Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:10:21 GMT

واحد آلاینده محیط زیست در رودسر گیلان جریمه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۰۱۷۹

واحد آلاینده محیط زیست در رودسر گیلان جریمه شد

علی محمد پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای صاحب این واحد آلاینده که موجب آلودگی هوا و مزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده بود اخطاریه زیست محیطی ابلاغ شد و پس از صدور اخطاریه زیست محیطی ، بعلت عدم تمکین صاحب واحد، پرونده حقوقی واحد فوق تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد : متخلف ، در مراجع قضایی به استناد ماده ی ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و بند ۲ ماده ۳ قانون وصول برخی در آمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، متهم ، به جزای نقدی در حق دولت محکوم  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر افزود: با توجه به کنترل و پایش مستمر کارشناسان این اداره از جاده ها و معابر عمومی شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه پسماند، پس از مستندسازی، اخطاریه‌های لازم برای پاک سازی و رفع مشکل داده می‌شود و مدیر مربوطه در صورت عدم تمکین به مفاد اخطاریه به دادگاه معرفی خواهد شد.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر پیش تر از  جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای یک فرد آلوده‌ کننده محیط زیست این شهرستان استان گیلان خبر داده بود.

محمدپور بیان کرد: یکی از ساکنان رحیم آباد رودسر که از طریق دفع غیر اصولی فاضلاب دامی باعث آلودگی و مزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده بود با حکم قضایی به پرداخت هشتاد میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

در اردیبهشت سال گذشته نیز یک شهردار و چهار دهیار در شهرستان رودسر به ‌دلیل تخلفات محیط زیستی به حبس و انجام خدمات عمومی محکوم شدند؛ چهار دهیار در شهرستان رودسر به‌علت انباشت پسماند در معابر عمومی و فضای باز حوزه استحفاظی خود و همچنین یک شهردار بدلیل دفن غیر اصولی پسماند به دادگاه معرفی و محکوم شدند.

شهرستان رودسر در ۱۰۰ کیلومتری رشت در شرق گیلان واقع شده است و از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود.

برچسب‌ها رودسر آلودگی هوا گیلان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودسر آلودگی هوا گیلان رودسر آلودگی هوا گیلان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود