Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ محمدعارف سپهری سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق دارد که بخش زیادی از آن هم به شیوه کوه‌ها و دره‌هایی است که کنترل آن توسط فرد و به صورت سنتی دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواضافه کرد: وضعیت کنترل مرز بهتر از قبل خواهد شد و نتیجه آن امنیت برای استان و به تبع برای کشور می‌شود.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه در ۲ مرز رسمی باشماق و سیرانبند تردد مسافر به سهولت انجام می‌گیرد افزود: هر کسی در هر نقطه‌ای و هر ساعتی بخواهد از مرز عبور کند هیچ کشوری نمی‌تواند به او اجازه دهد و در کشورمان هم قانون در این رابطه تکلیف کرده است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان گفت: سه بازارچه موقت مرزی برای کمک به وضعیت معیشت مرزنشینان در سه شهرستان مرزی ایجاد شده است.

او ادامه داد: دشمنان سفره مردم را هدف قرار گرفته‌اند و هرجایی مشکل و کمبودی ایجاد می‌شود اقدام به خروج و قاچاق آن کالا از کشور می‌کنند تا تبدیل به بحرانی شود که در رابطه با دام و جوجه یک روزه این موضوع دیده شده است.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه چهار طرح ویژه مقابله با قاچاق امسال اجرا شده است یادآور شد: در ۱۱۴ روز گذشته ۱۸۰ هزار نفر ساعت در مرزی که شرایط جغرافیایی سختی دارد برای کنترل مرز و ایجاد امنیت وقت صرف شده است.

او افزود: در این مدت سه میلیون و ۷۸۰ هزار نخ انواع سیگار، ۳۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده و از خروج ۲ هزار و ۱۰۶ راس احشام سبک و سنگین جلوگیری شد.

سرهنگ سپهری اضافه کرد: ۳۸ هزار قلم انواع لوازم آرایشی، ۱۱۸ هزار قلم انواع دارو حین خروج، ۱۳۹ قلم لوازم صوتی، ۵۹ ماینر، هشت هزار ثوب انواع البسه هم در این مدت کشف شد.

او با اشاره به اینکه ۱۲۳ عدد انواع موتور سیکلت و ۱۳۴ هزار عدد مواد محترقه از جمله دیگر کشفیات کالای قاچاق در مرز‌ها در این مدست است، یادآور شد: ۴۱۱ میلیارد ریال ارزش اقلام مکشوفه است، که قطعی شده و به نفع دولت توقیف شده است.

سرهنگ با بیان اینکه جمعا ۶۶۵ نفر در نوار مرز دستگیر شدند، افزود: کمترین جرم افراد قاچاقچی تردد غیرمجاز از مرز است.

او با اشاره به اینکه اهداف ما ضربه زدن به سرشبکه‌ها و افراد موثر در قاچاق بوده است اضافه کرد: در مقابله با قاچاق احشام به ما تیراندازی شده است، اما طوری عمل کرده‌ایم که قاچاقچی آسیب ندیده است.

سرهنگ سپهری ادامه داشت: در سال گذشته ۱۲۱ نفر سرباند دستگیر شده و ۶ باند قاچاق احشام متلاشی شده بود و ضربات زیادی به قاچاقچی‌های این حوزه زدیم که امسال هم تا امروز ۳۱ نفر دستگیری و انهدام پنج باند ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی مرزباشماق سرهنگ سپهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ  یدالله دهقان گفت:  ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان  با انجام تحقیقات میدانی و تخصصی پلیسی یک انبار نگهداری مواد غذایی قاچاق در شهرستان بیرجند را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه  مأموران پس از صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقام قضائی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند، افزود:  در بازرسی از انبار، مقدار یک تن و ۵۰۰ کیلو گرم گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان  افزود: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دهقان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا در دستور کار پلیس قرار دارد؛ از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود