Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در جلسه مجازی انجمن اسلامی مدرسین و اساتید دانشگاه‌های کشور طی یک جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ دو ساعته به تشریح مسائل مختلف افغانستان پرداخت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه دلایل تغییرات سیاست امریکا در افغانستان و خروج از این کشور، چالش امریکا با چین در رقابت اقتصادی، چالش امریکا با روسیه در حوزه بالکان، وضعیت صحنه جنگ در افغانستان و حوادث فعلی و پیش بینی آینده تحولات افغانستان، دلایل ارتباط گیری ایران با طالبان، سیاست اجرایی ایران در قبال تحولات افغانستان، اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ضعف  و اشتباهات دولت فعلی افغانستان در مقابله با طالبان، نگرانی های ایران از تحولات اخیر، و محورهای متعدد دیگر به بحث و بررسی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان را واقع گرایانه، منبطق بر واقعیتهای عرصه میدانی افغانستان و تامین کننده منافع ملی دانست.

وی در این جلسه تاکید کرد: انچه دارد در افغانستان رخ می دهد محصول سیاست امریکا و ضعف دولت مرکزی است و نباید اجازه دهیم رسانه های غربی ما را متهم اشتباهات خود جلوه دهند چون ایران پس از امریکا، قطر، دولت افغانستان و ترکیه، وارد تعامل با طالبان انهم با هدف ایجاد صلح و آرامش در کشور همسایه شده است و هیچ نقشی در سلطه طالبان بر مناطق ندارد.

رحیمی افزود: حفظ تمامیت ارضی، اتحاد  نیروهای دموکراتیک و میانه رو و  توازن  وتقسیم قدرت بر پایه واقعیتهای جامعه افغانستان و توافق افغانها با هم سیاست  اصلی ایران است اما در این مسیر صرفا نقش میانجی را دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: باید بین چین، ایران، ترکیه و روسیه با دولت مرکزی افغانستان و طالبان نشستهایی برقرار شود تا انچه طرح و نقشه امریکا در اجرای جنگ داخلی و رشد داعش در منطقه هست رخ ندهد.

در این جلسه اعضای هیات علمی دانشگاهی کشور به طرح دیدگاهی خود و تحلیل شرایط پرداخته و سوالات متعددی را مطرح نمودند که از سوی نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز و صالح آباد پاسخ داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رحیمی جهان آبادی افغانستان کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان