Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی مراسمی و با حضور مدیرکل هواشناسی استان فارس سه ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار هواشناسی در سلامت آباد و دهرود شهرستان فیروزآباد و دهرم شهرستان فراشبند به بهره برداری رسید.

سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و فعالسازی و آماده‌سازی زیرساخت این ایستگاه‌های اقلیم شناسی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه خودکار اقلیم شناسی با اندازه‌گیری شاخص‌های دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار هوا و مقدار بارندگی، این داده‌ها را به صورت بر خط به مرکز جمع‌آوری سازمان هواشناسی کشور ارسال و دسترسی به این اطلاعات در راستای پوشش نیاز‌های کاربران از جمله مدیریت بحران استان در شرایط ناپایدار جوی را فراهم می‌کند.

افتتاح این ایستگاه‌ها گامی موثر در آگاهی بخشی و کاهش خسارت سرمازدگی و خسارت ناشی از سایر پدیده‌های جوی به محصولات باغی و کشاورزی شهرستان خواهد بود.

 نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، گفت: امروزه با استفاده از خدمات هواشناسی به عنوان یک ابزار مدیریتی در ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی می‌توان خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی را به حداقل رساند.

محمد مهدی فروردین افزود: شناخت شرایط جوی و و در نظر گرفتن اوضاع اقلیم در منطقه مورد نظر در برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی از شرایط لازم است چرا که دانش هواشناسی در تمام مراحل برنامه‌ریزی اجرا و مرحله بازدهی تمام فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری را ایفاء می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس ادامه داد: بدون استثنا با استفاده از خدمات هواشناسی و اطلاعات اقلیمی در تمام بخش‌های اقتصادی می‌توان هزینه تولید را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.

فروردین بیان داشت: علاوه بر این ایستگاه‌های هواشناسی و اقلیم شناسی هر سال بیش از پنج هزار هشدار درباره بدی آب و هوا از بروز وقایع ناگوار با خسارت‌های هنگفت جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه هواشناسی خودکار شهرستان فیروزآباد فراشبند فارس اقلیم شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام