Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان اظهار داشت: ساماندهی مصرف آب و بهره‌وری آن یکی از اولویت‌های مهم در این ستاد محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: محور این ساماندهی در زمینه مصرف شرب، کشاورزی، حقابه محیط زیست، تالاب‌ها، مجتمع‌های پرورش ماهی، صنعت و فضای سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در زمینه پروژه‌های در دست اقدام برای احداث تصفیه خانه‌های پساب در شهرهای مختلف خوزستان گفت: بهره‌وری از پساب می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از هدر رفت منابع آبی استان جلوگیری کند.

شهرک ها و صنایع جدید به تاسیسات تصفیه پساب فاضلاب مجهز می‌شوند

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی ساماندهی منابع آبی همچنین ایجاد گرایش صنایع به سمت استفاده از پساب‌ فاضلاب برای تامین نیاز آبی است گفت: تاجایی که ممکن است، مجوز آب مورد نیاز صنایع باید مشروط به استفاده از پساب فاضلاب صادر شود.

وی بیان داشت: علاوه بر این باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین آب فضای سبز شهرها از پساب تصفیه شده فاضلاب ایجاد و بکارگیری شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از حقابه محیط زیست نیز می‌تواند از محل پساب فاضلاب تصفیه شده تامین شود گفت: با برنامه‌ریزی که صورت گرفته، نوع مصارف آبی در زمینه‌های مختلف مشخص شده است؛ لذا باید برای ایجاد زیرساخت لازم در خصوص نوع مصارف، تلاش‌های جدی صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: از جمله این برنامه‌ریزی‌ها، چگونگی بهره‌مندی حداکثری از آب شیرین کن‌های صنعتی در کنار دریا و بازچرخوانی زهاب واحدهای نیشکری در استان است.

وی همچنین برداشت غیرمجاز آب در بالا دست را به عنوان یکی از چالش‌های مدیریت منابع آبی استان خوزستان عنوان‌کرد و گفت: در این زمینه نیز، برنامه‌ریزی‌ دقیقی برای کاهش تبعات ناشی از این چالش توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در تمامی حوضه‌های آبی خوزستان دچار تنش آبی هستند و همین موضوع کشت تابستانه در خوزستان را با محدودیت‌های زیادی همراه کرده است.

برچسب‌ها اقتصاد مقاومتی خوزستان شركت آب و فاضلاب خوزستان پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی خوزستان شركت آب و فاضلاب خوزستان اقتصاد مقاومتی خوزستان شركت آب و فاضلاب خوزستان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس