Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: مصوبه‌ها بر عهده ستاد کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است و تا الان هم تلاش‌های ما باعث شده بخشی از ورزش‌ها هنوز فعالیت خود را ادامه دهند. امیدواریم آخرین دوره پیک کرونا باشد و دیگر شاهد پیک بعدی نباشیم و واکسیناسیون شروع شود.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه تعطیلی مکان‌های ورزشی، اظهار کرد: تعطیلی‌ها تا پایان شرایط قرمز است و زمانی مشخص نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ابلاغیه ستاد کرونا و اداره کل ورزش و جوانان باشگاه‌های ورزشی باید بسته باشند، از سه شنبه گشت بازرسی را فعال کردیم و گزارش مردمی هم اگر باشد رسیدگی می‌کنیم و دفعه اول تذکر می‌دهیم اگر تکرار شد پلمپ می‌کنیم. مراکز دانشگاه علوم پزشکی هم بازرسی جداگانه خود را خواهند داشت.

وی در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه خیلی از باشگاه‌ها اعتقاد دارند در شرایط قرمز کرونا بستن باشگاه‌ها راه حل مناسبی نیست؟ تصریح کرد: چندین بار گفتیم معتقد هستیم ورزش عامل پیشگیری و کنترل کرونا است که تحقیقات این موضع را ثابت کرده و بسیاری از ورزش‌ها در شرایط قرمز هم می‌توانند فعالیت کنند، اما هیئت پزشکی ورزشی به عنوان مجری موظف است که دستورات ستاد کرونا را علیرغم میل باطنی هم اجرا کند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: اخیراً اصلاحاتی در فدراسیون پزشکی و ورزشی به وجود آمده است و ورزش‌ها را گروه بندی کردند که ۱۳ رشته در شرایط قرمز هم می‌توانند فعالیت کنند، این رشته‌ها شامل تنیس، تیر اندازی، تیر و کمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایقرانی، کوهنوردی، گلف، موتور سواری و اتومبیلرانی، دوچرخه سواری، شنا در استخرهای رو باز و والیبال ساحلی است. رشته‌های ورزشی مربوط به انجمن‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی، جانبازان و معلولین، ناشنوایان و بینایان هم می‌توانند ورزش‌های غیر برخوردی را در فضای باز انجام دهند.

باقری مقدم با بیان اینکه باشگاه‌ها بدنسازی با ظرفیت یک سوم کار می‌کنند، پروتکل و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند که امکان سرایت بیماری از باشگاه به مراتب کمتر از رستوران‌ها، کافه، مترو و بخش‌های دیگر است، خاطر نشان کرد: مصوبه‌ها بر عهده ستاد کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است و تا الان هم تلاش‌های ما باعث شده بخشی از ورزش‌ها هنوز فعالیت خود را ادامه دهند. امیدواریم آخرین دوره پیک کرونا باشد و دیگر شاهد پیک بعدی نباشیم و واکسیناسیون شروع شود.

وی افزود: از باشگاه داران خواهش می‌کنم با صبوری و همکاری که داشتند این دوره کوتاه را هم پشت سر بگذارند تا این ویروس دیگر از بین برود.

کد خبر 507417

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فدراسیون پزشکی ورزشی هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان ویروس کرونا باشگاه های ورزشی تعطیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرایط قرمز ستاد کرونا باشگاه ها ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزار و ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در استان اجرا می‌شود.   معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.   همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت: در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است