Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب از افزایش سطح کیفی آب شرب مردم شهرها و روستاها در غرب استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ انسیه ازگلی با اعلام این خبر طی تشریح عملکرد یکساله دفتر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران گفت: یکی از مهمترین اهداف و ماموریت شرکت های آب و فاضلاب تامین آب شرب مردم با بهترین کیفیت است و در این راستا همکاران ما به طور شبانه روزی تلاش میکنند و اقدامات خوبی در این زمینه طی یک سال گذشته انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بررسی و جانمایی مکان های مناسب برای ساخت اتاقک  استاندارد و نصب سیستم تزریق آب ژاول در راستای کاهش مصرف پودرپرکلرین  در مناطق تحت پوشش تعداد 20سایت در مناطق شهری وروستایی ملارد، صباشهر، صفادشت و شهریار پایان پذیرفت .

 ازگلی اظهار داشت: خروج 7 سایت کلرزن گازی از مدار بهره برداری در روستاهای منطقه صفادشت به منظور مخاطرات فراوان، علی رغم استقرار در مناطق بیابانی و با مسافت طولانی از بافت جمعیت روستایی وجایگزین کردن آن ها با سامانه های پودری ومایعی کلر و همچنین اجرای سیستم تزریق آب ژاول در خط انتقال کوثر که بدین ترتیب تعداد 32 روستا از آب کلر دار پایدار بهرمند شدند.

مدیر دفتر کنترل کیفی آبفای غرب استان تهران گفت: راه اندازی سیستم تزریق آب ژاول در تصفیه خانه فاضلاب شهرقدس به منظور گندزدایی پساب خروجی و خرید 10پمپ تزریق کلرزنی 45 لیتر 15 بار و 20عدد مخزن کلر زنی (14عدد مخزن 250لیتری و6عدد مخزن 500لیتری) برای نصب در سایت های شهری و به ویژه روستایی که پمپ های فرسوده وغیر قابل تعمیر داشته اند انجام شده است.

او در ادامه افزود: ساخت و نصب دستگاه سایکلون بر روی چاه روستای حسین آباد هپشلو به منظور جلوگیری از ماسه دهی چاه موجود اجرا شد و اقدامات لازم برای شستشو و گندزدایی مخازن شهری و روستایی به منظور جلوگیری و کنترل هر گونه آلودگی احتمالی در آب شبکه توزیع  و هم چنین نظارت کامل بر اجرای صحیح آن از جمله فعالیت های شاخص این دفتر بوده است.

مدیر دفتر کنترل و کیفیت آبفای غرب استان تهران ضمن اشاره به رصد آب شرب مردم از طریق نمونه گیری مستمر و روزانه و آزمایش دقیق آن بر اساس استانداردهای جهانی گفت: پایش وضعیت کیفی آب شرب با انجام نمونه برداری شیمی فیزیک – باکتریولوژی و بیولوژی و سنجش روزانه کلرآزاد باقیمانده درکلیه روستاهای تحویل شده(81 روستا) علاوه بر شهرها بر اساس استانداردهای شرکت مهندسی آبفای کشور انجام می شود و شبکه بهداشت و درمان در کنار  همکاران ما روزانه به عنوان دستگاه نظارت بر این امر کنترل دقیق دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب شرب غرب استان تهران دفتر کنترل کیفی آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در بازدید از اجرای طرح هادی روستای «مال محمود» بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستای مال محمود به متراژ شش هزار مترمربع و با اعتبار قریب ۲۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری روستا در حال انجام است.

بخشدار ریگ از پیگیری بی وفقه دهیار این روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه و همکاری مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تقدیر کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۰ هزار متربع آسفالت معابر روستایی در بخش ریگ انجام شد که به لحاظ کمیت بیش از ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

بخشدار ریگ یادآور شد: برای دوره جاری ۱۵۰ هزار متر مربع در سطح روستاهای بخش آماده آسفالت داریم که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع در روستاهای «مجنون» و «مال محمود» اجرا شده و سایر روستاها نیز ظرف یک تا ۲ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از زحمات گسترده و بی وقفه سایر دهیاران، خواستار پیگیری آنها در جذب حداکثری سهمیه قیر شهرستان در راستای توسعه و عمران بیشتری در روستاهای بخش ریگ شد.

کد خبر 6089571

دیگر خبرها

  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران