Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:11:14 GMT

قطار گمرک کاشمر متوقف در ایستگاه مرکز

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۸۲۳۰

قطار گمرک کاشمر متوقف در ایستگاه مرکز

در عین حال با نامگذاری امسال به عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب، امیدها دوباره زنده شده و از ابتدای امسال شرکت شهرک‌های صنعتی کاشمر و فرمانداری این شهرستان، رایزنی هایی را برای گشودن گره از کار واحدهای تولیدی و دریافت مجوز استقرار نمایندگی گمرک در این شهرستان آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسیر مکاتباتی با ناظر گمرک خراسان رضوی، مبنی بر ضرورت استقرار دفتر گمرک در کاشمر صورت گرفت که نظر مساعد استان را در پی داشت و واحدهای تولیدی نیز با ارجاع این نظر به دفتر نوسازی و تحول اداری گمرک ایران، خواستار اقدام در خصوص ایجاد دفتر نظارت گمرک در این شهرستان شدند، اما گویا با وجود پیگیری بسیار، راه‌اندازی دفتر گمرک در کاشمر در ایستگاه مرکز همچنان متوقف مانده است.

ضرورت راه‌اندازی گمرک در کاشمر 

معاون برنامه‌ریزی فرماندار کاشمر گفت: راه اندازی دفتر گمرک با توجه به اهمیت آن و هدف‌گذاری شهرستان در راستای تحقق شعار سال پیگیری شد و با توجه به اینکه هم اینک واحدهای تولیدی صادرکننده در شهرستان باید برای ارزیابی محموله‌های صادراتی خود به مرکز استان مراجعه کنند و یا ماموران ارزیاب از مرکز در شهرستان حضور پیدا کنند، ضرورت ایجاد دفتر گمرک در این منطقه تبیین شد.

مهدی نایه‌در در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعطای نیابت صادرات گمرک به این شهرستان موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل و صادرات با توجه به بعد مسافت کاشمر با مرکز استان و تسریع در عملیات ارزیابی محموله‌های صادراتی و افزایش مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: اهمیت سال "تولید پشتیانی ها و مانع‌زدایی‌ها" از یک‌سو و پیشینه تولیدکنندگان و بازرگانان شهرستان در صادرات محصولات کشاورزی مانند زعفران، کشمش، انگور و دیگر محصولات و همچنین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط واحدهای صنعتی شهرستان از سوی دیگر، اعطای نیابت صادراتی و تاسیس دفتر گمرک در کاشمر را ضروری کرده است.

معاون فرماندار کاشمر گفت: در این مسیر مکاتبات و پیگیری‌هایی از سوی ناظر گمرک استان صورت گرفت و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در سطح استان پیگیری‌هایی را انجام داد که با توجه به نظر مساعدی که در این خصوص وجود داشت، موضوع به اداره نوسازی و تحول گمرک ایران ارجاع شد، اما علیرغم استحقاق و قابلیت بالای شهرستان در مقایسه با برخی نقاط استان،  که اکنون دارای دفتر گمرک هستند، دفتر نوسازی و تحول اداری گمرک ایران، هنوز ضرورت ایجاد گمرک در شهرستان کاشمر را نپذیرفته است.

نایه‌در افزود: با توجه به پیشینه شهرستان و منطقه ترشیز در صادرات محصولات کشاورزی از قبیل کشمش و زعفران و راه اندازی چندین واحد صنعتی فعال و موفق در زمینه صادرات و افزایش هزینه های حمل و نقل، درخواست واحدهای تولیدی شهرستان و خانه صنعت و معدن در خصوص استقرار نمایندگی گمرک در شهرک صنعتی خواسته بحقی است و انتظار می رود در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر لزوم حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از این بخش، مساعدت لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: پیگیریهای انجام شده و مستندات موجود در اختیار نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است تا وی به عنوان نماینده مردم بتواند با استفاده از ظرفیت مجلس، برای اجرایی شدن خواسته تولید کنندگان و صنعت‌گران منطقه پیگیری لازم را تا حصوصل نتیجه صورت دهد.

گمرک، پل ارتباط بازرگانی و سیاست‌های مالی 

دبیر خانه صنعت و معدن کاشمر به خبرنگار ایرنا گفت: گمرک، در حکم پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهمترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین المللی است، لذا راه اندازی دفتر گمرک در شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مجید عاقل، رویکرد اصلی خانه صنعت را ارائه برنامه‌های توسعه و رشد اقتصادی واحدهای صنعتی محلی اعلام و بیان کرد: یکی از بسترهای مورد نیاز برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی، از نامگذاری سال جاری، ایجاد بستر مناسب برای صدور محصولات تولیدی منطقه و رفع موانع پیش روی تولید کنندگان است، از این رو ایجاد دفتر گمرک در شهرستان ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: اجرای برنامه های توسعه ای در منطقه، نیازمند توجه ویژه ای به خصوص در بخش ایجاد زیرساخت‌ها از جمله دفتر گمرک، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و ... است و باید مسوولان در رده‌های مختلف کشوری و استانی با حمایت و پشتیبانی از صاحبان صنایع و تولید کنندگان و مهیا ساختن امکانات مورد نیاز برای توسعه و تسهیل تجارت خارجی، به تحقق برنامه های توسعه‌ای منطقه کمک کنند.

نقش ایجاد دفتر گمرک در کوتاهی روند صادرات 

در شهرک صنعتی کاشمر ۴۰ واحد صنعتی فعالیت دارند که ۱۵ واحد از آنها صادرات مستمر و غیرمستمر دارند و به طور متوسط همه این واحدها برای تامین مواد اولیه،  توسعه فعالیت و به‌روزرسانی ماشین آلات خود نیازمند واردات هستند، لذا با توجه به صادرات محصولات تولیدی و لزوم تامین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات، راه اندازی گمرک از ضروریات این شهرستان است.  

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی کاشمر هم به خبرنگار ایرنا گفت: راه‌اندازی گمرک در این شهرستان به نیاز واحدهای صنعتی برای شتاب فعالیتها در حوزه واردات و صادرات پاسخ می‌دهد.

مهدی امینی افزود: اگرچه متولی راه اندازی گمرک، شرکت شهرک های صنعتی نیست، اما ما در راستای حمایت از تولید کنندگان در ابتدای امسال با توجه به تاکید واحدهای صنعتی، صورتجلسه ای تنظیم و تقدیم فرمانداری کردیم و آماده هرگونه همکاری برای استقرار دفتر گمرک در شهرستان هستیم و فضای مورد نیاز را در شهرک صنعتی برای استقرار آن فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نبود دفاتر محلی گمرک در شهرستان باعث می‌شود که محموله‌های صادراتی پس از پلمب ضروری در شهرستان مبدا، برای بازرسی و بررسی در گمرک مرزی فک پلمب شده و مجددا پلمب شود، که این روند خروج کالا از کشور را طولانی می‌کند.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کاشمر گفت: با استقرار دفتر گمرک، کار بازرسی و طی تشریفات گمرکی محصولات صادراتی در یک نوبت انجام شده و فرایند انجام تشریفات گمرکی زمان‌بر نمی شود.

وی با اشاره به استقرار دفاتر گمرکی در برخی شهرستان های همجوار، بیان کرد: اگر زمینه استقرار دفتر گمرک در کاشمر فراهم شود،  ما برای تامین مکان مورد نیاز آن آمادگی داریم.

امینی افزود: شرکت شهرک های صنعتی در ۲ حوزه زیرساختی و سخت افزاری و نرم افزاری،  برنامه ریزی هایی داشته است که در حوزه سخت افزاری اولویت احداث تصفیه خانه، تامین برق و آب مورد نیاز واحدهای صنعتی بوده و در این خصوص تراز فعالیت شهرستان ما مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در راستای تامین زیرساخت های شهرک صنعتی، پروژه احداث تصفیه خانه از اسفند ۹۹ اجرایی شده و هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبق برنامه زمان بندی این طرح ۱۶ ماهه به اتمام می رسد.

امینی گفت: با اجرای خط ۲۰ کیلوولت برق، ۶ مگاوابت به ظرفیت برق شهرک صنعتی کاشمر افزوده شد، هرچند با توجه به لزوم آینده نگری ضرورت احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت نیز احساس می شود.

وی افزود: در حوزه تامین آب مورد نیاز شهرک نیز پارسال با بهره برداری از چاه شماره ۲ در خصوص تامین آب مورد نیاز اقدام شد.

وی گفت: اولویت ما در حوزه نرم افزاری نیز اختصاصاٌ موضوع استقرار نمایندگی گمرک و ایجاد باجه بانکی در شهرک صنعتی است که در این موضوعات در کنار برگزاری تورهای صنعتی، ارائه مشاوره در زمینه تجهیزات از خرید تا نصب، مشاوره بازاریابی و فروش و مشاوره مدیریتی ورود کرده‌ایم زیرا این ضرورت از سوی واحدهای تولیدی مستقر احساس شده است.

امینی گفت: در حوزه نرم افزاری، حمایت شهرک صنعتی از واحدهای تولیدی در زمینه تامین سرمایه در گردش نیز به طور عمومی پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی کاشمر از سال ۱۳۷۶ فعال شده و تاکنون ۴۲ پروانه بهره‌برداری برای آن صادر شده‌ است، گفت: واحدهای فعال در این شهرک هم‌اکنون با به‌کارگیری بیش از هزار نفر با ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود به امر تولید اشتغال دارند.

مساحت کل شهرک صنعتی کاشمر ۱۴۷ هکتار و مساحت بخش صنعتی آن ۹۳ هکتار است.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.  

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسعه ایران تولید داخلی گمرک جمهوری اسلامی ایران کاشمر صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران تولید داخلی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران تولید داخلی گمرک جمهوری اسلامی ایران کاشمر صادرات غیر نفتی شرکت شهرک های صنعتی شهرک صنعتی کاشمر راه اندازی گمرک گمرک در شهرستان واحدهای تولیدی واحدهای صنعتی تولید کنندگان شهرک صنعتی مانع زدایی ها ایجاد دفتر مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک

تین نیوز

فرمانده پلیس راه آهن فرماندهی یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف سکه های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان، از یکی از مسافران این ایستگاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار حشمت الله ملکی، فرمانده پلیس راه آهن فرماندهی یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا، درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک، حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری، به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر، همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه ای در کیف جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.

ملکی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک، سکه های کشف شده، مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن، در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه، برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور، با بیان اینکه با استعلام به عمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت: در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار