Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجناس بلاتکلیف در گمرکات هرچه سریع‌تر ترخیص شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش‌از ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان گمرکات استان با تأکید بر اینکه باید مسئولان وظیفه‌شناس و  با حس مسئولیت‌پذیری بیشتر در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند، اظهار داشت: امیدوارم مدیر جدید با همراهی، مشارکت و همدلی همه همکاران در گمرکات استان کردستان در جهت تحقق اهداف عالی سازمان گام برداشته و این مسئولیت مهم را به نحو احسن به انجام رسانده و دَین خود را ادا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گمرک به عنوان محل اصلی ترخیص بار شناخته می‌شود، گفت: کالاها پس از ورود و طی مراحل قانونی، مجوز لازم برای خروج یا ورود از کشور را اخذ می‌کنند و خدمت در این مجموعه حساسیت‌های خاص خود را دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه سنندج با بیان اینکه گمرک نقش مهمی در اجرای سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اقتصادی - بازرگانی کشور دارد، تصریح کرد: گمرک مهمترین سازمان اثرگذار در روند توسعه صادرات و تجارت بوده که باید با همت و کار مضاعف، در راستای تحقق شعار سال و اهداف توسعه اقتصادی کشور تلاش شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان: شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران استان کردستان ملاک عمل ‌باشدمعاون گمرک ایران: ‌دنبال بخشی از بازار ‌عراق هستیم ‌

وی بر ضرورت رونق تولید و اقتصاد کشور تأکید کرد و افزود: تحقق شعار سال راهکار نجات اقتصاد کشور بوده که باید مسئولان در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

ماموستا رستمی با تأکید بر اینکه اجناس بلاتکلیف در گمرکات سطح کشور و استان کردستان هرچه سریع‌تر ترخیص شود، یادآور شد: مسئولان گمرکات می‌توانند با سعه صدر و انجام وظایف به نحو احسن، رونق تولید و اقتصاد به ارمغان بیاورند.

«خلیل حیدری»، ناظر جدید گمرکات استان کردستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، به چشم‌انداز و برنامه‌های پیش‌رو پرداخت.

انتهای پیام/481/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کردستان در مجلس خبرگان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی