Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، امین کمالی؛ چند روزی است که خبر برگزاری آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه زابل در روز جمعه ۲۵ تیرماه با وجود وضعیت سیاه کرونایی سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه سیستان موجب‌نگرانی مردم و حتی واکنش جنبش‌های دانشجویی شده است به طوری که مجمع دانشجویان عدالت خواه سیستان و بلوچستان و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان نیز خواستار تعویق زمان این آزمون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیلا نوری، رئیس مجتمع آموزشی دانشگاه زابل در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به گلایه‌های مردمی و وخیم بودن شرایط کرونایی در استان سیستان و بلوچستان روز ۱۹ تیرماه طی نامه‌ای از طرف معاون آموزشی دانشگاه زابل به آقای دکتر محمدی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش وضعیت حاد منطقه اطلاع رسانی شد و خواستار تعویق زمان آزمون شدیم که متأسفانه این درخواست مورد قبول قرار نگرفت و ایشان با ارسال نامه‌ای از قطعی بودن آزمون ورودی دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و کردستان در زمان مقرر خبر داد.

وی ادامه داد: لذا مجدداً با ارسال نامه‌ای درخواست تعویق زمان آزمون را داشتیم که باز هم با درخواست موافقت نشد و بر اجرای آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر تاکید شد.

ستاد کرونای سیستان و بلوچستان مخالف برگزاری آزمون است

در ادامه این موضوع را از جواد اکبری زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل جویا شدیم که وی نیز در این خصوص در گفت: گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ستاد کرونای شهرستان زابل و حتی استان با توجه به وضعیت قرمز کرونایی منطقه، برگزاری آزمون‌های مختلف در زمان فعلی را به صلاح نمی‌داند و مخالف آن است و حتی مخالفت خود را با برگزاری کنکور نیز اعلام کرده بود؛ اما برخی موارد از اختیارات ستاد کرونای شهرستان و استان خارج است.

وی افزود: به مانند کنکور و حتی همین آزمون ورودی دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه که مستقیم زیر نظر سازمان سنجش است و ما نیز با پیگیری‌هایی که صورت دادیم و گفتگوهایی که با فرماندار محترم شهرستان و رئیس دانشگاه‌زابل داشتیم؛ این عزیزان نیز از مخالفت سازمان سنجش با تعویق زمان آزمون خبر دادند و به ناچار مجبوریم این آزمون را برگزار کنیم.

تمام توان خود را در زمینه برگزاری آزمونی کم خطر به کار خواهیم بست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: حال که در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم و دانشگاه زابل نیز به ناچار مجبور به اجرای این آزمون است، تمام توان خود را در جهت برگزاری آزمونی کم خطر برای دانش آموزان عزیزمان به کار خواهیم بست و در این راستا ناظرین بهداشت محیط و مراقبین خود را در محل آزمون افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در محیط برگزاری آزمون شرایطی از جمله داشتن تهویه مناسب، ارتفاع مناسب سقف سالن، مساحت محل برگزاری و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت ویژه ای خواهیم داشت و در تلاشیم از تجمع خانواده‌های دانش آموزان در مقابل مکان برگزاری آزمون جلوگیری کنیم و از خانواده‌های محترم نیز درخواست داریم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند تا آسیب به حداقل برسد و بتوانیم آزمون سالم و بی خطری را برگزار کنیم.

اما حالا سوال اینجا است که چرا سازمان سنجش با وجود شرایط فوق بحرانی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل و همچنین اطلاع رسانی قبلی رسانه‌ها از جمله گزارش خبرگزاری مهر با عنوان «برگزاری آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه زابل در شرایط بحرانی کرونا!» همچنان بر تصمیم خود پافشاری می‌کند، آیا جان دانش آموزان سیستانی برایش اهمیتی ندارد که با لج بازی سعی در به خطر انداختن جانشان را دارد و دلیل این لج بازی‌های سازمان سنجش چیست؟

کد خبر 5258468

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زابل دانشگاه زابل سازمان سنجش شهرستان زابل آزمون ورودی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان اردبیل حجاب و عفاف اراک سیستان و بلوچستان عکس استانها مجلس شورای اسلامی آزمون ورودی دبیرستان سیستان و بلوچستان برگزاری آزمون دانشگاه زابل سازمان سنجش تعویق زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سیلاب در خیابان‌های زابل

خیابان‌ها و معابر شهر زابل در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان پس از بارندگی امروز عصر درگیر آبگرفتگی شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فیلم/ سیلاب در خیابان‌های زابل
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان