Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم شرکت توسعه منابع آب و نیرو، طبق وعده مقرر و در طول ۲ سال این طرح را به سرانجام برساند.

مهندس اوسطی امروز چهارشنبه (۲۳تیرماه) در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم قروه و دهگلان در قالب فاز سوم در حال به ثمر رسیدن است که انتظار داریم طی ۲ سال اجرا و هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای آن تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هزینه ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی در فاز دوم این طرح و انتقال آب از سد آزاد به قوچم، افزود: قرار است ۳۲ میلیون مترمکعب آب شرب بهداشتی و صنعت شهرهای قروه، دهگلان و دزج اختصاص یابد که نقش بسزایی در توسعه پایدار و رونق منطقه خواهد داشت.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح شبکه‌های آب شهری و روستایی و ایجاد تصفیه‌خانه در موعد مقرر تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار چاه آب فعال در دشت‌های قروه و دهگلان وجود دارد و این منطقه به دلیل استفاده زیاد از منابع آب زیرزمینی با تنش آبی  و کسری مخزن ۷۰۰ میلیون مترمکعبی در سفره‌های زیرزمینی این دشت‌ها  مواجه است که اگر در مدت زمانی کوتاه چاره‌اندیشی نشود، با مشکلات اساسی مواجه خواهیم شد.

اوسطی یکی از راهکارهای پیشنهادی برای این وضعیت را بهبود آبخوان‌ها و اجرای طرح‌های آبخیزداری دانست و یادآور شد: سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب رواناب در شهرستان‌های قروه و دهگلان به هدر می‌رود که با مهار آن، می‌توان منابع آب زیرزمینی را احیا کرد.
وی ادامه داد: راهکار دیگر برای احیای آب های زیرزمینی این مناطق، اجرای سامانه انتقال آب از سد ژاوه به سدهای سورال و سنگ سیاه است که باعث تغذیه و نجات دشت‌های قروه و دهگلان خواهد شد.

 نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: طرح آبیاری و زهکشی سد سنگ سیاه، شامل ۱۱ روستاست که از سال ۱۳۸۵ شروع شده و تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت داشته و برای اتمام آن ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها قروه و دهگلان قروه و دهگلان انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تکمیل و احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش سبب بهبود دسترسی محلی میان مناطق ۲ و ۴ شهری قم خواهد شد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار صدوقی و محور فردوسی اظهار کرد: این طرح از آن پروژه‌هایی است که طراحی آن به شکل سه سطح و با توجه به تصمیمات شورای ترافیکی استان گرفته شد و در حال حاضر ساخت روگذر به عنوان اولویت اول در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و مبلغ قرارداد ۱۶۰ میلیارد است، افزود: معارضاتی در این تقاطع وجود داشت که مربوط به بحث تأسیسات و مسائل ملکی بود، به لطف خداوند بیش از ۹۰ درصد این معارضات رفع شد و تنها مسئله وجود یک لوله گاز باقی مانده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: چنانچه این مسئله نیز حل شود تمام ستون‌ها علم می‌شود و عرشه سمت فردوسی تکمیل خواهد شد تا در نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: پروژه بعدی تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش است که موجب ارتباط بهتر بین مناطق ۲ و ۴ است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع نیک‌اندیش پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی دارد، تاکید کرد: مبلغ اولیه قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و همه در تلاش هستند تا در سال جاری به بهره‌برداری برسد و دسترسی‌های محلی میان این دو منطقه شهری قم بهتر شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این پروژه یک پل روگذر است که از بلوار سردار سلیمانی عبور و در سمت منطقه دو نشست می‌کند.

حلوایی‌زاده گفت: عرشه‌سازی در سمت قمرود شمالی صورت گرفته است و اگر به نتیجه برسد در سمت بلوار سردار سلیمانی مدتی انسداد ترافیکی ایجاد می‌شود تا ستون‌ها تعبیه شود.

وی افزود: انجام این پروژه در زمان بروز سیل نیز مشکلی ندارد و مجوزهای لازم از شرکت آب منطقه‌ای را کسب کرده است؛ ساخت این پل مورد تاکید این شرکت برای عبور بهتر سیلاب است.

کد خبر 749829

دیگر خبرها

  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • چلسی ۲-۰ تاتنهام: حفظ امیدها برای اروپا با بردن دربی
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • مرد سال آسیا شاید به دوئل با رونالدو برسد
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی