Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید احمدی در ارائه گزارش اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش همگانی در هشت سال گذشته با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رویکرد متوازن به توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در دستور کار قرار داشته است گفت: در این دوران با برنامه‌های گسترده توجه شایسته و بایسته به موضوع ورزش همگانی با نگاه سلامت محور در جهت ارتقا سلامت افراد جامعه، کمک به حوزه پزشکی و درمان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و ایجاد شور و نشاط لازم در مردم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد این قانون مهرماه سال ۱۳۹۹ به تایید شورای نگهبان رسید که در آن توجه به توسعه ورزش همگانی پیش‌بینی شده و با این قانون شاهد دستاوردهای بیشتری در عرصه‌های مختلف ورزش همگانی خواهیم بود.

وی یکی از این دستاوردها را قانونمند شدن ورزش همگانی و اولویت قرار گرفتن آن در وزارت‌ ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزش همگانی دستاورد ارزشمندی است که در ارائه آمار می‌توان گفت، در ابتدای دولت تدبیر و امید ١۶ درصد مردم در برنامه‌های ورزش همگانی حضور داشتند و در سال ٩۶ این مشارکت به ۴۴ درصد و در سال ۹۹ به ۵١ درصد رسید.

احمدی با تاکید بر استمرار فعالیت ‌ها و برنامه و هم افزایی دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: مشارکت مردم در ورزش همگانی باید به بیش از ٧۵ درصد برسد که این مهم یک نیاز استراتژیک برای کشور است و اگر طالب منابع انسانی سالم و کارآمد هستیم، کم هزینه‌ترین راه توسعه ورزش همگانی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان به توسعه ملی ورزش همگانی با مشارکت دستگاه‌ها به رویکرد بازاریابی اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در این رویکرد باید مردم، جامعه، محیط و سیستم فعال داشته باشیم و برای تحقق این چهار رکن باید بتوانیم مشارکت افراد جامعه در فعالیت‌های ورزشی و آگاهی از فوائد ورزش را افزایش دهیم و زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

او ادامه داد: در این راستا شبکه سازی صورت گرفت و شبکه ورزش همگانی در فدراسیون ها، سمن ها تشکل های جوانان را ایجاد کردیم و همچنین طرح ملی شهرهای فعال ایجاد شد و بیش از ٣٠ کلان شهر داوطلب نامزدی شهر فعال شدند تا زیرساخت‌ها را در شهرها و روستاها برای ورزس همگانی فراهم کنند.

عبدالحمید احمدی به برگزاری همایش ها و پویش های ملی ورزش همگانی اشاره‌ کرد و گفت: در این راستا اقدامات گسترده ای انجام شد از جمله اینکه در دوران کرونا برنامه ورزش در خانه طراحی شد که تقدیر سازمان بهداشت جهانی را به دنبال داشت.

او در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ورزش روستایی و عشایری با بیان اینکه در تقویت بازی های بومی و محلی بیش از یک هزار بازی شناسنامه دار شده، اظهار داشت: ابتدای دولت کنونی کمتر از ٧٠٠ خانه ورزش روستایی در کشور وجود داشت و اکنون بیش از ٧ هزار خانه ورزش روستایی به بهره برداری رسیده و دارای سند است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ٢۴٠٠ زمین چمن مصنوعی در روستاها وجود دارد و بیش از ۴۵٠٠ مربی و داور ساکن روستا تربیت شدند و همچنین اولین دوره جام خوشه چین برگزار شد.

وی تشکیل شورای عالی ورزش و تربیت بدنی را خاطر نشان کرد و افزود: این شورا جز ظرفیت های قانونی وزارت ورزش است که پس از ١۴ سال وقفه فعال و اولین جلسه آن با حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل شد و چهار مصوبه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی فعال، توسعه ورزش همگانی توسط شهرداری‌ها و دهیاری ها، توسعه ورزش کارگری در وزارت کار و توسعه زیرساخت ورزش های زودبازده در مناطق روستایی بر اساس آمایش داشت

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: عبدالحمید احمدی ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عبدالحمید احمدی ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند