Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز چهارشنبه ۲۳ تیرماه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که ایران تا قبل از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، آمادگی حضور در دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش را ندارد.این منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است، جمهوری اسلامی این پیام را به اروپایی‌ها که به طور غیر مستقیم کار میانجیگری بین ایران و آمریکا را انجام می‌دهند٬ منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش انتظار این است که دور هفتم مذاکرات مربوط به احیای برجام احتمالا تا پیش از نیمه ماه اوت (بیش از یک ماه دیگر) در وین از سر گرفته نشود.این منبع دیپلماتیک گفته است: آنها آمادگی بازگشت مذاکرات را قبل از روی کار آمدن دولت جدید را ندارند.رویترز می‌گوید، مشخص نیست که آیا این به معنای این است که چنین آمادگی پس از مراسم تحلیف در ۱۴ مرداد وجود خواهد داشت یا این که دولت ابراهیم رئیسی باید کاملا مستقر شود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تایید کرده است که ایران به دلیل انتقال دولت پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواستار فرصت بیشتری شده است.این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: ما آماده تداوم مذاکرات بودیم اما ایرانی‌ها به دلیل انتقال دولت پس از انتخابات ریاست جمهوری تقاضای وقت بیشتری کردند.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است، هر وقت فرایند (انتقال دولت) در ایران به اتمام رسید، ما آماده‌ایم به وین بازگردیم تا به گفت‌وگوها ادامه دهیم.او اضافه کرد، ما همچنان مایل به بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای موسوم به برجام هستیم، اگرچه (آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه) روشن کرده است، این پیشنهاد به طور نامحدود روی میز نخواهد بود.در همین حال، یک مقام ارشد دولت آمریکا هم به لورا روزن، خبرنگار آزاد حوزه سیاست خارجی در واشینگتن گفته است، ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داده است آمادگی از سرگیری مذاکرات وین را تا قبل از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در اوایل ماه اوت ندارد.

تاکنون شش دور از مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا برای احیای برجام، در وین پایتخت اتریش برگزار شده است اما اختلافات بین تهران و واشینگتن همچنان پابرجاست و دو کشور هنوز تاریخی برای دور بعدی گفت‌وگوها اعلام نکرده‌اند.خبرگزاری بلومبرگ هم روز چهارشنبه، از قول منابعی گزارش داد که دور هفتم مذاکرات برجام احتمالا در نیمه ماه اوت در وین از سر گرفته شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد امور خارجه روی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت