Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@20:30:53 GMT

بستری ۷۵۰۰ بیمار کرونایی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۸۴۸۶

بستری ۷۵۰۰ بیمار کرونایی در تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جلیل کوهپایه زاده، با عنوان این مطلب که ۱۶ درصد جمعیت کشور در استان تهران است، افزود: این امکان وجود دارد که در استان تهران با همین بضاعت و امکانات موجود و صرفاً با افزایش ساعت کاری مراکز، روزانه صد هزار دوز واکسن تزریق کنیم یعنی یک پنجم آن مقداری که در سطح ملی قول آن داده شده است فقط در استان تهران تعهد می‌کنیم و ظرف چند روز آینده قطعاً به این عدد خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: واکسیناسیون در مراکز تجمیعی به سرعت در حال افزایش است در مجموعه استان تهران، ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون اعم از خودرویی و غیر خودرویی فعال است که از این تعداد ۳۲ مرکز در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد و بر اساس دسترسی مردم جانمایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با فراخوان گروه‌های جدید شاهد بیشتر شدن مراجعه مردم هستیم و خوشبختانه واکسن هم نسبت هفته‌های گذشته بسیار بیشتر شده است، ادامه داد: خرید و ذخیره سازی واکسن‌های وارداتی بیشتر شده و واکسن داخلی کوو ایران برکت به سبد واکسیناسیون اضافه شده که امیدواریم با سرعت عقب افتادگی‌ها را در این زمینه جبران کند.

کوهپایه زاده افزود: با تمهیدات وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی، واکسن‌های مورد نیاز پشت سر هم دریافت خواهد شد و ما گروه‌های سنی را به ترتیب جلو می‌بریم و بر اساس سند ملی واکسیناسیون تا اول مهر گروه‌های هدف را مثل معلمان و اساتید و کارمندان دانشگاهی و دانشجویان و محصلان را با واکسنی مناسب واکسینه کنیم تا زودتر به شرایط عادی برگردیم.

وی با بیان اینکه تزریق هر دو دوز واکسن بازهم افراد را از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی نیاز نمی‌کند، گفت: برای هموطنانی که واکسن هم دریافت می‌کنند همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری‌ها قطعی است؛ چرا که به دفعات مشاهده شده است مواردی که واکسن هم دریافت کرده بودند در مقابل دلتا کرونا یا با جهش‌های دیگر ویروس مبتلا شده اند و آن چیزی که پیشگیری کننده در مقابل همه اینهاست، رعایت شیوه نامه‌ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به وضعیت قرمز بیشتر شهرهای کشور، افزود: بیمارستان‌های شهر تهران ۷۵۰۰ بستری کووید ۱۹ دارند که ۲۵ درصد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه این وضعیت در روزهای آینده شدت می‌گیرد مگر آنکه ما بتوانیم باز هم با مراقبت‌های مردم حرکت این ویروس را در جامعه کم کنیم.

وی از تغییر ساعت کار مرکز واکسیناسیون خودرویی مجموعه ورزشگاه آزادی به شب خبر داد و گفت: برای آسایش بیشتر هموطنان در روزهای گرم تابستان، ساعت کار این مرکز به صورت آزمایشی به بعد از ظهر و غروب منتقل می‌شود و تا ساعت ۲۲ که منع تردد اجرایی می‌شود ادامه دارد.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۲۳) آغاز واکسیناسیون ۶۰ ساله ها از فردا با این ۷بیماری همیشه احساس خستگی می کنید سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین۱۳۴۰ بازگشایی شد احتمال ابتلا به کرونا دلتا حتی پس از واکسیناسیون / کاهش شدت علائم مبتلایان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم

سیاست شکست خورده ممنوعیت واردات پوشاک، نه تنها ایران را به بستری مناسب برای قاچاقچیان این کالا تبدیل کرده است؛ بلکه طبق جدیدترین اظهارنظر فعالان صنعت پوشاک، ایران تبدیل به مرکز کالا‌های استوک منطقه شده است.
 
به گزارش اکو ایران؛ با تشدید تحریم‌های ایران در اوایل سال ۱۳۹۷ دولت واردات پوشاک را همچون بسیاری از اقلام وارداتی دیگر ممنوع کرد. بدین ترتیب واردات رسمی به نفع قاچاق کنار کشید. موضوعی که همواره مورد نقد فعالان صنعت نساجی و پوشاک بود.
 
اخیرا نمایندگان بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران به چالش‌های صنعت نساجی و پوشاک پرداختند. طبق اظهارات فعالان این صنعت، موضوع تخصیص و بازگشت ارز صادراتی، قاچاق به‌ویژه قاچاق پوشاک استوک از جمله مهمترین چالش‌های این روز‌های آنهاست.
 
هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، هنوز همه صنایع درگیر بلاتکلیفی هستند. ما نمی‌دانیم قیمت ارز در روز‌ها و ماه‌های آتی چه روندی را طی خواهد کرد و این یعنی نمی‌توانیم برای ورود به بازار‌های بین‌المللی و فعالیت در آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. بی‌ثباتی طی سال‌های اخیر باعث شده است که ما متاسفانه از تمام بازار‌های بین‌المللی دور بمانیم.
 
مهدی پورقاضی، عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران نیز گفت: آنچه صنایع را رنج می‌دهد، این است که سیاست‌های پولی و بانکی و ارزی است که بانک مرکزی و دولت به کار می‌گیرند همان سیاست‌هایی است که سال‌ها به کار برده شده و نتایجش هم معلوم است. برای مثال اصرار دارند که نرخ دستوری پایینی برای ارز اعلام کنند و از این طریق به افراد و گروه‌های خاص ارز ارزان بدهند.
 
امین مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به مشکلات موجود در حوزه نقل‌وانتقال پول، مبادلات ارزی و بازگشت ارز صادراتی سخن گفت و خواستار رفع آن‌ها شد.
 
طبق گزارش اتاق بازرگانی تهران، تراز صنعت نساجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۳ برابر منفی شده در حالی که حدود ۸۰درصد کالا‌های ما در کشور در حال تولید است.
 
مسعود شاه‌بختی، بازرس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: جهش تولید در صنعت نساجی و به طور کلی دیگر صنایع اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سیاست‌های بانکی ما اصلاح شود. در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها از ما تقاضای کالا دارند، اما همکاران ما در این صنعت به دلیل تحریم‌های بانکی و مشکلات ارزی قادر به صادرات کالا نیستند.
 
سعید جلالی قدیری، دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در این نشست با نقد از وضع موجود گفت: مساله اول ما تخصیص ارز و مساله دیگر قاچاق است. در مورد تخصیص ارز شفافیت وجود ندارد و همه اعم از صراف و ترخیص‌کار از رانت‌های موجود استفاده می‌کنند.
 
او افزود: در مورد قاچاق هم با وجود ممنوعیت واردات پوشاک که ما مخالف آن هستیم؛ ما اکنون مرکز توزیع کالای استوک در منطقه شده‌ایم. پنج سال است تلاش می‌کنیم بگوییم قاچاق بد است. ما نباید واردات را ممنوع کنیم و ممنوعیت واردات مشکلی از ما حل نخواهد کرد. قدیری تاکید کرد: ما در صادرات پوشاک و نساجی مزیت داریم؛ اما اینکه با چه مدلی جلو برویم مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند
  • ۷۵۰۰ رقبه اوقاف زنجان در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • آرمین زارعی بستری شد
  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم