Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توافق عربستان و امارات، و همچنین افزایش ذخایر سوخت ایالات متحده که باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت تقاضا از سوی بزرگترین مصرف‌کننده بزرگ جهان شد، قیمت نفت روز پنجشنبه نزدیک به 1درصد سقوط کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر 59سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8درصد کاهش یافت و به 74دلار و 17سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آگوست، با 62سنت معادل 0.9درصد افت، به قیمت 72دلار و 51سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر احتمال به توافق رسیدن عربستان سعودی و امارات متحده عربی که زمینه‌ساز موافقت با افزایش عرضه به بازارهای جهانی و جلوگیری از رشد قیمت‌ها خواهد بود، هر دو معیار بیش از 2درصد افت کرد.

لازم به ذکر است که مذاکرات بین اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، در اوایل ماه جاری پس از مخالفت امارات با تمدید توافق کاهش عرضه پس از آوریل 2022، متوقف شده بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA اذعان داشت: "نهایی شدن معامله مدتی طول می‌کشد، اما به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی اجازه تولید بیشتر برای سال آینده را خواهد داشت."

"به نظر می‌رسد اوپک پلاس به زودی طرحی برای افزایش تولید خواهد داشت و از آنجا که افزایش تقاضا باعث کمبود در بازار شده، از این خبر استقبال می‌شود."

داده‌های اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافت، اما موجودی بنزین و گازوئیل به رغم کاهش میزان استفاده از پالایشگاه‌ها، افزایش پیدا کرد.

مویا اظهار کرد، از آنجا که معامله‌گران روی اولین افزایش کل ذخایر نفت خام از اوایل ماه ژوئن تمرکز کرده‌اند، افت قابل توجه ذخایر در رشد قیمت‌ها تاثیر چندانی نداشت.

با این حال، چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان روز پنجشنبه گزارش کرد که در ماه ژوئن، حجم فرآوری نفت خام در پالایشگاه‌های آن رکورد زده و از فشار نزولی روی قیمت نفت کاسته است.

از طرفی، از آنجا که به نظر نمی‌رسد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای تا اواسط ماه آگوست از سر گرفته شود، نگرانی از افزایش عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی در زودهنگام کاهش یافته است.

پربیننده ترین قبض برق ۴میلیونی علی کریمی؛ مقصر کیست؟ حضور نیروهای ارتش در سیستان و بلوچستان با اذن رهبر معظم انقلاب پاییز گرم و کم‌ آبی در پیش است تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین نتیجه جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نیرو درباره خاموشی‌ ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام برنت بازار نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد