Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حدودیک سال است که موضوع نسخه الکترونیک جدی تر شده و در حال حاضر طرح شرایط خوبی دارد و پیش بینی می شود قبل از پایان سال به تمامی اهداف خود دست پیدا کند و به طور کامل اجرا شود.

روح الله سهرابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح نسخه الکترونیک گام بلند سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق پرونده الکترونیک سلامت است که موجب تسهیل و تسریع خدمت رسانی مراکز درمانی به بیمه شدگان می شود و با همت و تلاش سازمان تامین اجتماعی و همکاری متولیان درمانی استان با جدیت در حال اجرا و پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک سال است که موضوع نسخه الکترونیک جدی تر شده و در حال حاضر طرح شرایط خوبی دارد.

وی حذف دفترچه را مهمترین هدف سازمان از اجرای نسخه الکترونیک عنوان کرد و افزود: حذف مراجعات حضوری جهت دریافت یا تمدید دفترچه ها و ایجاد دفترچه سلامت و جلوگیری از مخدوش شدن نسخ از جمله اهداف اجرای این طرح بوده و باعث شد که سوابق بیمار برای پزشکان به طور کامل مشهود باشد، جلوگیری از قاچاق و انباشت دارو نیز از دیگر اهداف این طرح بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: سازمان برای انجام این اقدامات هزینه های زیادی انجام داد به طوری که اعلام کرد هزینه های ایجاد زیرساخت را تامین خواهد کرد که در همین راستا از مهر سال گذشته تغییرات خوبی در زمینه زیرساخت ها ایجاد شده و در استان مرکزی ۵ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و خصوصی پرداخت شده است.

سهرابی ادامه داد: همچنین برای تجهیز مطب های خصوصی به کامپیوتر تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شد، این در حالی است که وجود یک کامپیوتر جزو ملزومات مطب است، اما سازمان برای تهیه کامپیوتر مطب ها تسهیلات ۴۰ میلیونی و برای مراکز درمانگاهی ۸۰ میلیونی را لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه به روز شدن پرداخت ها از سوی سازمان از دیگر اقدامات سازمان در این مسیر بود، گفت: ماه گذشته در استان حدود ۲۰۵ هزار نسخه الکترونیک تولید شد که از این تعداد حدود ۴۴ درصد نسخه ها به سرانجام رسیده بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای نسخه الکترونیک در استان رو به پیشرفت و میزان نارضایتی ها رو به کاهش است، نسخه الکترونیک راه خود را پیدا کرده و به خوبی در حال پیشرفت است و این کار به سود مردم است. ۹۲ درصد تمامی مراکز استان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی در سال ۹۹ با همت و پیگیری همکاران، پروژه های درمانی و عمرانی تکمیل شد و با راه اندازی آنها کمیت و کیفیت خدمات به بیمه شدگان استان ارتقا یافت، افزود: این طرح ها شامل پلی کلینیک تخصصی بیمارستان تخصصی امام خمینی(ره) اراک، درمانگاه شهرستان زرندیه، بخش سنگ شکن و آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) اراک، بخش مراقبت های ویژه آی سی یو بیمارستان شازند، بخش های فیزیوتراپی و ان آی سی یو بیمارستان شهید چمران ساوه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: پروژه پلی کلینیک تخصصی امام خمینی(ره) اراک با ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه از اوایل اردیبهشت سال ۹۸ کلید خورد و در بهمن سال ۹۹ تکمیل شد و به بهره برداری رسید. این پروژه علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی که تمام کشور با آن درگیر بود با تلاش شبانه روزی ۵ ماه زودتر از زمان مقرر به پایان رسید و به عنوان یکی از پروژه های عمرانی ممتاز تامین اجتماعی شناخته شد.

سهرابی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری گفت: همگی باید برای تحقق شعار سال و گره گشایی در امر تولید و رفع موانع تولید نهایت تلاش را به کار بگیریم، در سال های اخیر امر تولید به عنوان رکن اساسی در شعار سال مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تامین اجتماعی حامی اشتغال و تولید است، نیروی کار وقتی که تحت پوشش تاین اجتماعی قرار می گیرد، دغدغه حال و آینده اش کاهش می یابد و تامین معیشتش تضمین می شود.

وی با اشاره به احتمال شیوع موج پنجم کرونا گفت: بیمارستان های تامین اجتماعی از ابتدای شیوع ویروس کرونا خدمات درمانی را بدون وقفه به بیماران کرونایی و سایر بیماران ارائه کرده اند، با وجود اینکه در کنار بیماران کرونایی سایر مراجعین نیز نیازمند خدمت رسانی بودند و از طرفی برخی پرسنل نیز بواسطه ابتلا به کرونا نیازمند مرخصی بودند و اتفاقا اولین شهید مدافع سلامت استان مرکزی از پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی اراک بود که اواخر تیرماه سال گذشته در راه دفاع از سلامت هموطنان به دیدار حق شتافت. در این مدت حدود بیش از ۵۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی بستری شده اند و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده و می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کلنگ زنی و شروع عملیات ساختمانی درمانگاه شهرستان محلات، ساخت درمانگاه بیمارستان تامین اجتماعی شازند، ساخت درمانگاه بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه، خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شازند، آشپزخانه بیمارستان شهید چمران ساوه، واحد لندری بیمارستان امام خمینی اراک، اصلاح سیستم های تهویه هر سه بیمارستان تامین اجتماعی استان و بخش ال دی آر و بلوک زایمان بیمارستان شازند از برنامه های سال ۱۴۰۰ است.

سهرابی خاطرنشان کرد: حتی یک ریال از بودجه اختصاصی از سوی مقام معظم رهبری به کرونا، به تامین اجتماعی تعلق نگرفت و پرسنل تامین اجتماعی اصلا تشویقی دریافت نکردند ولی با این وجود ذره ای از خدمات این سازمان به مردم کم نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نسخه الکترونیکی استان مرکزی تامين اجتماعي کروناویروس مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نسخه الکترونیک امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود.

وی افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6099483

دیگر خبرها

  • جدیدترین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک