Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین پلاک‌کوبی خیابان «جنگلبان» با حضور «سید آرش حسینی میلانی» رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، «مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، «عیسی فرهادی» فرماندار تهران و «حسن رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۲۲ و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، سید آرش حسینی میلانی گفت: یکی از رویکردهای شورای پنجم در نامگذاری معابر، پاسداشت و تقدیر از فعالان محیط زیستی و افرادی است که به نوعی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نقش دارند. در این چارچوب، این هفته از معبری به نام «مه‌لقا ملاح» مادر محیط زیست ایران پرده‌برداری شد و تعداد دیگری از خیابان‌ها و معابر تهران به نام فعالان محیط زیست نامگذاری شده‌اند.

وی جنگلبانی را برای شهر تهران مهم دانست و اظهار داشت: نخستین پارک جنگلی تهران که سپس به یک بوستان شهری تبدیل شد، پارک ساعی است که به نام کریم ساعی، بنیان‌گذار علوم منابع طبیعی، مؤسس رشته جنگلداری در ایران است.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر ادامه داد: منطقه ۲۲ ارتباط و پیوند تنگاتنگ و نزدیکی با مناطق جنگل‌کاری دارد. این منطقه در حاشیه جنوبی رشته‌کوه توچال قرار دارد. همچنین میزان وسعت کمربند سبز شهر تهران اکنون به ۴۳ هزار هکتار مترمربع رسیده است که امیدوارم موجب ارتباط بیشتر و بهتر مردم با مناطق جنگلی و ضرورت توجه بیشتر به منابع طبیعی شود.

حسینی میلانی در پایان ابراز امیدواری کرد که رویکرد شورای پنجم در پاسداشت خدمات برزگان و اساتید به ویژه فعالان محیط زیستی در نامگذاری معابر در شورای ششم ادامه یابد.

در ادامه این مراسم، مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: سال قبل که شورای شهر تهران خیابانی را به نام جنگلبان نامگذاری کرد، تصور نمی‌کردیم این رویکرد و نامگذاری در سایر شهرها گسترش یابد اما خوشبختانه اکنون در تعدادی از شهرها معابر، میادین و پارک‌هایی را به نام جنگلبان نامگذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با همکاری و مشارکت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و شهرداری‌ها، پارک‌های آبخیزداری در دست احداث هستند تا هم از وقوع سیلاب جلوگیری کرده و هم محلی برای تفرج مردم باشند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری منطقه ۲۲ و اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران جهت واگذاری بهره برداری از ۶۰۰ هکتار پارک جنگلی به امضا می‌رسد.

کد خبر 5258461

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگلبان وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران شورای شهر تهران ازدواج وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متروی تهران پیش بینی وضعیت هوا واکسن کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران شهردار تهران منابع طبیعی محیط زیست منطقه ۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست