Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:05:22 GMT

شمشیرباز گیلانی نماینده ایران در المپیک توکیو2020

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۶۹۸۲

شمشیرباز گیلانی نماینده ایران در المپیک توکیو2020

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، درحالی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار میگردد که ورزشکاران گیلانی بخشی از کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند یکی از این نفرات محمد رهبری است که در رشته شمشیربازی در این سری از مسابقات شرکت خواهد کرد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی است که به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد پیشتر بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ نیز در توکیو برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رهبری، متولد ۲۲ آذر ۱۳۷۰ در گیلان است تحصلات او لیسانس تربیت بدنی است و مدرک مربیگری درجه ۲ شمشیربازی و همچنین سابقه داوری درجه ۲ ملی را در کارنامه دارد.

وی جوان با استعداد و پرتلاشی است که نام اورا در سالهای اخیر مکررا شنیده ایم اما این بار برای اولین بار وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده و میخواهد المپیک را تجربه کند.

محمد رهبری در سال ۲۰۱۱ به همراه فرزاد باهر، حسام همدانی و ساسان کلانتری در مسابقات بانکوک تایلند برنز تیمی را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ به همراه فرزاد باهر، علی پاکدامن و محمد فتوحی موفق شد طلای تیمی زیر ۲۳ سال مسابقات آسیایی فیلیپین را کسب کند.

او در سال ۲۰۱۳ طلای تیمی زیر ۲۳ سال کویت را به همراه علی پاکدامن، فرزاد باهر، محمد فتوحی کسب کرد. همچنین در همان سال در شانگهای چین به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی نقره تیمی را به دست آورد.

رهبری در سال ۲۰۱۴ موفق شد طلای زیر ۲۳ سال مانیل فیلیپین، طلای تیمی را به همراه سجاد پورسلمانی، فرزاد باهر کسب کند و در همان سال برنز تیمی بزرگسالان سوون کره جنوبی را به همراه علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، فرزاد باهر به دست آورد.

شمشیرباز گیلانی، در سال ۲۰۱۵ نقره تیمی بزرگسالان سنگاپور را به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر کسب کرد.

 

رهبری در سال ۲۰۱۶ مدال طلای تیمی جام جهانی سنگال را به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر کسب کرد، وی همچنین در سال ۲۰۱۷ نقره تیمی یونیورسیاد جهانی چین تایپه را به همراه علی پاکدامن، محمد فتوحی و فرزاد باهر به دست آورد.

رهبری در سال ۲۰۱۸ طلای ستلایت گرجستان را کسب کرد و در جام جهانی لهستان به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی موفق به کسب مدال نقره تیمی شد.

محمد رهبری در توکیو اولین المپیک خود را درحالی تجربه می کند که سابقه دومی در مسابقات جام جهانی شمشیربازی را دارد مجتبی عابدینی تاکنون ۲ بار و علی پاکدامن یک بار به المپیک رفته اند و محمد رهبری و محمد فتوحی نیز تاکنون المپیک را تجربه نکرده اند.

نماینده گیلانی کاروان تیم شمشیربازی ایران باید در ۲۴ جولای (۲مرداد) در مسابقات انفرادی و در ۲۸ جولای(۶مرداد) در مسابقات تیمی به مصاف رقبای خود برود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: شمشیربازی گیلان محمد رهبری مجتبی عابدینی علی پاکدامن رهبری در سال فرزاد باهر محمد رهبری محمد فتوحی طلای تیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود

اسماعیل حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه فولاد خوزستان بار دیگر متوقف شد تا به رده چهاردهم جدول رده‌بندی سقوط کند، اظهار کرد: یکی از بهترین بازی‌های فولاد خوزستان برابر آلومینیوم اراک برگزار شد. فولاد از فرصت‌ها گلزنی متعدد خود یک گل ساخت و آلومینیوم هم یک موقعیت در کل بازی داشت و همان موقعیت تبدیل به گل شد. استرس و اضطراب ناشی از شرایط جدولی که در موقعیت سختی هستیم باعث شد تا بازیکنان نتوانند از این موقعیت‌ها به گل برسند. بازی خوبی برابر آلومینیوم انجام دادیم و امیدوارم در بازی‌های بعدی مقابل تراکتور و دیگر تیم‌ها نتایج خوبی بگیریم.

سرپرست تیم فولاد خوزستان درباره صحبت‌های عبدالله ویسی پس از دیدار با آلومینیوم که همراه با اعتراض شدیدی بود و کمیته انضباطی او را برای ادای توضیحات فراخواند، گفت: الان پایین جدول شرایط خیلی حساس شده و تیم‌ها برای بقا می‌جنگند. یک مقدار باید نظارت بر روی داوری‌ها بیشتر باشد که خدای ناکرده حق کسی ضایع نشود. منظور دقیق صحبت‌هایی را که ویسی کرد متوجه نشدم ولی حتماً با او صحبت می‌کنم، چون او بعد از آنکه تیمش برد را از دست داد بسیار عصبانی و ناراحت شد.

حاجی زاده در واکنش به اینکه ویسی گفته بود «نجاست فوتبال را ول کرده‌ایم و برای تیمی حاشیه درست می‌کنیم که نماد فوتبال ایران است. فولاد خوزستان باید در فوتبال ایران باشد.» تصریح کرد: فصل بدی را برای فوتبال خوزستان پشت سر می‌گذرانیم. سه تیم انتهای جدولی خوزستانی هستند. صنعت نفت، فولاد و استقلال خوزستان مستحق موفقیت‌های بیشتری هستند. سابقه نداشته سه تیم خوزستان، استانی که نماد فوتبال ایران هستند در خطر سقوط باشند. سر همین مسائل نیاز بیشتری به نظارت بر داوری‌های مسابقات داریم تا حق هیچ تیمی ضایع نشود و فوتبال را عادلانه دنبال کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • محمد کریمی، کاپیتان سپاهان: هر تیمی جای ما بود، تا اینجا هم دوام نمی‌آورد / فیلم
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟