Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: در سال‌های اخیر و به ویژه با توجه به محدودیت‌های ایام کرونا بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی خدمات خود را از طریق فضای مجازی به شهروندان ارائه می‌دهند، اما از آنجا که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند، مجرمان سایبری نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و با ساخت صفحات و ارسال پیام‌های جعلی به شهروندان آنان را به سایت‌های فیشینگ هدایت و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، اوافزود: در همین رابطه اخیرا شاهد افزایش ارسال پیامک‌های جعلی با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به شهروندان هستیم که در آن به افراد اعلام می‌شود شکایتی علیه شما در این سامانه ثبت شده که برای اطلاع از تاریخ حضور و دریافت اطلاعات پرونده فلان مبلغ را پرداخت کنید.

سرهنگ یادگار نژاد تصریح کرد: پیامک ارسالی از سوی مجرمان سایبری حاوی یک لینک برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی است که در صورت کلیک بر روی آن کاربر به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت شده و در ادامه اطلاعات بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها تحت عناوین مختلف نظیر سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی بدون بررسی بیشتر، به آن‌ها اعتماد نکرده و ابتدا صحت موضوع را بررسی کنید؛ خصوصا اگر این پیامک‌ها از طریق شماره‌های ناشناس اپراتور‌های تلفن همراه برای آنان ارسال شده است به هیچ عنوان بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی و برخورد با موضوعات مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند و از کارشناسان پلیس راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و همچنین از آخرین مطالب آموزشی و اخبار سایبری مطلع شوند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وعده های انتخاباتی فضای مجازی اطلاعات بانکی تلفن همراه اخبار حوادث تلفن همراه فضای مجازی اطلاعات بانکی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وعده های انتخاباتی قیمت هلیا هلیا دختر قمه کش قتل دختر قمه کش بازیگر سینما و تلویزیون قمه کشی بازیگر زن بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

با توجه به حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های زیر ۳۰ هزار تومان در برخی از بانک‌ها اگر هنگام خرید اشخاصی به طور عمد و یا غیرعمد اقدام به برداشت کمتر از ۳۰ هزار تومان کنند کاربر از آن مطلع نخواهد شد و این معضل کاربران را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ بانک‌ها چند سالی هست که برای پیامک شرط می‌گذارند که مثلا کم‌تر از ۵۰ هزار تومان و یا ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نمی‌شود و این دست سارقان فضای مجازی را بازتر می‌کند. لطفا پیگیری کنید.  

منبع: زهره صاحبی - شهروند خبرنگار 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی