Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@09:53:23 GMT

تنظیم فشار و قندخون با مصرف این قرص!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۷۸۷۳

تنظیم فشار و قندخون با مصرف این قرص!

ال آرژنین به عنوان پیش ماده سایر اسیدهای آمینه از جمله گلوتامات، پرولین و کراتین عمل می کند و به همین دلیل برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی لازم است. به گزارش پول نیوز، آرژنین یکی از اسید‌های آمینه نیمه ضروری برای بدن انسان است که بخشی از آن توسط غذا‌های پروتئینی تامین می‌شود. این اسید آمینه دو ایزومر متداول به نام‌های ال آرژنین و دی آرژنین دارد که تمرکز اصلی ما بر مورد اول خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طور کلی اسید‌های آمینه واحد‌های سازنده پروتئین‌ها به شمار می‌روند و در دو دسته ضروری و غیر ضروری جای می‌گیرند. اسید‌های آمینه غیر ضروری به وسیله بدن ساخته می‌شوند، اما در مقابل گروه ضروری‌ها این چنین نیستند و باید از طریق رژیم غذایی تامین شوند.

ال آرژنین را بشناسیم

بر اساس مقاله‌ای که به وسیله مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی است، ال آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است. بدین معنا که تحت شرایط خاصی از جمله بارداری، یک سری بیماری‌های مشخص و همینطور تروما تبدیل به اسید آمینه‌ای ضروری می‌شود. این ماده برای تولید نیتریک اکسید که یک مولکول سیگنالینگ ارزشمند در راستای انجام انواع فرآیند‌ها و عملکرد‌های داخلی بدن از جمله تنظیم جریان خون، فعالیت میتوکندری و ارتباطات محسوب می‌شود هم حیاتی خواهد بود.

از طرفی دیگر ال آرژنین به عنوان پیش ماده سایر اسید‌های آمینه از جمله گلوتامات، پرولین و کراتین عمل می‌کند و به همین دلیل برای سلامت عمومی بدن و در عین حال بهبود عملکرد سیستم ایمنی لازم است. آرژنین همچنین به رشد سلول‌های T دستگاه دفاعی بدن کمک می‌کند. این سلول‌های سفید خون نقش اصلی را در پاسخ ایمنی بدن به دوش دارند.

با توجه به آن که ال آرژنین یک سری وظایف کلیدی را در بدن بر عهده دارد، کمبود این اسید آمینه می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد سلول‌ها و اندام‌ها شود و در نهایت تمام این مجموعه را با بیماری‌های مختلف مواجه سازد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سلامت پول نیوز پول قرص سلامتی اسید های آمینه اسید آمینه ال آرژنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳

شناخته‌شده‌ترین منابع اسید‌های چرب امگا۳، روغن ماهی و ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن هستند. این مسئله، شاید برای وگان‌ها، گیاه‌خواران یا حتی کسانی که ماهی دوست ندارند، تأمین امگا۳ را به چالش تبدیل کند.

به گزارش خبرآنلاین، در این مطلب چند مورد از بهترین منابع گیاهی اسید‌های چرب امگا۳ به شما معرفی شده است.

گردو

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، گردو به دلیل دارا بودن امگا ۳، به بهبود سلامت مغز کمک می‌کند؛ به عبارتی خوردن گردو با ارتقای عملکرد شناختی و حافظه مرتبط است. مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شد، نشان داد که گردو باعث بهبود قابل‌توجهی در حافظه، یادگیری، رشد حرکتی و بهبود اضطراب در موش‌های مبتلا به آلزایمر می‌شود. هر ۲۸ گرم گردو حاوی ۲۵۷۰ میلی‌گرم اسید چرب امگا ۳ است. مصرف یک وعده گردو، پاسخگوی نیاز روزانه بدن به اسید‌های چرب امگا ۳ است.

کلم بروکسل

به طور کلی سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکسل سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی هستند؛ این ماده غذایی نه‌تن‌ها ویتامین K، ویتامین C و فیبر را در خود دارد، بلکه منبع عالی اسید‌های چرب امگا ۳ نیز به شمار می‌آید.

*کلم بروکسل پخته‌شده سه برابر امگا ۳ بیشتری را در خود دارد.

دانه کتان

دانه یا بذر کتان یک منبع تغذیه‌ای مفید است و از مقادیر مناسبی فیبر، پروتئین، منیزیم و منگنز برخوردار است و همچنین منبع عالی امگا ۳ نیز به شمار می‌آید. مطالعات نشان داده‌اند که دانه کتان برای سلامت قلب مفید است و این فایده به لطف اسید چرب امگا ۳ موجود در آن است.

بذر کتان را به راحتی می‌توان در رژیم غذایی وگان گنجاند.

اسید‌های چرب امگا ۳ بخش مهمی از رژیم غذایی به شمار می‌آیند و برای سلامت بدن ضروری هستند.

اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذا‌های غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذا‌های دریایی برآورده کنید.

دیگر خبرها

  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد