Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر نودهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با یادآوری آغاز اجرای طرح نذر آب چهار از ابتدای تابستان در شهرستان‌های درگیر با مشکل کم آبی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان، اظهارداشت: سهم خیران گلستانی ۱۱ روستای شهرستان میناب استان هرمزگان است.

وی افزود: این طرح‌ها در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی شامل تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تاسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، خیران گلستانی با بهبود وضعیت کرونایی استان هرمزگان تا اواخر تابستان با حضور در شهرستان هدف خدمات لازم در قالب  طرح نذر آب چهار را به مردم ارائه می‌دهند که سهم گنبدکاووس روستای گرو است.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس اضافه کرد که نیکوکاران این شهرستان تاکنون برای تهیه ۲ هزار و ۸۰۰ متر لوله ۱۱۰ اینچی برای آبرسانی به این روستا به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال و تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و لوازم التحریر اعلام آمادگی کردند.

نودهی با قدردانی از همراهی همیشگی خیران گنبدکاووس در کمک به نیازمندان، یادآورد شد که نیکوکاران این شهرستان طی سه سال گذشته در اجرای طرح نذر آب یک، ۲ و سه در روستاهای شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان در ساخت ۱۰ خانه برای نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بیش از پنج میلیارد ریال مشارکت کردند.

«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است و در این طرح علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و دیگر اقلام مورد نیاز انجام می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس کم آبی خشکسالی گلستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس کم آبی خشکسالی گنبدکاووس کم آبی خشکسالی گلستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرح نذر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

به گزارش خبرآنلاین، حسین ظفری، سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: سدهای شوسف و چهار فرسخ پرشده است و سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است.
مهر در خبری نوشت:وی افزود: به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردوهای کمک‌دار مقدور است. تاکنون جان‌باخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.
ظفری در ادامه گفت: وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است و بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است. سیل و آب‌گرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.
وی همچنین در خصوص وضعیت محورهای استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کرد: تمامی محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی، آب‌نماها بسته است.
وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محور عشق‌آباد به بردسکن مسدود است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902420

دیگر خبرها

  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • سیستان و بلوچستانی ها در رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت مشارکت کنند
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا