دارند. علی فتح الله زاده که سال ها تجربه مدیریت باشگاه استقلال را دارد یکی از این مدیران ادواری است.

فتح الله زاده با توجه به تجربه کار کردن با بسیاری از مربیان و بازیکنان، برنامه جالبی رقم زد و صحبت های او شنیدنی بود، خصوصا صحبت ها او در مورد حسن روشن، ناصر حجازی، علی جباری و علی پروین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه تیم منتخب و برترین های قرن با علی فتح الله زاده را تماشا می کنید. فرم نظرخواهی تکمیل شده او نیز در انتهای متن گفتگو قرار گرفته است:

سلام و درود می گویم به مخاطبان عزیز رسانه طرفداری؛ با یکی دیگر از برنامه های تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما عزیزان هستیم. در کنار من آقای علی فتح الله زاده نشسته اند، در دفترشان مزیبان دوربین طرفداری هستند، آقای فتح الله زاده سلام، خیلی ممنون که در این برنامه مقابل دوربین رسانه طرفداری نشسته اید.

عرض سلام دارم خدمت تمام بینندگان خوب رسانه طرفداری و فوتبالی های عزیز. امیدوارم که انتخاب های خوبی داشته باشیم. واقعا کار خیلی سختی است. بازیکنان خوب در همه پست ها هستند و اگر احیانا بعضی از دوستانی که استحقاقش را دارند اما در این تیم نیستند، ازشان عذرخواهی می کنیم.

ماشالله شما اینقدر سابقه دارید در فوتبال که می توانید یک تیم از بازیکنان خودتان بچینید. فکر کردید به این ترکیب که چه بازیکنانی می توانند در ترکیب باشند و چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

بله. وقتی اسامی را می دیدم که انتخاب کنم، می دیدم که واقعا زیاد هستند. متوجه شدم که ما به لحاظ تکنیک بالا هستیم. یعنی تکنیک های فردی بالا هستیم و فرقی با دنیا نداریم. اما در تاکتیک و علم فوتبال، یک مقدار عقب بودیم. تقریبا می شود گفت که خیلی تلاش نکردیم در این زمینه هم خودمان را آپدیت کنیم. اینجا یک مقدار در بحث غقب ماندیم و ظلم شده است به فوتبال. امیدوارم با متدهای جدیدی که الان هست، بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم. مثلا ما تجربه خوبی داشتیم، مثلا آقای قلعه نویی را اگر یادتان باشید، مقطع کوتاهی فرستادم لورکوزن آلمان، همان چند ماهی که در آنجا بود، توانست برای فوتبال و برای استقلال کار کند و یکی از بهترین های استقلال شد. این نشان می دهد که اگر ما بتوانیم این آموزش را در سطح بین المللی فراگیر کنیم و فدراسیون بیاید در این سمت و سو و آموزش بگذارد، فوتبال ما یک جهش مضافع پیدا می کند. خب بخاطر اینکه خیلی وقت بیننده های شما را نگیریم، بریم از دروازه بانی شروع کنیم.

بله پست اول پست گلر.

ما در دروازه، دروازه بان های خیلی خوبی در تاریخ داشتیم. شما حساب کنید، ناصر خان حجازی، آقای عابدزاده، رحمتی، منصور رشیدی. خیلی دستمان پر بوده است. ولی خب طبیعی است که با توجه به درخشش آقای حجازی در جام جهانی، با اجازه دوستان من ناصرخان را می نویسم.

اگر بخواهید دو مدافع انتخاب کنید که خیال ناصر حجازی در دروازه راحت باشد، کدام را انتخاب می کنید؟

برای ناصر خان فرقی نمی کرد. در محوطه جریمه اصلا کسی جرات نمی کرد بیاید سر بزند. حالا اگر بخواهیم انتخاب کنیم، مثلا اگر از مدافع میانی بخواهیم شروع کنیم، طبیعی است که در آن جا هم ما داشتیم دیگر بازیکنانی مثل آقای قلیچ خانی که به نظر من در تاریخ بی نظیر بوده است. آقای عبداللهی را داشتیم، آقای حبیبی، کارگرجم، خاکپور، پاشازاده، رضا حسن زاده و … اینجا من خیلی سخت دارم انتخاب می کنم. اگر بخواهم انتخاب کنم آقای پاشازاده را انتخاب می کنم چون در جام جهانی دو بار در تیم منتخب جهان بازی کرده است، حقش است که من او را انتخاب کنم و از آن سوی نیز آقای قلیچ خانی را باید انتخاب کنم، یک ذره هم احساس می کنم که باید رضا حسن زاده را انتخاب می کردم و انتخاب سخت شد. اما با اجازه آقا رضا، بخاطر اینکه پاشازاده در جام جهانی دو بار در تیم منتخب جهان بازی کرده است، ایشان را انتخاب می کنم. آقا رضا خیلی خوب بود. وقتی بلند می شد برای سر زدن، یک عظمتی داشت. یک هیبتی داشت. برای ما خیلی سخت است که این کار را نتوانیم انجام بدهیم. اما عذرخواهی می کنیم از دوستان.

انتخاب بعدی دفاع راست.

باز هم گزینه های زیادی است. مثلا آقا جواد زرینچه واقعا خوب بود. اصلا دفاع راست را نگاه می کنم، بدون هیچ مزاحمتی جواد زرینچه جلوی چشمم می آید. آقای مهدوی کیا هم خیلی خوب بود. آقای شرفی، آقای حسن نظری. فکر می کنم آقا جواد را انتخاب کنم. آقای مهدوی کیا هم واقعا خوب بود.

دفاع چپ؟

خیلی بازیکن داریم. آقای آندرانیک اسکندریان را داریم. آقای شاهرودی، میناوند. ولی اگر بخواهم انصاف را رعایت کنم مجتبی محرمی به نظرم بهترین دفاع چپ بوده است.

برویم یک خط جلوتر و هافبک دفاعی.

آقای جواد نکونام بوده است، کریم باقری، محمد صادقی، استیلی، قایقران، آندو تیموریان … من با اجازه آقا جواد را انتخاب می کنم. به دلیل اینکه در لالیگا بوده است. 

برویم سراغ هافبک راست.

اینجا دیگر خطری شد. نمی شود دو نفر را انتخاب کنیم؟ علی آقای پروین هست، مجید نامجو مطلق هست، شاهرخ بیانی هست، آقای جهانبخش … واقعا سخت است. با عرض معذرت از علی آقا که من واقعا بازی و خودش را دوست دارم و بی نظیر بوده است، نامجو مطلق، مدرن تر بازی می کرد. من مجید نامجو مطلق را انتخاب می کنم. انصافا اگر مجید آسیب نمی دیدید، در بهترین تیم های دنیا می توانست بازی کند.

هافبک چپ هم ما خیلی داریم. آقای چنگیز آنجا هست، ناصر محمدخانی هم خوب بوده است اما به نظرم ایرج دانایی فر بخاطر حضورش در جام جهانی که یک گل هم زد به اسکاتلند، من ایشان را انتخاب می کنم. گلی هم که زد خیلی سخت و تکنیکی بود.

هرچه جلوتر می رویم سخت تر می شد.

من واقعا نمی دانم چه می کنم. کاش هر پست شما دو نفر می خواستید که یک ذره راحت تر می شدیم. مثلا ما علی کریمی را می بینیم که یک اعجوبه ای است. جلوتر که می رویم، آقای علی جباری واقعا برای خودش یک سر و گردن از همه بالاتر بود. بعضی ها ندیده اند بازی ایشان را و نمی توانند تصور کنند. ولی ماها که یادمان است می دیدیم که چه قدرت و هیبتی داشت. اینجا آقای مجتبی جباری و طالبی و نویدکیا هم هست. اما بین آقای جباری و کریمی، با عرض معذرت از آقای علی کریمی که انصافا جادوگر بود، دوست دارم که علی جباری را انتخاب کنم.

سلطان علی جباری. مگر چند بازیکن داریم که لقب سلطان دارند.

البته الان سلطان ها خطرناک شده اند. ولی سلطان های فوتبال فرق دارند. غرابتی با این سلطان ها ندارند.

برویم در مهاجم ها. شما یک کاری می کنید که مثلا من فردا چطوری به روی خداداد عزیزی نگاه کنیم. یا خدا رحمت کند همایون بهزادی، یا حسین کلانی، غلامحسین مظلومی، فرشاد پیوس، سردار آزمون. خیلی زیاد هستند. ولی چون این ها هنوز وقت دارند و جوان هستند و می شود در تیم های منتخب بعدی هم باشند. من فکر می کنم که واقعا علی دایی و حسن روشن را باید انتخاب کنم. هر بازی ملی از حسن روشن می دیدم، برایش فرقی نمی کرد که این دفاع تیم ملی آلمان است یا کشور دیگری، از همه رد می شد. انگاری کسی جلویش نبود. پس با اجازه آقای علی دایی و حسن روشن را می نویسم.

آقای کازرانی که مهمان ما بودند، گفت یک بازی با کویت داشتیم، حسن روشن مصدوم بود. حشمت مهاجرانی او را فرستاد که گر کند. گفتیم مگر بازی می کند؟ گفت نه همین که شوت بزند کویتی ها یک گل عقب هستند. بذار فکر کنند که در زمین است.

 واقعا حسن روشن وقتی که زبانش را گاز می گرفت، معلوم بود که می خواست برود دیگر.

یک انتخاب سخت تر دیگر. سه بازیکن برتر این تیم.

آقای ناصرخان حجازی، چون دو نفر بود. هم مدافع بود و هم گلر. خیلی سخت است. منصفانه نیست که علی دایی را انتخاب کنم. یادم نمی رود با طحال پاره بازی کرد. نفر سوم هم حسن روشن و جواد نکونام هست، ولی چون از دوره قدیم ناصر حجازی را انتخاب کرده ام، در جوان ها نیز جواد نکونام را انتخاب می کنم.

ما برترین مربی قرن را داریم. یک ایرانی و یک مربی خارجی که سابقه کار در ایران را داشته است.

هم حشمت خان هست، هم منصورخان پورحیدری است. ایشان نیز با تیم ملی قهرمان آسیا شد. ولی در دوران مربیگری اش بوده است یا بازیگری؟ خب اینجا هم با اجازه حشمت مهاجرانی را انتخاب می کنیم چون معلم خود آقای پورحیدری هم بود. خارجی هم به نظر من آقای رایکوف. البته آقای کی روش و برانکو هم خوب بودند. به نظرم من در فوتبال ایران رنسانس ایجاد کرد رایکوف. 

برترین داور قرن؟

چند داور خوب داریم، آقای نامدار، فنایی و فغانی. ولی من آقای فغانی را انتخاب می کنم. البته دوستان درک کنند که یک مقدار کار تخصصی تر هم هست.

برترین تیم قرن که فکر می کنم برای شما انتخابش سخت باشد.

من باشگاهی بخواهم، استقلال ۱۹۹۰ را انتخاب می کنم که قهرمان آسیا شد ولی چون شما دارید یک کار ملی انجام می دهید، من تیم ملی ۹۸ را انتخاب می کنم.

برترین ورزشکاران قرن که هیچ محدودیتی هم ندارد.

طبیعی است که آقای تختی را همه انتخاب کردند من هم انتخاب می کنم. باز این را کمی جوان تر انتخاب می کنم. آقای حمید سوریان و آقای علیرضا دبیر را انتخاب می کنم. آقای امامعلی حبیبی بوده است، رسول خادم بوده است. از ایشان عذرخواهی می کنم. جدا داشت که ایشان را نیز انتخاب کنم.

خیلی ممنونیم از شما. هر صحبتی که دارید بفرمایید.

از رسانه طرفداری تشکر می کنم. این کارها به جوان ها روحیه می دهد. می گویند بالاخره یک جامعه رسانه ای، کسانی هستند که تلاش های ما را ارج می دهند و فراموش نمی کنند و قدرشناسی می کنند. خیلی مهم است. امیدوارم سایر رسانه ها نیز این راه شما را بروند. ما در سال های اخیر نخبه کشی کرده ایم. شروع کرده ایم آدم هایی که بزرگ هستند و خوب کار می کنند را اذیت می کنیم و از چشم مردم می اندازیم. این خیلی بد است. در دنیا به قهرمانان خارج از تعصبات رنگی به آن ها احترام می گذارند. این ها دارند زحمت می کشند و عرق می ریزند که پرچم ایران را بالا ببرند. شایسته این هستند که قابل تقدیر و احترام باشند. همه ماها یک کشور و یک ملت هستیم. اما این ها این زحمتی که می کشند، حداقلش این است که احتیاج دارند مردم بهشان محبت کنند، با روی خندان به آن ها احترام بگذارند. همه مال یک خانواده هستند. امیدوار هستم که روزی برسد از تمام کسانی که برای کشور زحمت می کشند و افتخارآفرینی می کنند، به نحوه شایسته ای از آن ها بشود. از شما نیز ممنونم که این کار بزرگ را انجام می دهید. فرم نظرخواهی تکمیل شده علی فتح الله زاده 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی فتح الله زاده انتخاب می کنم برترین های قرن رسانه طرفداری انتخاب کنم جام جهانی علی جباری تیم منتخب آقای علی خیلی سخت سلطان ها حسن روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد

به گزارش "ورزش سه"، هاکان چالهان اوغلو آنچه را قبل از پنالتی مقابل تورینو به لائوتارو مارتینز گفته بود، فاش کرد و همچنین تایید کرد که هرگز در جشن قهرمانی اینتر به میلان بی‌احترامی نخواهد کرد.

اینتر دوشنبه هفته گذشته با پیروزی 2-1 مقابل رقبای میلان، عنوان قهرمانی را به دست آورد، بنابراین برای بازی امروز جشن بزرگی در سن سیرو حاکم بود.

چالهان اوغلو در حالی که فرزندانش در کنارش با پیراهن‌های اینتر در کنارش بودند و با زبان ترکی روی پیراهنشان واژه "پدر" ثبت شده بود به دازن گفت: "فرزندانم مدام می‌پرسند چه زمانی می‌توانند وارد زمین شوند و امروز روز فوق العاده‌ای برای من و آن‌ها بود. خوشحالم که در یک استادیوم مملو از تماشاگر بازی می‌کنم و از فوتبالم بسیار لذت می‌برم.

گلزنی در بازی امروز؟

این به تمرکز مربوط می‌شود، همیشه متمرکز بوده‌ام، چون نمی‌خواهم اشتباه کنم، می‌خواهم به گلزنی ادامه دهم و توپ را در دروازه قرار دهم. رازم این است که سخت کار کنم و باور داشته باشم.

در جریان بازی به نظر می‌رسید چالهان اوغلو به سمت لائوتارو مارتینز رفت و از او سوال کرد که اگر تمایل دارد روی نقطه پنالتی گل بزند و به طلسم عدم گلزنی از ماه فوریه پایان دهد.

صحبت با لائوتارو مارتینز؟

می‌خواستم او از روی نقطه پنالتی گل بزند، زیرا دیدن او به عنوان بهترین گلزن برایم لذت بخش خواهد بود، اما او به من گفت که خودم این پنالتی را بزنم. ما گروه بزرگی در داخل و خارج از زمین داریم، زمان زیادی را با هم می‌گذرانیم و از این صمیمیت لذت می‌بریم.

جشن قهرمانی و احتمال کنایه به میلان؟

قبلا توضیح داده‌ام، امروز، روز فوق العاده‌ای است و نمی‌خواهم در مورد میلان صحبت کنم. می‌خواهم از امروز لذت ببرم. نه، من مشکلی ایجاد نمی کنم. با تمام احترامی که برای دیگران قائلم، این کاری نیست که من انجام می‌دهم.

اینتر برای تو نشانگر چیست؟

اینتر برای من نشان دهنده همه چیز است. آن‌ها ارزش من را بالا بردند، آنچه را در درونم داشتم از من بیرون آوردند و من همه این‌ها را مدیون اینتر هستم.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی