Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:52:51 GMT

امارات توافق نفتی با عربستان را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۹۰۸۱

امارات توافق نفتی با عربستان را تکذیب کرد

امارات توافق با عربستان در اوپک پلاس را تکذیب کرد

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از آنکه خبرگزاری رویترز از توافق عربستان و امارات درباره اختلاف نفتی خود در اوپک‌پلاس خبر داد، امارات با انتشار بیانیه‌ای حصول توافق را رد کرد و گفت، مذاکرات ادامه دارد. 

 وزارت انرژی و زیرساخت‌های امارات در بیانیه‌ای که خبرگزاری این کشور (وام) منتشر کرد، اخبار درباره توافق نفتی ابوظبی با ریاض در اوپک‌پلاس را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تکذیب امارات ساعاتی پس از آن منتشر شد که خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که امارات و عربستان درباره اختلاف بر سر سهم ابوظبی برای تولید نفت تا سال ۲۰۲۲ به توافق میانه رسیده‌اند. 

در چند روز اخیر اختلاف ریاض و ابوظبی درباره سهم اعضای اوپک‌پلاس برای افزایش تدریجی تولید روزانه به سرتیتر خبرها تبدیل شده بود.

وزارت انرژی امارات عربی متحده در این بیانیه گفت:  مذاکرات سازنده هنوز بین طرف‌های مسئول در جریان است و توافق با سازمان [اوپک پلاس] تا الان حاصل نشده است. 

اواخر وقت چهارشنبه (دیروز) خبرگزاری رویترز به نق از یک منبع در ائتلاف اوپک پلاس از توافق امارات و عربستان خبر داده بود. طبق آن خبر امارات سهم تولید روزانه خود برای آوریل ۲۰۲۲ را تا ۳.۶۵ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود. آن منبع گفته بود توافق جدید ریاض و ابوظبی به معنای ادامه یافتن توافق کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۲ است. 

چهارم جولای جاری وزارت انرژی امارات اعلام کرده بود که ابوظبی خواستار تعویق تصمیم تمدید تصمیم سال گذشته اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت شده است. این امر با مخالفت ریاض روبه‌رو شد و اختلاف دو کشور به سرتیتر اخبار چند روز گذشته تبدیل شد. 

پیشتر وزیر انرژی امارات گفته بود دیگر «ظلم و قربانی شدن را تحمل نمی‌کند زیرا بیش از آنچه باید تحمل کرده» و امارات خواستار افزایش سهم فروش روزانه‌اش در سال ۲۰۲۲ است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان امارات اوپک پلاس اوپک عربستان اخبار داغ اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل کاهش یافته که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه در بحبوحه ادامه تعهد سایر اعضا به قرارداد تولید ائتلاف اوپک پلاس است.
تحقیقات رویترز بر اساس اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت 26.49 میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که 100 هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.
چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس که از اوپک، روسیه و سایر متحدانش تشکیل شده، کاهش تولید جدیدی را در ژانویه جهت مقابله با ضعف اقتصاد و افزایش عرضه در خارج از این گروه تصویب کردند. این تولیدکنندگان در ماه مارس توافق کردند کاهش تولید را تا پایان ژوئن ادامه دهند.
اجلاس سران ائتلاف اوپک پلاس در اول ژوئن تشکیل می‌شود تا در مورد سیاست بعدی تولید تصمیم‌گیری شود.

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شودکاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

بیشترین کاهش تولید در ماه آوریل از سوی ایران، نیجریه و عراق بوده است.
تولید نفت ایران که از طرح کاهش تولید معاف شده نسبت به اوج ماه مارس کاهش یافته است. ایران در ماه مارس به اندازه نوامبر یعنی بالاترین رقم طی 5 سال گذشته تولید داشت. ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا بیشترین افزایش تولید را در 2023 در میان اعضای اوپک داشته است.
عراق در ماه مارس متعهد شد صادرات خود را کاهش دهد تا جبران تولید بالاتر از سهمیه خود را طبق قرارداد اوپک پلاس کرده باشد. اما اطلاعات نشان می‌دهند نتوانسته به این تعهد خود در ماه گذشته عمل کند.
تولید نیجریه هم کاهش یافته و صادرات آن به شدت پایین آمده است.
اوپک 140 هزار بشکه در روز تا سهمیه کاهش تولید خود در آوریل فاصله داشته که تا حد زیادی به خاطر تولید بیش از اندازه عراق و گابن بوده است. نیجریه بسیار پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کند.
طبق تحقیقات رویترز، تولید نفت عربستان افزایش یافته و کنگو، گینه استوایی و گابن هم افزایش تولید جزئی داشته‌اند.
انتهای پیام/60

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد