Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:22:25 GMT

هدررفت میلیاردی بیت المال در شهرداری تنکابن

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۹۶۵۵

هدررفت میلیاردی بیت المال در شهرداری تنکابن

ایسنا/مازندران سخنگوی شورای شهر تنکابن از محکومیت شهرداری تنکابن در پرونده پروژه ساحلی خیابان ورزش و مهلت یک هفته ‎ای قلع و قمع و جمع ‌آوری این پروژه به دستور ستاد ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران خبر داد.

علیرضا فلاحتکار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین موضوع مربوط به محکومیت شهرداری تنکابن در اجرای غیرمجاز پروژه سنگچین ساحل شهر تنکابن، حدفاصل خیابان تختی تا میدان شهید شیرودی است، تصریح کرد: این پروژه که متاسفانه بدون اخذ مجوزهای لازم و با پیشروی صورت گرفته در دریا، به صورت کاملاً غیراصولی و غیراستاندارد انجام گرفت و به دلیل عدم رعایت استانداردها سبب ایجاد آلودگی زیست محیطی در محدوده و انباشت لجن، فاضلاب و باعث انتشار بوی تعفن نیز شد، نارضایتی اهالی و ساکنان آن محدوده را نیز به همراه داشته که امروز با رأی دادگاه و دستور واصله از ستاد ساماندهی و مدیریّت سواحل استان باید به وضع پیشین خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحتکار با اشاره به نامه مدیرکل و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران که در تاریخ ۱۴ تیرماه تنظیم و به شهردار تنکابن ارسال شده است، گفت: در این نامه صراحتاً اعلام شده که با عنایت به دادنامه صادره از سوی شعبۀ ۲۷ دادگاه تجدیدنظر استان در خصوص قلع و قمع فضای ایجاد شده به صورت غیرمجاز از سوی آن شهرداری، مقرر می شود از زمان دریافت نامه با استفاده از ادوات سنگین آن شهرداری، ظرف مدّت یک هفته نسبت به جمع ‎آوری سنگ‌ های ریخته شده در دریا، اقدامات لازم صورت گیرد در غیر این صورت، اداره کل برابر مقرّرات، اقدامات قانونی بعدی را اعمال خواهد کرد.

وی در خصوص رأی شعبه ۲۷ دادگاه تجدیدنظر استان نیز که منتج به محکومیت شهرداری تنکابن شده، تصریح کرد: در رأی صادره قید شده در خصوص شکایت سازمان بنادر و دریانوردی دال بر تجاوز و تصرف در دریا با احداث سبدهای تفریحی بدون اخذ مجوزهای قانونی، با عنایت به دفاعیات بلاوجه شهرداری که صرفاً انجام استعلام برای اخذ مجوز را مجوز محسوب و بر همین مبنا اقدامات را انجام داده و با توجّه به سایر محتویات پرونده، دادگاه اتهامات وارده را تشخیص و با انطباق آن با ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، شهرداری تنکابن را ضمن رفع تجاوز و تصرّف، در اجرای مفاد قانون مجازات اسلامی به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حقّ دولت محکوم کرده و این رأی را در شعبۀ ۱۰۲ کیفری تنکابن اجرایی کرده است.

سخنگوی شورای شهر تنکابن با بیان اینکه امروز شهرداری به دلیل اقدامات اشتباه گذشته باید جهت اعاده شرایط به وضعیت سابق، بیش ۲۰ هزار تن سنگ را از دریا استخراج کند، یادآور شد: در حال حاضر این اقدام هزینه بسیار سنگینی را به شهرداری تنکابن تحمیل کرده که طبق برآوردها بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود، امّا اگر از ابتدا کار کارشناسی در دستور کار قرار می گرفت، شرایط به اینجا ختم نمی‎شد.

فلاحتکار دومین موضوع دادگاهی شهرداری را ساخت بِریدهای عرضی رودخانه چشمه‎کیله عنوان و خاطرنشان کرد: پیرامون آن نقد و نظرات تخصّصی در جلسات شورا مطرح و تلاش شد که صورتجلسات و نظرات مخالفان به سمع و نظر مردم برسد تا این شائبه که چرا الان این حرف را می‌زنیم عنوان نشود، اما تلاش مخالفان حاضر در جلسات آن زمان شورا در ممانعت از اجرای این پروژه، همانند پروژۀ سنگفرش روی پل چشمه کیله، نادیده گرفته شد.

این عضو شورای پنجم شهر تنکابن با اشاره به صورتجلسه اداره آب شهرستان و نامه اداره امور آب استان، گفت: در مطالعاتی که مشاور اعلام کرد، گفته شده که باید بِریدها بُریده شود، حقیقت اینجاست که همه این هزینه های انجام گرفته بدون کارشناسی که مکررا از سوی اعضای مخالف شورا و بنده تذکر داده شدند، امروز از جیب مردم می‎رود که نباید چنین باشد.

وی با صراحت خواستار پاسخگویی اشخاصی شد که در زمان اجرای پروژه ها از آن دفاع کردند و تاکید کرد: آیا این افراد امروز می‎توانند خسارت را جبران کنند یا هنوز می‎خواهند زیر چتر حمایتی پشتیبانان خود باقی بمانند؟ افراد حامی و پشتیبان این طرح‎ها، اگر امروز وارد مراجع قضایی شوند و این هزینه‎های میلیاردی که از بیت المال رفته از آنان مطالبه شود، باز از مجریان طرح حمایت خواهند کرد؟ چرا باید این هزینه‎ها از بیت المال پرداخت می ‎شد؛ لازم است احکام قضایی به گونه ای باشند تا هزینه ها از جیب همان مقصّران این اقدامات پرداخت شود، نه از جیب مردم.

سخنگوی شورای شهر تنکابن در ادامه، موضوع دیگر نیازمند اطلاع‎رسانی را بحث سایت زباله پُرده‌سر و مشکلات آن دانست و افزود: در پُرده‌سر، سه پروژه در حال انجام بوده که نخستین آن مربوط به کارخانه کمپوست است که سوله جایگزین آن مشکل رانش زمین دارد، همچنین مجموع پرداختی ‎های ۲ پروژه دیگر که در سایت پُرده‎سر در جریان بوده، حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

فلاحتکار افزود: پروژه دیگر، در مورد تصفیه شیرابه بوده که ببش از ۶ میلیارد تومان منابع داشته اما متأسفانه، در این بخش پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش بنا تنها حدود ۴۰ درصد و در بخش تجهیزات، به گفته شهرداری تا ۸۰ درصد بوده که خروجی نداشته و کار رها شده و پیمانکار تقاضای مبلغ جدیدی تا ۱۵ میلیارد تومان کرده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار مربوطه حتی وارد نشده و برخی افراد دخیل هم برای مذاکره تمایلی ندارند، گفت: در پروژه دیگر که به بحث «تونلینگ» و احداث تونل استحصال شیرابه اختصاص داشته نیز، قریب به ۴ میلیارد تومان هزینه شده است که منتج به نتیجه مطلوبی نشده و امروز این پروژه‎ها به حال خود رها شده‎اند.

عضو شورای پنجم شهر تنکابن ضمن انتقاد به برخی اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت پیشین شورا و شهرداری، تأکید کرد: در بحث تصفیه فاضلاب خانگی، یک شرکت بزرگ دانش بنیان با رایزنی، پیگیری ها و مذاکرات و برگزاری جلسات فرمانداری و کارگروه بهداشت و سلامت در زمینۀ اخذ مصوّبات از شورا، گرفتن زمین، پیگیری احداث آن که بنده شخصاً تمامی مراحل و مباحث آن را پیگیری کردم به تنکابن وارد شد اما روز افتتاحیه اصلاً دعوت نشدیم و جای تعجب است که مردم خبر ندارند چه کسانی این پروژه را با زحمت به شهر تنکابن آوردند.

سخنگوی شورای شهر با انتقاد از سانسور خبری صورت گرفته و تبلیغات رسانه‎ای برای این پروژه گفت: این طرح امروز به نفع کسانی تمام شده که فقط روبان بریدند و سؤال من این است که چرا کسانی که این همه تلاش می کنند، در این شهر دیده نمی‎شوند، چه کسی دستور حذف این افراد را می‎دهند؟

وی با تأکید مجدد نسبت به محدودیت ایجاد شده در اصلاح ۲ پروژۀ سنگچین ساحلی و بریدهای چشمه‎کیله و لزوم اطلاع‎رسانی آن به مردم، گفت: شورا پیگیر این بخش است که با توجه به پایان عمر این دوره، مشکلات برای دور بعدی باقی نماند و مدیریت را با چالش روبرو نکند و اگر قرار است بِریدها کوتاه شود که دستورش صادر شده، باید بُریده شده و سنگچین ساحل خیابان ورزش نیز به وضع سابق برگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی تنکابن سخنگوی شورای شهر شهرداری تنکابن میلیارد تومان شهر تنکابن هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

سرمای سخت زمستان باشد یا گرمای سوزان تابستان، فرقی ندارد، هر موقع از سال که باشد می‌توانید به پارک آبی بروید و تجربه حضور در این تفریح جذاب را کسب کنید، با این گزارش همراه باشید تا از بزرگترین پارک آبی کشور برای شما بگوییم که قرار است در شهر شیراز احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، پارک کوهستانی دِراک شیراز با آب‌وهوای فرح‌بخش و مناظر چشم‌نوازش جز زیباترین پارک‌های شیراز است، این بوستان در دامنه کوه دراک واقع در شمال‌غرب شهر شیراز و در کنار بزرگراه حسینی الهاشمی و شهرک برف فروشان قرار دارد و ورودی مجموعه از درون شهرک برف فروشان می‌گذرد.

عملیات ساخت این پارک در سال ۹۲ آغاز شد و پس از چهار سال فاز اول آن به مساحت ۵۸۰ هکتار در تابستان سال ۹۶ توسط شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسید.

در فاز اول بهره‌برداری از این پارک کوهستانی امکاناتی همچون پیست دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، آب‌نما، مسیر کوهنوردی، زیستگاه حیوانات، زیپ‌لاین، دریاچه مصنوعی، باغ گیاهان دارویی، زمین بازی کودکان ایجاد شده است، همچنین طرح توسعه این پارک در فازهای دوم و سوم هم اکنون در حال اجرا است.

احداث پروژه‌های تفریحی و گردشگری در پارک کوهستانی دراک از اقداماتی است که توسط شهرداری کلانشهر شیراز دنبال می‌شود و در این راستا پروژه‌های گردشگری بزرگ مقیاس در این پارک در حال اجراست که پارک آبی بزرگ شیراز، آکواریوم، تله کابین، باغ پرندگان و شهربازی از جمله آن‌هاست.

پروژه پارک آبی بزرگ شیراز در بوستان دراک در بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد و در این پروژه تفریحی گردشگری ۱۴ سرسره، استخر ۱۰۰۰ نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر طراحی شده است و به علت ابعاد و زیربنا، به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در شیراز معرفی خواهد شد.

پارک آبی بزرگ شیراز متمایز در سطح کشور در به‌کارگیری، طراحی و تنوع بازی‌ها است که این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه یکی از ۵۰ پروژه بزرگ شهرداری شیراز است.

پروژه آکواریوم شیراز دیگر پروژه اجرایی در بوستان دراک شیراز است، این پروژه دارای بزرگترین تونل آکواریومی کشور است و همچنین کف سطح زمین نیز به صورت آکواریوم شیشه‌ای است که توانسته نسبت به دیگر پروژه‌های کشور که فقط بدنه و سقف است، وجه متمایزی داشته باشد.

عملیات اجرای این پروژه در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع هشت متر و زیربنای ۴۱۰۰ متر مربع در حال انجام است.

در سومین بازدید شبانه مدیریت شهری از روند اجرایی پیشرفت دو پروژه پارک آبی بزرگ و آکواریوم شیراز، برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده از سوی مجموعه مدیریت شهری برای افتتاح پروژه پارک آبی شیراز در تیر ماه ۱۴۰۴ اعلام شد، همچنین در خصوص پروژه آکواریوم با توجه به اینکه اجرای عملیات احداث به صورت کار مشارکتی ۶۰_۴۰ است و آورده شهرداری شیراز اجرای اسکلت و محوطه‌سازی است، شریک سرمایه‌گذار اعلام کرده است پس از تحویل اجرای اسکلت پس از شش‌ماه بهره برداری از پروژه صورت می‌گیرد.

محیط آرام این پارک برای دوری از تنش‌های روزانه و استراحتی کوتاه، بهترین مکان است، پارک کوهستانی دراک در امتداد رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد و چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر گل و بهار نارنج یعنی شیراز را به نمایش می‌گذارد و این بوستان با فضای بسیار زیبایی که دارد می‌تواند به عنوان یکی از مراکز تفریحی گردشگری شهر شیراز تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، دوم اردیبهشت، خبری با عنوان «پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور» در خبرگزاری ایمنا منتشر شد که با بازخوردهای فراوانی از سوی مخاطبان این رسانه همراه شد، از این رو بر آن داشتیم تا گزارشی به معرفی این پارک آبی و اینکه بزرگترین پارک آبی کشور در کجای شیراز قرار دارد، بپردازیم.

کد خبر 747368

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن