Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران– منطقه شمال‌شرق، محمدرضا فنایی رئیس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران– منطقه شمال‌شرق اظهار کرد: در پی پایش‌های روزانه مسیر و حریم خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی سمنان- شاهرود، خط‌بان این منطقه با موارد مشکوکی مانند تغییر شکل ظاهری خاک برخورد کرد که در جست‌وجوی دقیق‌تر، تعدادی از لوازم و البسه به جای مانده از سارقان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تماس محمدرضا عرب‌حسنی (خط‌بان)، سریعاً همکاران ما به منطقه موردنظر اعزام شده و گودالی غیرطبیعی در حوالی محل یادشده مشاهده کردند که شواهد، وجود انشعابی غیرمجاز در آن محل را تصدیق می‌کرد.

رئیس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران– منطقه شمال‌شرق ادامه داد: پس از بررسی‌های میدانی و تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان با شیوه ماهرانه‌ای، به نصب یک شیر فلکه دو اینچی در مسیر خط لوله اقدام کرده بودند.

فنایی بیان کرد: هوشیاری و دقت خط‌بانان در پایش مسیر خطوط لوله این منطقه باعث شد تا افراد قانون‌شکن بر عملیات اطلاعاتی و حراستی این منطقه آگاهی یافته و از ترس گرفتار شدن در دام قانون، انگیزه سرقت را از دست بدهند و گواه این مدعا آمار بسیار ناچیز سرقت از یک هزار کیلومتر خط لوله حوزه استحفاظی منطقه شمال‌شرق است که در چهار دهه طول انقلاب، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامت پیشگیرانه ما در سال‌های اخیر، شناسایی مبادی و مقصدهای سرقت، فروش و نگهداری غیرمجاز فرآورده‌های نفتی در گستره منطقه است که با همکاری مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی، برخورد قانونی با افراد خاطی صورت گرفته و در نتیجه آن، آمار سرقت فرآورده‌های نفتی در این منطقه بسیار ناچیز گزارش شده است.

رئیس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران– منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: در سال گذشته یک باند مسلح سرقت فرآورده‌های نفتی که سر شبکه آن در جنوب کشور مستقر بود، در اقدامی ماهرانه با نفوذ به حریم خط لوله قصد سرقت از خط ۲۲ اینچ ری- سمنان را داشتند که با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، اعضای این باند در حین سرقت دستگیر شدند.

فنایی با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه دستگاه‌های امنیتی به حراست منطقه شمال‌شرق در روند شناسایی و دستگیری عوامل این سرقت مسلحانه خاطرنشان کرد: مشاهده خودرویی مشکوک با پلاک خوزستان در حریم خط لوله ری- سمنان و گزارش آن توسط عوامل حراست منطقه، سرنخ خوبی برای کشف این سرقت مسلحانه شد.

وی ادامه داد: در استعلام پلاک پراید مشخص شد که به یکی از سارقان حرفه‌ای مواد نفتی تعلق دارد که چندین فقره سرقت از خط لوله و قاچاق فرآورده نفتی در استان‌های خوزستان، مرکزی و اصفهان را در پرونده خود یدک می‌کشد، کار اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) باعث شد تا محل دقیق برداشت غیرمجاز کشف شود. اقدامات لازم به‌منظور کنترل نامحسوس محل نصب انشعاب در دستور کار قرار گرفت و با توصیه‌های اطلاعاتی، حراست منطقه موقعیت را ترک تا وضعیت برای سارقان سفید به نظر برسد.

رئیس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران– منطقه شمال‌شرق ادامه داد: سفید شدن وضعیت برای سارقان باعث ورود آنها به منطقه شد و از همان دقایق ابتدایی کلیه حرکات و جابجایی‌های سارقان با اشراف کامل اطلاعاتی رسد شده و نهایتاً در شب سرقت، طی عملیاتی غافل‌گیرانه و پس از یک درگیری مسلحانه، ۱۰ سارق مسلح و تریلی نفت‌کش آنها بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گفته فنایی، اهمیت شناخت سایر عوامل این باند مسلح و حضور عوامل متعدد آنها در چند استان کشور در کنار توصیه‌های اطلاعاتی برای اشراف کامل به عملکرد این باند، مانع اصلی اطلاع‌رسانی به‌موقع کشف این سرقت بزرگ شد.

رئیس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران– منطقه شمال‌شرق تأکید کرد: خط‌بانان این منطقه با آموزش‌های بروز و بازدیدهای مستمر، حریم خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی که سرمایه ملی نظام است، را با دقت پایش کرده و مانع هرگونه تعرض به خط لوله و حریم آن می‌شوند.

فنایی تأکید کرد: از هم‌وطنان شریف و آگاهمان درخواست و انتظار داریم تا برادران خود در حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به‌ویژه منطقه شمال‌شرق را یاری کرده و هرگونه تردد مشکوک یا مشاهده عوامل غیرطبیعی در حریم خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی را با تلفن حراست منطقه شمال شرق (۰۲۳۳۲۳۵۸۱۰۳) و یا ۱۱۰ نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی کنند تا با ورود به‌موقع عوامل حراستی، از دست‌درازی به بیت‌المال و سرمایه ملی کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: خط لوله سمنان شاهرود سرقت شمال شرق فرآورده های نفتی مخابرات نفت ایران فرآورده های نفتی منطقه شمال شرق حریم خط لوله حراست منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای غروب شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در روز شنبه سه مأموریت ویژه پلیسی در استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: دستگیری کلاهبرداری فراری در سمنان، دستگیری عامل هنجار شکن فضای مجازی در شاهرود و دستگیری سارق سیم و کابل در محور دامغان_سمنان مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه عامل هنجار شکن فضای مجازی در شهرستان شاهرود دستگیر شد، افزود: متهمه اقدام به تهیه کلیپ تبلیغاتی بدون حجاب در یک فروشگاه زنجیره‌ای کرده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کلاهبرداری ۱۳ سال قبل با قرض پنج میلیارد ریال متواری بود، به دام پلیس افتاد، ابراز داشت: این فرد از سال ۹۰ تحت تعقیب محاکم قضائی شهر سمنان بود که با عملکرد سریع به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی آبخوری سمنان صبح امروز شنبه هنگام گشت زنی متوجه وانت پیکان مشکوک شدند، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو ضایعات در کیسه‌های سربسته کشف شد.

وی ضمن بیان اینکه راننده به مقر انتظامی انتقال و در بازجویی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل در شهرهای همجوار اعتراف کرده است، افزود: متهم برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6090230

دیگر خبرها

  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد