Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان طی پیگیریهای بعمل آمده از سوی ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی محموله های صادراتی این گمرک بصورت کانتینری بوده که اغلب میوه تره بار است و با موافقت حمل یکسره توسط گمرک شهید باهنر با توجه به ماهیت کالا (مواد غذایی و فاسد شدنی جهت تسریع تشریفات خروج در همان روز اظهار، انجام و ترخیص می شود و ماندگاری کالای کانتینری در اسکله موضوعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان با صدور اطلاعیه ای نسبت به خبر روز گذشته مبنی بر "صدور دستور قضایی برای ترخیص ۳۰۰۰ کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر بندرعباس"  واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است:

"فضای موجود در بندر شهید باهنر ظرفیت تعداد ۳۰۰۰ کانتینر را به طور همزمان ندارد و این تعداد مورد اشاره در خبر گزارش شده صحیح نیست. همچنین در خصوص محموله های وارداتی در گمرک شهید باهنر جهت ترخیص قطعی ، به صورت غیر کانتینری انجام می گیرد.

ضمناً در خصوص تعداد ۶۳ دستگاه خودروهای موجود و سایر اقلام مشمول مقررات متروکه، قبلا توسط گمرک شهید باهنر ، مراتب به سازمان اموال تملیکی اعلام که در انتظار انتقال آن توسط سازمان مربوطه می باشد و در بازدید روز ۲۰ تیرماه وضعیت کالاهای رسوبی و متروکه طبق فهرست اعلامی به سازمان اموال تملیکی، به رؤیت آنان رسیده است و  در همان روز مجدد طی نامه ای آخرین اقدام وضعیت کالاهای متروکه برای دومین بار به دادستان محترم اعلام شده است و این اقلام کانتینری ، کالای اساسی و سریع الفساد نمی باشد.

کالاهایی که از خارج از کشور وارد انبارهای بنادر میشوند بایستی ظرف مهلت قانونی (سه ماه) توسط صاحب کالا از گمرک ترخیص شوند و در صورت عدم اقدام صاحب کالا به هر دلیل (عدم اخذ ثبت سفارش ، عدم اخذ تخصیص یا تأمین ارز و یا حتی عدم ترخیص بصورت عمدی و …. ) طبق ماده ٢٤ قانون امور گمرکی این گونه کالاها مشمول مقررات متروکه شده و پس از اعلام فهرست آنها توسط مرجع تحویل گیرنده کالا ( انباردار ) به گمرک،  برای هر قبض انبار بطور جداگانه اظهارنامه متروکه تشکیل شده و پس از انجام تشریفات مربوطه اظهارنامه و کالا جهت فروش به سازمان اموال تملیکی تحویل می گردند و حقوق ورودی آنها پس از فروش به حساب بیت المال واریز می گردد ، بنابراین این کالاها حتی در صورتی که  عمدا توسط صاحب کالا ترخیص نشوند مشمول مقررات قاچاق نمی شوند چه ثبت سفارش داشته باشند یا نداشته باشند.
 
روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان با تاکید بر همکاری گمرک و دستگاه قضا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت رفع موانع تولید اعلام می‌دارد، این دو سازمان به عنوان دو بازوی مهم اقتصادی در جهت رفع موانع تولید می باشند که با همکاری و همدلی در نیل به اهداف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تلاش می کنند."

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان روز گذشته پس از بازدید از بندرشهید باهنر از صدور دستور قضایی برای ترخیص سریع ۳۰۰۰ کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر بندرعباس خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان هرمزگان ۳۰۰۰ کانتینر شهید باهنر گمرک شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان براساس سوابق علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان استاد نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، از قاسم محمدی‌نژاد رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان به عنوان استاد نمونه کشور با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تجلیل شد.

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان است و رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز می‌باشد. 

لازم به ذکر است؛ محمدی نژاد علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی، موسس و رئیس پژوهشگاه افضلی پور دانشگاه شهید باهنر، سرپرستی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و ریاست شورای مشاوران دانشگاه را نیز برعهده دارد؛ همچنین وی موسس و مدیریت تنها قطب علمی کشور در دانشگاه شهید باهنر را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان