Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا» (CPSC) روز گذشته از آمازون شکایت کرد تا این خرده فروشی آنلاین را مجبور کند برای صدها هزار کالای خطرناکی که در پلتفرمش می‌فروشد، فراخوان صادر کند.

این آژانس ادعا می‌کند آمازون از لحاظ قانونی مسئولیت دارد برای محصولاتی که خطر جراحت یا مرگ برای مصرف کنندگان دارند، فراخوان صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصولات شامل ۲۴ هزار ردیاب مونوکسید کربن معیوب ، ۴۰۰ هزار سشوار بدون محافظ شوک و برق گرفتگی و البته هزاران لباس خواب کودک هستند که آتش می‌گیرند.

در بیانیه این سازمان آمده است: ما باید با شیوه کارآمدتر شدن این پلتفرم های فروش کالاهای طرف سوم و همچنین بهترین شیوه برای حمایت از مصرف کنندگان آمریکایی اقداماتی انجام دهیم.

این رگولاتور اضافه کرده آمازون اقدامات نا مشخصی در قبال برخی محصولاتش انجام داده اما این موارد کافی نیستند.

از سوی دیگر این خرده فروشی آنلاین در بیانیه‌ای اعلام کرد هنوز مشخص نیست چرا CPSC درخواست اش برای گسترش برنامه فراخوان کالا را رد کرده یا شکایت کرده است. این درخواست شامل کالاهایی می‌شود که توسط شرکت‌های طرف سوم فروخته می‌شود.

آمازون ادعا می‌کند انبوهی از کالاهای خطرناک را از فروشگاه‌هایش حذف کرده و پول مشتریان را به طور کامل پرداخت کرده است.

کد خبر 5258435 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: آمازون سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده شکایت حاکمیت سایبری حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت سایبری نوآوری فناوری فضایی حمل و نقل تحقیقات علمی فناوری اطلاعات و ارتباطات ویروس باج افزار ایالات متحده امریکا فناوری نانو ویروس کرونا حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • باند مافیایی؛ شکایت ناتینگهام فارست از شبکه اسکای و گری نویل!
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد