Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر برجی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: این درمانگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان و دیگر شهروندان در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، بیله سوار و نمین احداث خواهد شد.

او با بیان اینکه موافقت‌های لازم برای احداث این درمانگاه‌ها اخذ شده است، اظهار کرد: با احداث و بهره‌برداری از این درمانگاه‌ها ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ارتقاء خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه ردیف اعتبار برای احداث این پروژه‌ها اعلام شده است، بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های لازم برای احداث این درمانگاه‌ها در نقاط مختلف استان بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
اعتبارات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزایش یافته است

برجی گفت: امسال اعتبارات این مرکز نسبت به چهار سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود: اعتبارات حوزه تعمیرات اساسی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در سال ۹۶ در مجموع ۶ میلیارد ریال بود که این رقم امسال با رشد بیش از هزار درصدی به ۶۵ میلیارد ریال رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: همچنین اعتبارات حوزه تجهیزات پزشکی در این مدت ۶۴۳ درصد و پروژه‌های عمرانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز سه هزار و ۷۷۱ درصد افزایش داشته است.

برجی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های متولیان حوزه درمان تامین اجتماعی اردبیل این بود که آن طور که باید در طول سالیان گذشته به عللی استان اردبیل مورد توجه قرار نگرفته است.

او اضافه کرد: با احصای مشکلات تلاش شد تا عقب ماندگی‌های سالیان گذشته در تمامی حوزه‌ها از جمله تامین زیرساخت‌ها و به روز کردن تجهیزات پزشکی و جذب نیروی انسانی و افراد متخصص جبران و برطرف شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: راه اندازی مرکز کامل پرتونگاری و تصویربرداری بیمارستان سبلان اردبیل از جمله بخش سی تی اسکن، ماموگرافی، ام ار آی (MRI) و آزمایشگاه پیشرفته در ساختمانی به مساحت هزار و ۳۰۰ مترمربع در همین راستا است.

برجی راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان سبلان اردبیل با ۱۱ تخت و با آخرین تکنولوژی روز دنیا، خرید و راه اندازی تانک اکسیژن بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد ریال، نوسازی تجهیزات بخش جراحی مردان و زنان بیمارستان ارس پارس آباد، خرید و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ارس پارس آباد و بازسازی و تجهیز دستگاه رادیولوژی درمانگاه مشگین شهر با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد ریال را از جمله دیگر اقدامات مدیریت درمان استان در سال‌های اخیر عنوان کرد.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه هر مشکلات و مصیبتی هم داشته باشد، اما مزایایی هم داشت، ادامه داد: شیوع کرونا نشان داد که هواسازی و هوا رسانی بیمارستان‌ها بسیار مهم بوده برای همین برای هواسازی و هوا رسانی بهتر و مطلوب بیمارستان‌های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

بزرگ‌ترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در اردبیل ساخته شده است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بزرگ‌ترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در بیمارستان سبلان اردبیل احداث و آماده بهره برداری است.

برجی افزود: این اورژانس پیشرفته به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ۳۶ تخت و با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال مجهز به تجهیزات به روز دنیا و آخرین استاندار‌های جهانی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل احداث شده و طی آیینی در آینده نزدیک افتتاح و در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه اورژانس قبلی بیمارستان سبلان اردبیل با ۱۰ تخت و برای ارائه خدمات اورژانسی به کمتر از ۱۰ هزار نفر در سال ساخته شده بود، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود اورژانس جدید ظرفیت ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سال را خواهد داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: برای احداث و راه اندازی درمانگاه تخصصی در اردبیل با زیربنای چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع پارسال ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با تامین اعتبار مورد نیاز در دهه مبارک فجر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

برجی مرمت و بهسازی ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع محوطه بیمارستان سبلان اردبیل را از دیگر اقدامات این مرکز در سال‌های اخیر برشمرد و ادامه داد: با توسعه و به روز کردن اورژانس بیمارستان ارس پارس آباد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال موافقت شده و ۱۰۰ میلیارد ریال هم به پیمانکار پروژه پرداخت شده است.

او گفت: در سال ۹۶ مدیریت درمان استان در زمینه درمان سرپایی در بین استان‌های کشور در رتبه ۲۷ قرار داشت که با اقدامات انجام شده جایگاه استان بهبود یافته است.

استان اردبیل در طرح نسخ الکترونیکی در کشور اول است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: خدمات درمانی و پزشکی در مراکز ملکی و مراکز درمانی طرف قرارداد در این استان بدون نیاز به دفترچه فقط با ارائه کارت ملی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

برجی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی افزود: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد و ایجاد نسخه الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به اجرا درآمده و در این مدت اردبیل در بین استان‌های کشور رتبه اول را در این پروژه و میزان ثبت نسخ الکترونیکی به خود اختصاص داده است.

او اظهار کرد: طرح استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ که از سال ۹۷ در استان اردبیل آغاز شده بود با تامین زیرساخت‌های موردنیاز به اتمام رسیده و از اول تیرماه امسال تمامی خدمات درمانی و پزشکی به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل آموزش به مخاطبان این طرح را بسیار مهم دانست و بیان کرد: برای آشنایی کاربران از طرح حذف دفترچه و استفاده از نسخه الکترونیکی، آموزش‌های لازم از طریق کارشناسان واحد فناوری اطلاعات مدیریت درمان استان به پزشکان، متخصصان پزشکی و پاراکلینیکی و کادر درمانی مراکز درمانی طرف قرار داد ارائه شده است.

برجی با بیان اینکه حذف دفترچه کاغذی و استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ به نفع مردم و دولت بوده و مزایای زیادی دارد، اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها، نظارت بر رفتار پزشکان در نسخه نویسی و دارو‌های تجویزی از جمله مزایای طرح حذف دفترچه‌های درمانی و جایگزینی روش جدید هویت‌سنجی است.

او آسایش‬ و‬ راحتی‬ مردم، عدم نیاز به کاغذ جهت صدور دفترچه، کاهش ایاب و ذهاب بیمه شدگان به ادارات بیمه شهرستان‌ها جهت تایید خدمات موردنیاز و کاهش خطا‌های پزشکی در تجویز دارو و خدمات را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: با اجرای‬ طرح‬ نسخه‌نویسی الکترونیکی علاوه بر اینکه مصرف بی‌رویه دارو ‏محدود و از نسخه‌نویسی غیرمنطقی پرهیز می‌شود، با تسریع و تجمیع اطلاعات بیمار، کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان ارتقا می‌یابد.

نصف جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است

برجی با بیان اینکه از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل بیش از ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان به ۲ صورت مستقیم و غیرمستقیم به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

او افزود: خدمات درمانی مستقیم در ۲ بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس‌آباد با بیش از ۲۰۰ تخت، ۲ پلی کلینیک شهید میرزا حسینی اردبیل و مشگین‌شهر و ۲ درمانگاه شهر‌های گرمی و خلخال به افراد زیرپوشش ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: همچنین در درمان غیرمستقیم و در راستای بسط عدالت و سهولت دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی در مناطق مختلف استان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با عقد قرارداد با بیش از ۸۰۰ موسسه خدماتی تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی و با خرید خدمات درمانی نیاز‌های بیماران زیرپوشش را تامین می‌کند.

برجی بیان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای رفاه حال و ارائه خدمات مطلوب درمانی بیمه‌شدگان با اکثر بیمارستانها، درمانگاهها، مراکز کلینیک، مرکز بهداشت و واحد‌های درمانی خصوصی در نقاط مختلف استان عقد قرارداد دارد تا به افراد و خانوار‌های تحت پوشش ارائه خدمات کنند.

او با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته کمبود تجهیزات پزشکی، محدود بودن فضای درمانی و غیر استاندارد بودن آنها، کمبود پرسنل و نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات و چالش‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بود، اضافه کرد: چرا که زیرساخت‌های درمانی سازمان در استان تناسبی با تعداد افراد تحت پوشش نداشت و پاسخگوی نیاز‌های درمانی بیمه‌شدگان نبود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر برای تامین پرسنل مورد نیاز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ۲ بار موفق به اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی شده و در مجموع ۲۲۱ نفر کادر جدید جذب این مرکز در نقاط مختلف استان شده است، افزود: هم‌اکنون ۹۱۹ نفر نیروی انسانی در مراکز درمانی ملکی در نقاط مختلف استان به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کنند.

هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال رایگان است

برجی گفت: هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال استان در مراکز درمانی دولتی در تمامی نقاط کشور رایگان بوده و ریالی بابت ارائه خدمات درمانی از آن‌ها اخذ نمی‌شود.

او افزود: همچنین هزینه درمان بیمه‌شدگان زیر ۶۵ سال نیز در مراکز درمانی دولتی داخل استان رایگان بوده و در آن مراکز ریالی بابت ارائه خدمات پزشکی از آن‌ها دریافت نخواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: برای ارائه خدمات بهتر و ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی ارائه شده به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی استان، ۸۰ درصد هزینه خدمات درمانی ارائه شده بعد از ۲۴ ساعت به مراکز درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

برجی بیان کرد: با مدیریت عالی ستاد راهبری کرونا در استان و همکاری و تعامل بسیار خوب تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و انتقال خون کارنامه اردبیل در مبارزه و مدیریت ویروس کرونا موفق بوده است.

او با بیان اینکه کرونا ویروسی نوظهور و ناشناخته است، اضافه کرد: کرونا هنوز تمام نشده و ادامه خواهد داشت و جزو زندگی مردم شده و همه آحاد مردم جامعه باید برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون ۱۵ هزار نفر در سطح استان اردبیل با مراجعه به مراکز درمانی ملکی این مرکز غربالگری کرونا شدند، ادامه داد: در این مدت هزار و ۴۰۰ نفر مریض کرونایی نیز در بیمارستان‌های ملکی این سازمان در استان بستری شده اند.

برجی گفت: تمامی تلاش این مجموعه این است که علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز سطح کیفی خدمات ارائه شده به مردم و بیمه شدگان افزایش یابد و مراجعه کنندگان غیر از دغدغه کسالت و مریضی به چیز دیگری فکر نکنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی تامین اعتبار غربالگری کرونا اورژانس کشور مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بیمارستان سبلان اردبیل نقاط مختلف استان درمانگاه ها استان اردبیل بیمه شدگان ارس پارس آباد میلیارد ریال نیروی انسانی خدمات درمانی مراکز درمانی ارائه خدمات زیرساخت ها برای احداث راه اندازی حذف دفترچه ارائه شده هزار نفر تحت پوشش طرف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید