Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@00:09:46 GMT

 گلایه دامداران بیرجندی از مسئولان دولتی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۷۳۳۴

 گلایه دامداران بیرجندی از مسئولان دولتی

امروز تعدادی از دامداران بیرجندی با گلایه از اینکه مجبور هستیم گاو آبستن را به کشتارگاه بفرستیم و تاکنون صبر کرده ایم، اما کسی به دردهایمان رسیدگی نکرده است، خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم ، قهر آسمان، خشکی زمین و نبود مرتع صنعت دام استان را با بحرانی بزرگ روبرو کرده است و از سویی دیگر سایه سنگین کرونا بر اقتصاد از یک سو و کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت خوراک دام از سوی دیگر هزینه‌های دامدار را افزایش داده و دامداران  که خود را در دام مشکلات گرفتار می‌بینند استمهال تسهیلات خود هستند تا بتوانند در زمینه تولید سرپا بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نهاده‌هایی که با ارز دولتی به دست این قشر زحمتکش و ضعیف می‌رسد بسیار اندک است و کفاف دام‌ها را نمی‌دهد لذا مجبور هستند که با ارز آزاد خریداری کنند و این موضوع باعث شده است تا با توجه به هزینه‌های بالای تولید و قیمت خرید پایین محصولات برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته باشد چرا که کاهش شدید نزولات آسمانی، فقر مراتع و اختلاف شدید قیمت نهاده‌های دولتی با بازار آزاد باعث افزایش بیش از حد تقاضا برای دریافت نهاده‌های دامی یارانه‌ای شده است.

ظهر امروز تعدادی از دامداران مقابل استانداری وفرمانداری بیرجند حاضر و خواستار رسیدگی مشکلات خود شدند.

 سیر کردن دام‌ها بسیار سخت است 

یکی از دامداران به خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: صحرا خشک است و علوفه هم برای پر کردن گوسفندان گرسنه به سختی پیدا می‌شود و افزون بر این با توجه به این که میزان نهاده‌های دامی اندک و با قیمت‌های بالا پیدا می‌شود در وضعیت موجود سیر کردن دام‌ها بسیار سخت است طوری که بسیاری از دامدران که توان پرداخت این هزینه‌ها را نداشته اند به فکر فروش با قیمت‌های اندک و کشتار دام‌های خود افتاده اند.

یکی دیگر از دامداران با اشاره به این که حمایت مسئولان برای رفع مشکلات دامداران هم اندک است گفت: با توجه به خشکی بی سابقه امسال به طور حتم تداوم این وضعیت تهدید بزرگی برای آینده این صنعت است و نیاز است مسئولان با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی و حداقل تامین نهاده‌ها با قیمت‌های مناسب نگاه ویژه‌ای به تداوم حیات این صنعت داشته باشند.

برخی دیگر از این دامداران  معتقد بودند که زمان شعار گذشته است و مسئولان باید با عمل به شعار‌های گذشته خود وارد شوند.

یکی دیگر از دامداران افزود: مسئولان باید برای حمایت از دامداران اقدامات لازم را انجام دهند  چرا که ما دامداران مشکلات زیادی داریم وام گرفته‌ایم نمی‌توانیم پرداخت کنیم حال بیچاره شده‌ایم.

 با مشکلات ایجاد شده صنعت گاوداری ما نابود شده است 

وی که معتقد است واسطه‌ها عامل اصلی به وجود آمدن همه مشکلات در خصوص خوراک دام در کشور هستند افزود: با مشکلات ایجاد شده صنعت گاوداری ما نابود شده است.

دیگر دامدار که با آوردن تعدادی از گاو‌های خود با ماشین درب استانداری استان بود، گفت: امروز این شیر‌ها را در تانکر‌هایی که آورده ایم  وبر روی زمین خالی می‌کنیم تا شاید مسئولان استاندار  برای مشکل ما چاره جویند.

یکی دیگر از  دامداران که دل پر دردی داشت افزود: شیر را کیلویی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان از ما می‌خرند و ما باید سویا کیلویی ۱۷ هزار تومان،  جو ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ذرت هفت هزار تومان و یک کیلو کاه را شش هزار تومان بخریم  و مجبور می‌شویم گاو آبستن را به کشتارگاه بفرستیم، اما تا کنون با وجود همه این مشکلات صبر کرده ایم، ولی کسی به درد‌های ما رسیدگی نکرده است.

 قیمت جدید شیر موضوع کلان کشوری است و مختص تنها خراسان جنوبی نیست 

مشیرالحق عابدی با بیان اینکه تا زمانی که قیمت جدید خرید شیر توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشود ما در استان نمی‌توانیم برای این منظور اقدامی انجام دهیم،  افزود: مسئولان استان از مشکلات موجود در این حوزه آگاهی کافی دارند و جلساتی با حضور استاندار تاکنون برای تامین خوراک دام برگزار شده است و قیمت جدید شیر موضوع کلان کشوری است و مختص تنها خراسان جنوبی نیست و ابلاغ آن هیچ ارتباطی با استان ندارند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دام دامپروری صنعت دامداری قیمت شیر نهاده ها دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معلم خیر بیرجندی که سال‌هاست در طرح اکرام ایتام ثابت قدم است حس خوب یتیم نوازی را دلیل ماندگاری ‌اش در این مسیر عنوان کرد.

معلم خیر بیرجندی  به‌اتفاق همسرش حمایت ۱۱ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد بیرجند را بر عهده‌دارند، گفت: با این عقیده که خداوند روزی عده‌ای از افراد نیازمند را در روزی ما قرار داده است بسیار علاقه‌مند بودم در امور خیر و کمک به ایتام مشارکت کنم که در همین راستا حدود ۷ سال پیش که به‌اتفاق همسرم در مراسم شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شدیم و بعدها با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفتیم و کم کم در این سال‌ها تعداد فرزندان را افزایش دادیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌ عمومی کمیته امداد استان، وی انگیزه خود را از انجام اقدامات خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و حل مشکلات آن‌ها بیان کرد و افزود:احسان، نیکوکاری و انفاق در راه خدا از مفاهیم ارزشمندی است که در آیات و روایات بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

به گفته وی، بزرگ کردن فرزند بدون حضور پدر بسیار مشکل است؛ بنابراین تصمیم گرفتم در مسیر کمک به کودکان یتیم قدم برداریم و تا جایی که در توان داریم به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

او در صحبت‌هایش به برکات و معجزه‌های دعای یتیم که نصیبشان شده اشاره کرد و افزود: افزایش حقوق‌، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری که قبل از این موضوع قصد ترک کار داشتم و هزاران برکت دیگر از ثمرات دعای یتیمان بوده است.

این معلم خیر حدود ۳۵ ساله بیرجندی، تاکید کرد: هیچ وقت به دنبال مادیات در زندگی نبودم و در این مسیر احساس خوب کمک به یتیمان بود که بیش از هر چیزی من را جذب و ماندگار کرد و در بخش‌های مختلف زندگی وجودشان را احساس کردم.

این معلم نیکوکار که قصد دارد به امید خدا یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد، افزود: خوشبختانه در بین همکاران افراد بسیاری در این طرح شرکت دارند و با توصیه‌هایی که داشتیم در بین اقوام هم تعدادی جذب این کار خیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایتی از معلم نیکوکار بیرجندی برای حمایت ۱۱ فرزند معنوی
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن