Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی روز چهارشنبه با حضور در مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید رجایی آران و بیدگل ضمن تزریق اولین واکسن ایرانی کووبرکت گفت: از ابتدا اصرار به استفاده از واکسن ایرانی داشتم که علاوه بر آن دریافت واکسن در نوبت طبیعی خود انجام شود و امروز همزمان با افراد بالای ۶۸ سال واکسن را دریافت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باوجود واکسن خارجی در این مرکز، تزریق واکسن ایرانی را اولویت خود دانستم چرا که باید این افتخار ملی را پاس بداریم.

وی ادامه داد: باید به واکسن ایرانی احترام بگذاریم و از همه دانشمندان جوان، پر تلاش و فعال در تولید این واکسن و سایر عوامل بهداشت و درمان که بی وقفه فداکاری می کنند قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا، باید شیوه‌نامه‌ها را رعایت کرده و تمامی سالمندان را نسبت به واکسینه کردن خود در برابر ویروس کرونا تشویق کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل هم اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون حدود ۱۰ هزار و ۹۱۰ بیمار با مشکل تنفسی به مرکزهای بستری و سرپایی در این شهرستان مراجعه کردند.

اعظم باقری گفت: آزمایش نزدیک به سه هزار و ۵۵۲ نفر از مراجعه‌کنندگان به مرکزهای درمانی آران و بیدگل مثبت بوده که اقدام‌های درمانی لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: وضعیت کرونایی آران و بیدگل در برهه کنونی قرمز و لازم است مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جدیت عمل کنند تا هر چه زودتر شاهد کاهش بستری ها و تبدیل وضعیت به نارنجی و زود باشیم.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 کاشان آران وبیدگل واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 کاشان کرونا کووید 19 کاشان آران وبیدگل واکسن کرونا واکسن ایرانی آران و بیدگل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد