Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون صحبت‌های اخیر رییس جمهور درباره برجام اظهار داشت: با کسی منطقی صحبت می‌کنند که منطق صحیحی داشته باشد، شخصی که نمی‌خواهد واقعیات را ببیند باید با او بر اساس ادبیات خودش صحبت کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی، چشم بسته غیب می‌گوید؛ واقعیات جامعه را آنگونه که میخواهند می‌بینند و منتقل می‌کنند نه آن صورت که واقعاً است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تیم مذاکرات هسته‌ای ۳-۱ باخته اما می‌گویند که ۳-۱ برده است؛ سه تا گل خورده و یک گل زده است اما آقای روحانی واقعیت را برعکس جلوه می‌دهد.

میرزایی افزود: مثل داور فوتبالی که وقتی توپ به تیر دروازه خورد و بازگشت، حکم به گل داد و در جواب اعتراضات هم گفت که توپ قصد داشت گل شود؛ این دقیقا نحوه قضاوت و تفکر آقای روحانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید از آقای روحانی بپرسیم گلابی‌های برجام چطور شد، هنوز آن گلابی‌ها نرسیده که مردم استفاده کنند؟ یکی از چشمان ایشان باز و یکی بسته است، با چشمی که باز است هرچه را می‌خواهد می‌بیند و با چشم بسته هرچه را می‌خواهد نمی‌بیند.

نظر آقای روحانی نسبت به اصل ۱۲۵ قانون اساسی چیست؟

وی با بیان اینکه آقای روحانی اصل ۶۰ قانون اساسی را می‌بیند اما اصل ۱۲۵ قانون اساسی را نمی‌بیند؛ افزود: اصل ۱۲۵ می‌گوید که امضای عهدنامه‌ها، مقابله‌نامه‌ها، موافقتنامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است.

میرزایی خاطرنشان کرد: ایشان که ادعای حقوقدانی دارد، ظاهراً الفبای علم حقوق را هم بلد نیست زیرا باید هنگام اظهار نظر راجع به یک موضوع، تمام موارد و جوانب موضوع را بررسی کرده و نهایتاً اظهار نظر کنید، آقای روحانی که می‌خواهد راجع به قانون اساسی اظهار نظر کند نباید بخشی را ببیند اما بخشی را نه.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخصوص قانون اقدام راهبردی هم دقیقا برعکس مواردی است که ادعا شده است؛ گفت: هنگامی که شما می‌خواهید پای میز مذاکره بروید، مجلس امکانی را در اختیار مذاکره‌کنندگان قرار داد تا بتوانند با دست پر پای میز مذاکره بروند منتها فرصتی بود که این دولت استفاده نکرد.

وی ابراز داشت: البته آن اظهارات نسبت به بحث میدان و دیپلماسی را هم به یاد داریم که این‌ها تاریخ سردار شهید سلیمانی را هم همان‌طور که دلشان خواست توضیح دادند نه آنطور که واقعیت داشت.

میرزایی عنوان کرد: اگر امروز آمریکا به برجام برگردد و تمام بندها و شرایط را انجام دهد هم هیچ نفعی برای مردم ما ندارد چون دقیقا قانون تحریم‌هایی که برای مسأله هسته‌ای نوشته بودند تحت عناوین دیگر مثل برنامه موشکی و... را نوشتند و اعمال کردند؛ یعنی حتی اگر بدون هیچ پیش شرطی آمریکایی‌ها به برجام برمی‌گشتند اما هیچ سودی برای مردم ما نداشت و تحریم‌ها هم هیچکدام، لغو نخواهد شد.

دولت با بهانه‌جویی ناتوانی خود را توجیه می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای گفت: این تیم حال حاضر نیروهای ناتوانی هستند که با بهانه‌جویی ناتوانی خود را توجیه می‌کنند؛ طرف مقابل که ظالمانه ما را تحریم می‌کند به دلیل این است که قدرتمند است، اگر می‌خواهیم تحریم‌ها را لغو کنیم ما هم باید قدرتمند شویم و راهی جز این هم نداریم.

وی اظهار کرد: طرف مقابل ما که منطقی و معقول نیست که براساس یک منطق ما را تحریم کرده باشد، قلدر است و این چنین عمل می‌کند؛ اگر به جای تمرکز بر این مذاکرات فرسایشی با نتیجه صفر، به توان داخلی خود توجه می‌کردیم و قوی می‌شدیم می‌توانستیم اثر تحریم‌ها را خنثی کنیم.

میرزایی بار دیگر تأکید و خاطرنشان کرد: سیاست دولت اشتباه بوده و امروز هم نمی‌خواهند خودشان را از تک و تا بیندازند؛ با آقای روحانی باید مثل خودشان برخورد کرد و جواب حرف‌هایشان را مانند خودشان داد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانی اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای مجلس شورای اسلامی قانون اساسی آقای روحانی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند