Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@20:45:42 GMT

استراماچونی: کار مجیدی در استقلال فوق العاده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۷۵۴۰

استراماچونی: کار مجیدی در استقلال فوق العاده است

آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال که هدایت الغرافه را برعهده گرفته است، درخصوص دربی فردا و مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ استراماچونی امروز به صورت رسمی و در مراسم معارفه اش، به عنوان سرمربی جدید الغرافه قطر معرفی شد. استرا پس از جدایی از استقلال، یک سال و نیم گذشته را مشغول استراحت بود تا اینکه پس از بررسی پیشنهادهایش، هدایت این تیم قطری را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استراماچونی در حاشیه مراسم معرافه خود، در گفتگویی زنده و تصویری با صفحه اینستاگرام ورزش سه، به گفتگو با پژمان راهبر پرداخت. او برای استقلال در بازی فردا برابر پرسپولیس آرزوی موفقیت کرد و در قسمت دیگری از گفته هایش، حضور بازیکنان ایرانی در تیمش را رد نکرد. 


متن مصاحبه استراماچونی با وزرش سه را در زیر می خوانیم:

 

* درباره همکاری با باشگاه الغرافه صحبت بکنید. با توجه به اینکه اخبار زیادی درباره بازگشت شما به فوتبال خاورمیانه منتشر شد.


- بله درست است.  پس از تجربه ای که من در استقلال داشتم، پیشنهادات زیادی را از خاورمیانه دریافت کردم. ولی پیشنهاد الغرافه جدی تر، محکم تر و بهتر بود. آنها خیلی سرسختانه دنبال من بودند و می خواستند به هر قیمتی که شده، این کار انجام شود.

 

* الان که با شما صحبت می کنیم، احساس می کنیم که دلمان برای شما تنگ شده است. چون نیم فصل بسیار خوبی را با استقلال پشت سر گذاشتید. شاید هواداران استقلال در سال های گذشته نسبت به هیچ سرمربی چنین عشق و علاقه ای یا چنین ابراز لطفی نداشته اند.


- برای من نیز حضور در استقلال تجربه فوق العاده ای بود. چون تا قبل از آمدن به آنجا، شناختی که از ایران داشتم کافی نبود و چیز زیادی درباره آن نمی دانستم. ولی کشوری بود که خیلی از آن خوشم آمد و هنوز هم ایران را دوست دارم. رفتار مردم، نوع نگاهشان به من و خانواده ام خیلی خوب بود و به ما محبت داشتند. بخصوص اینکه زمانیکه در اروپا هستید، نمی توانید اینگونه اطلاعاتی را درباره ایران داشته باشید و ما نیز این اطلاعات را نداشتیم. وقتی که از ایران رفتیم، خانواده من نیز از این موضوع خیلی ناراحت بودند که دیگر در ایران نیستیم. الان جایی نیست که من در مورد رفتنم نظر بدهم که چه اتفاقاتی افتاد.

 

* شاید دوست نداشته باشید که راجع به این موضوع صحبت کنید. اما آیا شما تجربه مشابهی از این ارتباط قلبی با هواداران که در تیم های دیگر بودید را تجربه کردید یا نه؟


- من نمی خواهم مقایسه بکنم ولی ارتباطی که در ایران با مردم و طرفداران داشتم، یک ارتباط واقعی بود که با تمام وجودم، با تمام قلبم با طرفداران، بازیکنان و مردم ارتباط پیدا کردم. فوتبال فقط از لحاظ تکنیکالی نیست. زمانی که شما وارد زمین می شوید و فوتبال بازی می کنید، در واقع حس یک سری از انسانها را بازیکنان منتقل می کنید. زمانی که ما وارد زمین می شدیم، تنها بازیکنان نبودند. بلکه با هوادارانمان بودیم.

 

* آیا شما در تیمتان بازیکن ایرانی خواهید داشت؟


- من می دانم که در لیگ ستارگان قطر بازیکنان ایرانی زیادی بازی می کنند. بعد از اینکه در ایران بودم، اطلاعاتم درباره بهترین بازیکنان در ایران و در کل دنیا بخاطر اطلاعاتی که توانستم کسب کنم، در مورد این بازیکنان اطلاع دارم. در مدتی که در ایران کار کردم، متقاعد شدم که نوع بازیکنان ایرانی، استایل، تفکر و محکم بازی کردنشان با آن نوعی که من دوست دارم تیمم فوتبال بازی کند، هماهنگ است. چیزی که می توانم بگویم با تجربه ای که در استقلال داشتم، اگر شما با بازیکن صادق باشید، آن بازیکن همه توانش را درون زمین می گذارد. می تواند اتفاقات بد بیفتد، صحبت های بد یا خوبی را مطرح کنی ولی تا زمانی که صادق هستی، بازیکنان برایتان همه کار می کنند و با تمام وجودشان بازی می کنند.

 

* آیا در سالهای آینده بازیکن ایرانی در تیمتان خواهید داشت؟


- اگر که شرایط آن باشد، قطعا ممکن است این اتفاق رخ دهد. فرقی ندارد بازیکن ایرانی باشد یا ایتالیایی یا هر کشوری. هر بازیکنی که بتواند در سبک من کمک کند، می تواند جذب شود و سازگاری بازیکنان ایرانی در قطر هم بیشتر خواهد بود.

 

* الغرافه در شروعش در لیگ قطر، یک تیم رقابتی بود. ولی در سالهای اخیر لیگ قطر در السد و الدحیل خلاصه شده است. مقداری هم الریان توانسته است جایی برای خودش باز کند. با توجه به انتظاری که از آقای استراماچونی می رود، آیا در سال آینده می توانیم الغرافه را به عنوان یک تیم رقابتی و پرستاره به قصد فتح جام ببینیم؟


- باید کمی واقع بین باشیم. نزدیک به 10 سال است که الغرافه جزو تیم های اول جدول نبوده است. شما من را می شناسید. برای همین من آدمی نیستم که قولی بدهم ولی تلاش می کنم که این اتفاق رخ دهد.

 

* در مورد تیم ملی ایتالیا بپرسم. آن شور و شعفی که با خودش به وجود آورده و قهرمانی در جام ملت های اروپا با هدایت مانچینی. نظرتان را درباره این موضوع اعلام کنید.


- ما همگی (بابت این قهرمانی) خیلی خوشحال هستیم چون تیم ملی که ما داشتیم با سایر تیم های ملی ایتالیا متفاوت بود. بخاطر اینکه بازیکنان خیلی بزرگ و مطرحی مثل گذشته در تیم حضور نداشتند. تیم ملی یک گروه فوق العاده ای هستند و بخصوص اینکه خیلی از این بازیکنان در زمان حضور من در آکادمی، بازیکنان من بودند و الان در تیم ملی ایتالیا حضور دارند.

 

* فردا دربی تهران برگزار می شود. دوست دارم هم پیش بینی و هم اگر پیامی برای استقلال، فرهاد مجیدی یا هواداران دارید را اعلام کنید.


- من خیلی برای این دربی استرس دارم چون قلب من آبی می تپد. فکر می کنم فرهاد کار فوق العاده ای را انجام می دهد. خیلی از بازیکنانی که اکنون در تیم هستند، زمان من هم بودند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و استقلال نتیجه بگیرد. بازیکنان مهارت کافی را برای بردن دربی دارند ولی پیش بینی کردن در فوتبال درست نیست، اما من در درونم خوش بین هستم. نمی توانم برای بازی فردا پیش بینی کنم اما اگر این اتفاق رخ دهد (استقلال برنده شود)، خیلی خوشحال می شوم.

 

* امیدوارم که شما در قطر بمانید و شما را در جام جهانی 2022 ببینیم.


- بله من خودم طرفدار تیم ملی فوتبال ایران هستم و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همدیگر را در قطر و جام جهانی ببینیم.

آندره آ استراماچونی (سرمربی) الغرافه فرهاد مجیدی استقلال تهران قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آندره آ استراماچونی سرمربی الغرافه فرهاد مجیدی استقلال تهران قطر بازیکنان ایرانی فوق العاده تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ چند روز پس از اینکه هوادار معلول استقلال در ورزشگاه با جواد نکونام عکس یادگاری گرفت، همراه با دخترش به محل تمرین استقلال رفت و با استقبال بسیار خوب جواد نکونام و بازیکنان استقلال مواجه شد.

جدا از سرمربی استقلال که حسابی رفاقت را با این هوادار تمام کرد، بازیکنانی همچون روزبه چشمی و سیدحسین حسینی هم برخورد فوق العاده مطلوبی با او و دخترش داشتند. این طرفدار استقلال، رسول مولایی نام دارد و برخلاف برخی مطالب که در فضای مجازی منتشر شده، معلولیتش مادرزادی نیست بلکه به خاطر وقوع یک سانحه دلخراش دست‌های خود را از دست داده است.

اینطور که بازیکنان استقلال متوجه شدند، رسول چند سال قبل در یک سانحه دچار برق گرفتگی می‌شود و با توجه به مسافت طولانی تا مرکز پزشکی، وقتی او را به بیمارستان می‌رسانند با وجود تلاش کادر پزشکان، متاسفانه دستان خودش را از دست می‌دهد ولی حتی با وجود بروز چنین مشکل بزرگی باز هم استادیوم رفتن را فراموش نکرده و دیدارهای استقلال را تا سرحد امکان از نزدیک تماشا می‌کند.

کد خبر 847859 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (+عکس)
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند