Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:29:48 GMT

حجاب شأن، جایگاه و عزت به بانوان مسلمان داده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۸۴۳۸

حجاب شأن، جایگاه و عزت به بانوان مسلمان داده است

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته ترویج عفاف و حجاب اظهار کرد: حرمت بانوان که نیمی از جمعیت جامعه و رکن اساسی خانواده و مربیان حقیقی زندگی انسان هستند، در دین مقدس اسلام اهمیت خاصی دارد.

وی افزود: برای بانوان حریم‌های خاصی در دین اسلام تعریف شده که دامنه گسترده‌ای دارد، یکی از این حریم‌ها بحث حجاب و عفاف است که در آیات قرآن و دستورات نبی اکرم (ص) بر آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: وجود و ماهیت زن در اسلام یعنی عزت، شرف و کرامت که باید مانند در گران بها از چشم و زبان و دست نااهلان حفظ شود.

وی ادامه داد: خالق هستی برای بانوان حجاب را تعریف کرده و این دستور به معنی محدودیت و یا اهانت به بانوان مسلمان نیست، بلکه حجاب شأن، جایگاه، عزت، اقتدار و عزت به بانوان داده است.

مرادی خاطرنشان کرد: حجاب فقط برای زن نبوده و مردان باید در مقابل بانوان بدحجابی نکرده و اصول اخلاقی را رعایت کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه حکمت خلقت انسان رسیدن به امنیت است، گفت: حکمت پوشش و حجاب، ایجاد امنیت برای جامعه، خانواده و فرد بوده و بی‌حجابی یا بدحجابی سبب ناامنی می‌شود.

کد خبر 5258332

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بدحجابی حجاب و عفاف ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا گرگان ایلام اردبیل اراک حجاب و عفاف عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند