Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:37:06 GMT

مدارس در کنار آموزش، کانون تربیت نیز باشند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۷۴۷۶

مدارس در کنار آموزش، کانون تربیت نیز باشند

ایسنا/خراسان رضوی معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس فقط محل آموزش نباشند، کانون تربیت باشند؛ در ساخت فضاهای آموزشی باید به موضوع تربیتی مدارس نیز توجه کنیم.

مهراله رخشانی مهر در آئین افتتاح دبستان نواب صفوی سنگان خواف که عصر چهارشنبه ۲۳ تیرماه جاری برگزار شد، همچنین به کوتاه شدن میانگین طول ساخت مدرسه سازی از ۹ سال به سه سال اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که طی سال های ۹۸ و ۹۹ افتتاح شدند، طرح‌هایی بودند که در سال های ۹۱ و ۹۲ کلنگ آن به زمین خورده بود و ما علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذشته تلاش کردیم طرح‌هایی را که در این سال‌ها آغاز کردیم به بهره برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش گفت: دبستان نواب صفوی سنگان خواف طی دو سال از اردیبهشت۹۷ تا اواخر ۹۹ ساخته شده و این کاهش میانگین زمان ساخت اتفاق مبارکی است چون وقتی پروژه‌ای نیمه تمام رها می شود با مشکلاتی چون افزایش هزینه‌ها، درگیری‌های بین پیمانکار و کارفرما، تغییرات در معماری و سازه‌ها و... مواجه می‌شود.

در این آیین که با حضور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه سنگان، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، استاد عثمان محمدپرست (خیر مدرسه ساز) و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، دبستان ۹ کلاسه نواب صفوی سنگان با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی با مساحتی حدود یک هکتار با زیربنای ۱۲۱۶ مترمربع در دو طبقه با محوطه سازی و چمن مصنوعی به بهره برداری رسید.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام اکبر احمد پور؛ نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دین و مکتب ما بر روی تعلیم و تربیت تاکید فوق‌العاده‌ای داشته و به لحاظ اینکه خود مراکز تعلیم و تربیت نقش بزرگی در عمران و آبادی فکری و ذهنی دارند توقع ما این است که نسبت به مدارس این شهرستان به خصوص مدارسی که باید مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی شوند، توجه ویژه‌ای شود تا در حوزه آموزش و پرورش مشکلی نداشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم از همه دست اندرکاران در احداث این دبستان قدردانی کرد و گفت: ۱۷۰۰ کلاس درس در سال گذشته به بهره برداری رسید که با تلاش این دوستان محقق شد و علی رغم حاکم شدن کرونا طی و یک و نیم سال گذشته همکاران ما کار کردند و پروژه‌هایی را به بهره برداری رساندند و اداره کل نوسازی و مجمع خیرین استان خراسان رضوی در سطح کشور پیشتاز هستند.

قاسم علی خدابنده گفت: برای ارائه یک آموزش با کیفیت به سه مولفه فضای استاندارد، نیروی انسانی خوب، توانمند و با انگیزه و محتوای آموزشی خوب و با کیفیت احتیاج است که قدم اصلی را در ارائه فضای استاندارد، اداره کل نوسازی بر می دارد که فضا را مهیا می‌کند و در حال حاضر نیز ۶۰۰ پروژه در حال اجرا در استان داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مدرسه سازمان نوسازی مدارس خواف بهره برداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد